Hlavní navigace

Názor k článku Ondřej Krišica (Seznam.cz): Procento souhlasů s cílením reklamy napříč trhem klesá. Z cookies lišt nejsme nadšení od RRŠ - Já vidím hlavní problém v tom,že se tu...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 5. 6. 2024 20:22

    RRŠ

    Já vidím hlavní problém v tom,že se tu jedním vrzem řeší dvě zcela rozdílné věci: přihlášení na Seznam a povolení profilování.
    Z logiky věci (z pohledu uživatele/náv­štěvníka) jednoznačně platí: Když se nechci přihlašovat, nechci být profilován/sle­dován - a to v drtivé převaze. Jenže to je jen jedna za čtyř reálných možností (další jsou nepřihlásit & profilovat, přihlásit & neprofilovat a přihlásit & profilovat).
    Jenže Seznam dává na výběr jen tři z nich: přihlásit & nesledovat (placené), přihlásit & sledovat a nepřihlásit & sledovat. A aby to bylo ještě lepší, tak ta jediní možnost bez přihlášení je silně závislá na cookies a scriptech, takže reálně nelze sledování znemožnit vypnutím scriptů (nedostanete se přes dotazník), ani blokováním cookies (nepamatuje si to zvolenou variantu, přinejlepším to musíte zadávat při každé návštěvě stránky).
    Pokud by to platilo jen pro stránky, kam uživatel leze dobrovolně, pak by mi to tolik nevadilo. Žel, zdá se, že to postupně jako rakovina sežere i stránky, kde je jen nějaký seznamácký prvek (jako se stalo s - již napraveným - webem mapy.cz, který byl využíván i třetí stranou pro výběr místa doručení zásilky nebo na stránce s adresou firmy, která se tak efektivně znepřístupnila.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).