Vlákno názorů k článku Ondřej Krišica (Seznam.cz): Procento souhlasů s cílením reklamy napříč trhem klesá. Z cookies lišt nejsme nadšení od RRŠ - A ještě malá poznámka: nechápu, jak může i...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 5. 6. 2024 20:24

    RRŠ

    A ještě malá poznámka: nechápu, jak může i tak velká a mocná firma, jakou je Google, správně třídit návštěvníky do kategorií, když mne ani nerozezná od robota. Tím spíš to nebude zvládat Seznam.

  • 6. 6. 2024 14:21

    seniorskeptik

    RRŠ:
    Existuje jednoduchý test na šmírování. Nastavte si v prohlížeči ochranu soukromí na přísnou, zakažte sledování, přepněte na anonymní režim, eventuelně nainstalujte blokátor reklam, pokud ho ještě nemáte a vyražte na net. Všechny weby, kde se k obsahu nedostanete, kradou vaše data ať už za účelem jejich přeprodávání, nebo kvůli cílení reklamy. Takže v zájmu zachování duševního zdraví doporučuji se těmto webům trvale vyhýbat..

  • 5. 6. 2024 20:22

    RRŠ

    Já vidím hlavní problém v tom,že se tu jedním vrzem řeší dvě zcela rozdílné věci: přihlášení na Seznam a povolení profilování.
    Z logiky věci (z pohledu uživatele/náv­štěvníka) jednoznačně platí: Když se nechci přihlašovat, nechci být profilován/sle­dován - a to v drtivé převaze. Jenže to je jen jedna za čtyř reálných možností (další jsou nepřihlásit & profilovat, přihlásit & neprofilovat a přihlásit & profilovat).
    Jenže Seznam dává na výběr jen tři z nich: přihlásit & nesledovat (placené), přihlásit & sledovat a nepřihlásit & sledovat. A aby to bylo ještě lepší, tak ta jediní možnost bez přihlášení je silně závislá na cookies a scriptech, takže reálně nelze sledování znemožnit vypnutím scriptů (nedostanete se přes dotazník), ani blokováním cookies (nepamatuje si to zvolenou variantu, přinejlepším to musíte zadávat při každé návštěvě stránky).
    Pokud by to platilo jen pro stránky, kam uživatel leze dobrovolně, pak by mi to tolik nevadilo. Žel, zdá se, že to postupně jako rakovina sežere i stránky, kde je jen nějaký seznamácký prvek (jako se stalo s - již napraveným - webem mapy.cz, který byl využíván i třetí stranou pro výběr místa doručení zásilky nebo na stránce s adresou firmy, která se tak efektivně znepřístupnila.

  • 6. 6. 2024 16:44

    RRŠ

    No, já mám ochranu na přísno, cookies se mažou a navíc mám vyfiltrované scripty, takže reklamu v podstatě nemám šanci vidět. A na stránky, které bez (šmírovacích) scriptů nefungují, se nedostanu, takže tohle ani nemusím řešit.
    Hloupé je, když se nedostanu ani na stránky, které donedávna fungovaly, ale najednou je tam přesměrování kvůli seznamáckému prvku (reklama? novinky? co já vím...), která bez těch scriptů ani není jak potvrdit.
    A to nejsou nějaké "noviny", ale třeba stránky firem, e-shopy, apod. - a ten prvek není ani přímo na jejich stránkách, ale na webu někoho dalšího...

  • 5. 6. 2024 20:48

    Petr M

    Reálně dává možnosti jenom dvě - "platit a sledovat", "neplatit a sledovat". Pokud jsem dobře pochopil jejich podmínky, tak po zaplacení se data sbírají dál, jenom nejsou využita při cílení reklamy.

    A na oprávněný zájem si taky odmítám hrát. Všechno je to o třech stranách - poskytovatel obsahu (autor), konzument obsahu (zákazník) a zprostředkovatel reklamy.
    Autora zajímá, že zobrazí tolik a tolik reklamy a dostane za to tolik a tolik peněz, a je mu jedno, od koho ta reklama pochází. Smlouvu má s jedním dodavatelem.
    Zákazníka zajímá, že mu vyskočí reklama a díky tomu nemusí platit. Když vyskočí cookies lišta s tím, že technický cookies jsou potřeba vždycky a je potřeba souhlas s tím, že bude zobrazovat reklamy od jednoho konkrétního dodavatele a souhlas bude pro něj, je to dohoda mezi zákazníkem a provozovatelem reklamního systému. Nikdo další v tom nemá co figurovat!
    A technicky, nevím proč se musí předávat "chci reklamu pro zákazníka 464658763c/57" místo "měl bych tady místo na reklamu pro motorkáře"

    Navíc už někdy těsně po roce, když jsem si zakládal první mail, jsem byl dotázán ohledně mých zájmů s tím, že z těchhle témat budou zobrazovat reklamy a jednou týdně dostanu reklamní newsletter na tyhle témata do mailu, aby službu zaplatili. A nebyl problém, stačilo udělat tři fajfky u věcí, o který se zajímám..

  • 6. 6. 2024 0:04

    RRŠ

    Reálně dává možnosti jenom dvě - "platit a sledovat", "neplatit a sledovat". Pokud jsem dobře pochopil jejich podmínky, tak po zaplacení se data sbírají dál, jenom nejsou využita při cílení reklamy.
    Však taky já psal o možnostech, které nabízejí, nikoliv o tom, jak to je. ;o)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).