Nejsledovanějším žánrem na internetu je sport, který kromě filmových a pornokanálů patří také mezi největší lákadla placeného televizního vysílání. Podle studie, kterou provedla společnost Screen Digest, si v loňském roce američtí diváci stáhli nebo pustili 5,2 miliardy online videí, které byly tematicky zaměřeny na sport. Velká Británie zatím za USA zaostává, v roce 2007 si uživatelé na internetu pustili 398 milionů sportovních videí.
Do budoucna očekává Screen Digest nárůst zájmu o sportovní videonahrávky dostupné na internetu. V roce 2012 se podle odhadů počet shlédnutých online videí zdvojnásobí, v USA na 10,8 miliard a ve Velké Británii na 1,2 miliardy. Sportovní videa budou také zdrojem zisků. Ne však díky předplatnému nebo poplatkům za stažení, na generování zisků se bude nejvíce podílet reklama. V roce 2007 tvořily příjmy z online sportovních videí v USA 762 milionů amerických dolarů, přičemž 39% podíl si připsala reklama. Ve Velké Británii dokázala reklama a inzerce tvořit 46 % ze zisků ve výši 23,5 milionů liber. Podle očekávání se příjmy do roku 2012 více než zdvojnásobí a podíl reklamy bude i nadále růst.
Sportovní videa tvořila v loňském roce 35 % všech televizních přípěvků nebo pořadů, kteří si američtí diváci na internetu pustili. Ve Velké Británii je tento poměr ještě vyšší, sportovní snímky tvoří téměř polovinu všech videí, které si Britové stáhli nebo pustili (46 %).
Zdroj: www.advanced-television.com