V přepočtu necelých třicet miliard korun je ochotná zaplatit skupina čínských investorů za Opera Software. S novými majiteli by měla firma kromě peněz získat i jednodušší vstup na miliardový čínský trh. S prodejem souhlasili nejen dosavadní investoři, ale i vedení a správní rada. Informovala o tom agentura Reuters.
Opera, která přinesla internetovému světu použitelné záložky v prohlížeči a umožnila už chytrým telefonům se Symbianem rychlé a úsporné surfování pomocí komprese, dnes sází hlavně na rozvojové trhy. Na těch se Opera, která se chlubí až 90% kompresí webových stránek, uchytila především ve spojení s levnými modely Nokií.
„Naše největší komunity, které používají Opera Mini, jsou v Indii (50 milionů uživatelů), Indonésii, Nigérii, Rusku nebo Jižní Africe,“ tvrdil Lupě na podzim viceprezident pro nový byznys Jan Standal.
V posledních letech se firma zaměřila na mobilní reklamní služby, které mají nyní hlavní podíl na jejích příjmech. Z prohlížeče Opery se tak stal reklamní kanál. „Nové služby přicházejí s placenými modely, ale co zbývá na nás? V podstatě jen bezplatný model kombinovaný s reklamou,“ vysvětluje Standal.
Podle poslední výroční zprávy už firmě příjmy z počítačů nerostou, ale tržby z mobilní scény loni šly nahoru o 129 procent. Norská společnost se čtrnácti stovkami zaměstnanců se na mobily zaměřuje čím dál víc. A to nejen prostřednictvím vlastního obchodu s aplikacemi.