Microsoft ze služby OneDrive (dříve SkyDrive) odstraňuje klíčovou funkci pro týmovou spolupráci. Nově již není možné zakládat uživatelské skupiny, v rámci kterých ještě nedávno bylo možné velmi snadno sdílet soubory. Existující skupiny zůstávají zatím funkční, ale nelze do nich zapojit nové uživatele, takže mnohé z nich časem ztratí smysl.
Zástupci Microsoftu uživateli vypozorovanou změnu potvrdili na fóru podpory, ale nesdělili, proč k ní dochází. Každopádně sdílení souborů z úložiště OneDrive spěje k výhradnímu používání náhodně generovaných odkazů, které si lze vyměňovat například prostřednictvím elektronické pošty, instant-messagingu nebo sociálních sítí.
OneDrive již neumožňuje vytvořit novou uživatelskou skupinu anebo přizvat nové uživatele do stávající skupiny.
Za faktickým zrušením podpory uživatelských skupin dost možná stojí záměr přimět uživatele pro týmovou spolupráci používat zpoplatněný balíček služeb Office 365. Jeho součástí je cloudový SharePoint a úložiště OneDrive for Business (dříve SkyDrive Pro), jehož kapacita pro jednoho uživatele je nyní navyšována z 25 GB na 1 TB.
Nejde o první krok z poslední doby, který má firemní uživatele z bezplatné služby nasměrovat ke cloudovému balíčku Office 365. Například Outlook.com noví zájemci již nemohou provozovat na vlastní doméně. Microsoft jim doporučuje právě balíček Office 365, jehož součástí je také cloudový Exchange, který zajišťuje e-mailové služby na vlastní doméně zákazníků.