Názor k článku Ondřej Krišica (Seznam.cz): Procento souhlasů s cílením reklamy napříč trhem klesá. Z cookies lišt nejsme nadšení od Glasny - No to je na složitější vysvětlování, vy byste...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 6. 6. 2024 22:37

    Glasny

    No to je na složitější vysvětlování, vy byste to asi pochopil . Na normálních webech jdou skutečně věci zablokovat na pár kliknutí, případně ani to není potřeba ani (kvůli filtračním pravidlům nevázaných na domény, to se týká jak CSS selektorů #cookie-lis, ins.googlead, ale i url jako fp2.js) a za třetí centralizace škodlivých domén jako imasdk.google­apis.com , r2d2.cz, jhmt.cz). Ačkoliv se snaží tlačit maskování domén přes CNAME, tak i s tímhle si uBlock poradí.

    Ale to problematické je ,že i když prostě jsem měl kdysi dávno na pár kliků a na pár pravidel a na pár zablokovaných domén (na dané stránce řekněmě třeba 10, ne celkově, to jsou tisíce), najednou (1rok až pět) jisté zmíněné weby včetně seznamu v porcelánu začly nějak detekovat blokátor a snažily se udělat z těhle filtračních pravidel hromádku tříšek, blokování podle url přestávalo dávat smysl (až na pár reliktů, které zároveň sloužily jako RED FLAG: dopc.cz,jhmt.cz). Včetně cookies k tomu byly zneužité.

    Muselo se na to jinak - buď vykostit na stránce ty nebezpečné skripty a nebo vyfabulovat stránce takové environment, že blokátor nedetekuje. A to je na tom to složité, protože krokování javascriput a zkoušení různých abort-on-stack-trace nebo set-constant.js je dost složitější než kliknout na obdélníček s reklamou nebo podezřelý iframe s výpisu požadavků.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).