Chtěl bych se zeptat, co je v článku myšleno konverzí, respektive konverzním poměrem?
"Web Kentico CMS slouží především ke sbírání kontaktů na potenciální zákazníky, kteří si stáhnou trial verzi ... nebo free verzi .... S těmito kontakty poté pracuje sales team Kentica a prodej se dokončuje na individuální bázi. Při optimalizaci webu jsme se tedy zaměřili především na zvýšení počtu stažení trial verze a sekundárně na zvýšení počtu stažení free verze. Toto jsou výsledky: (následují dva grafy)"
Z tohoto chápu, že konverzní poměr je myšlen návštěva / stažení CMS (nebo naopak, na tom nesejde)? Píšete, že to vedlo ke zvýšení prodeje a příjmu firmy, ale o kolik? O 1 %, 10 %, ...? Chápu, že to už pak nebyla vaše starost, a "kvalita" CMS a tedy i přesvědčení zákazníka k jeho koupi už byla na dotyčné firmě, ale nějaká kvantifikace toho o kolik se firmě i reálně zvýšily příjmy nebo prodejnost jejich CMS by mě zajímala více.
Pěkný článek, akorát ty přiložené grafy úspěch moc neprezentují - jednak, jak je v článku zmíněno, rostou z nuly (chybí tedy srovnání s výchozím stavem) a pak také na nich není patrná žádná změna trendu oproti stoupající tendenci před optimalizací. Netvrdím, že nevěřím úspěchu optimalizace, pouze bych uvítal přehlednější prezentaci tohoto úspěchu.
Musim se pridat ke vsem vyse uvedenym komentarum:
- chybi porovnani zisku
- chybi porovnani uspechu stahnuti
Proste chybi ocekavany zaver: Firma tak mela v cervenci o 20 % vice trzeb nez v cervnu, Firma zaznamenala o 20 % vice stahovani nez v drive, bylo o 50% vice dotazu od uzivatelu atd....
Já vám rozumím, také bych to nejradši propojil všechno na výnosy a následně zisk :-) Ale ono to tak jednoduše nejde, z těchto důvodů:
1) Nákupní cyklus (doba mezi prvním kontaktem a finální koupí) Kentico CMS je poměrně dlouhý: 2-3 měsíce. Účinky různých opatření tedy poměrně dlouho dobíhají, a navíc se to při průběhu různých kampaní těžko přesně páruje.
2) Na rozhodování o Kentico CMS a komunikaci s obchodníky se podílí mnoho různých osob z různých oddělení firmy, která o něm uvažuje - spárování prvního kontaktu s koupí to tím opět komplikuje.
Máme jisté domněnky a hypotézy, ale netroufl bych si je veřejně prezentovat, k tomu si to potřebujeme ještě více ověřit. Po uplynutí delšího časového období by se nám to mělo podařit.
Mrknul jsem se na ty stránky Kentica a chápu, že to asi nebyla náplň vaší práce, ale pojmenování hlavního bloku s obrázkem jako banner mi nepřijde moc šťastné, neboť při použití libovolného doplňku pro blokování reklamy se obrázek nezobrazí a vaše laborování s obrázkem a textem tlačítka jde pak trochu vniveč.
Jinak moc pěkný příklad z praxe.
Nahlédl jsem do případové studie a uznávám, že ten graf "Růst kontaktů v databázi Kentica" vypadá daleko průkazněji a optimicsštěji ;o) Opravdu škoda, že se neobjevil přímo v článku.
Logicky... :-)
Konverzi si může stanovit každý jak chce.
Popisek ke grafům:
"... Před začátkem optimalizace také bylo provedeno nové nastavení měření cílů, proto data začínají na 0 – nárůst konverzních poměrů byl potvrzen i nárůstem počtu kontaktů v interní databázi Kentica."
Proč tedy nárůst konverzních poměrů potvrzuje nárůst počtu kontaktů když to není totéž?
Aha, teď koukám, že jsem do článku zapomněl dát nárůst počtu kontaktů v databázi Kentica - nicméně ten graf můžete najít v odkazované případové studii (na konci článku), na straně 18. Myslím, že nárůst konverzního poměru spolehlivě potvrzuje.