"Čím navštěvovanější je web, tím blíže je svému vrcholu a jakoliv ANALÝZA postupně pozbývá účinnosti. Tak to říká logika."
Tahle logika je ovšem postavena na mylném předpokladu, že konečným cílem je mít co největší návštěvnost. Což je samozřejmě nesmysl.
Cílem je tu návštěvnost co nejlépe zpracovat tak, aby konvertovala. A čím více jí je, tím mám větší možnosti a tím větší dává smysl (věcný i ekonomický) si s ní hrát, ladit, testovat.
Při malé návštěvnosti jsou jednak jakékoliv pokročilejší experimenty často k ničemu, protože nemám statisticky dostatečné množství dat. A za druhé mohu dělat jen největší humpolácké a do očí bijící úpravy, nic podrobnějšího se mi už nezaplatí a nevrátí.
Naopak při obrovské návštěvnosti teprve dostává webová analytika tu správnou šťávu, protože i sebemenší mikrozměna na webu, která hne konverzním poměrem třeba jen o desetinu, už je statisticky významná a v reálném výsledku mi zvedne tržby o hodně zajímavou částku.