Opera si nezaslouzi svuj nazev a mely by ji bez respektu prejmenovat na Chromeru ... protoze to z ni taky udelali... a nejvetsi podel je asi odrovnani mail klienta a kopce featurek pro kterou jsem mel starpu tak rad.. vzdalene ladeni webu na founu je jen zacatek z dlouheho vyctu. Kdyz uz prechazeli na nove jadro tak meli zachovat look a funkce te stare. Ted jsem presel na ie 11.. pred par lety bych si za to dal facku...ale fakt je to super browser ;)
Na Androidu má Opera má teď aktuálně při prohlížeče:
- Opera Mini (id com.opera.mini.android) je jednoduchý prohlížeč pro pomalá připojení, renderuje na serverech opery a přenáší na telefon již vykreslenou, optimalizovanou a komprimovanou stránku, čím velmi výrazně snižuje nároky na přenosovou rychlost a výkon telefonu. Vývoj je v poslední době dost vlažný (v7.5 vyšla 21.7.2012, aktuální v7.5.3 vyšla 25.4.2013)
- Opera browser for Android, dříve Opera Mobile (id com.opera.browser) je jejich klasický browser, 25.5.2013 došlo k přejmenování a radikální změně, vydaná verze 14 je prakticky nový program s jádrem WebKit, aplikace je aktivně vyvíjená, aktuální verze vyšla 5.12.2013.
- Opera Classic (Mobile Classic) - název zobrazený v zařízení a v Play Store se liší, je verze 12 jejich klasického prohlížeče ještě s jejich vlastním jádrem vydaná pod novým id com.opera.browser.classic na základě negativního ohlasu uživatelů na verzi 14. Zde logicky vývoj neprobíhá, vyšly jen dvě opravné verze.
Takže Opera má svůj mobilní prohlížeč, jen stejně jako na desktopu došlo k radikální změně a přechodu na WebKit.
Tak to nevím, co budu dělat. Mám sice všechny 4 prohlížeče, ale Operu používám jako hlavní, neboť má všechno zabudované a nemusím instalovat žádné doplňky jako pro Firefox, nestahuje si pořád něco automaticky jako Chrome s tím svým nezničitelným GoogleUpdate na pozadí, nechová se tak pomateně jako IE.
Ách jo, všechno dobré kráčí nějak do háje ;-)
Opera se dnes finančně velmi dobře daří. Bohužel se přetransformovala v marketingovou firmu. Dnes největší příjmy přináší mobilní marketing (mají na to nějakou platformu, kterou získali akvizicí). Stará dobrá Opera, která byla technologickým lídrem, skončila s odchodem starého vedení.
Jak píše kolega, končí webové OperaMail, něco jako jako webové schránka Gmailu nebo Seznamu :) Stejně o ní věděl málokdo.
V článku popisované změny a rušení nemají nic společného s dektopovým prohlížečem/mailovým klientem.
PS: Kolik lidí asi ví o existenci separátního mailové klienta Opera Mail by mě zajímalo... Ten asi zanedlouho exne taky.
Asi se shodneme, že marketing Opery byl zváštní od začátku a prohlížeči uškodila jeho placená verze. Bohužel v Norsku ruplo v bedně asi už opravdu všem. Plno lidí,. kteří tzv stáli u zrodu webu a měli slovo do technologií a funkcí, které pak ostatní přebírali, z Opera ASA odešlo a přišlo nové vedení, které pohřbilo i to, co sice bohužel zajímalo malé množství uživatelů, ale Opera v tom byla jednička. Opera tak spáchala sebevraždu a přešla v podstatě na úplně jiný prohlížeč a svůj předchozí inspirativní vývoj zcela zahodila. A tím zabila jak mobilní verzi, tak hlavně desktopovou, kde se z vynikající Opery stal nepoužitelný bazmek po vzoru ostatních browserů. Je to tragédie a Opeře teď už nezbývá skutečně nic jiného než rozprodat své knowhow a patenty a zabalit to, protože tímhle krokem rozhodně své vyhlídky na větší uživatelskou základnu nezvýší a její podíl bude pěkně klesat. A rušení podružných komunitních služeb neznamená, že "To nám umožní se lépe soustředit na to důležité", ale "Nemáme lidi ani prostředky na udržování komunity, musíme šetřit všemi zdroji a budeme se snažit jakkoliv přežít". A je vidět, že firma naprosto kašle i na svoji vlastní značku a název viz nový browser pro iOS, který ani "Opera" v názvu nemá. Ta firma je v loji.
Takže "gratulace" do Norska.