Chápu, že tvůrci obsahu by rádi dostali za svůj obsah odměnu, ale tohle kupčení ja na úrovni, že si host sedne v kavárně, píchnou mu jehlu do zadku a prodávají jeho krev neznámo komu a neznámo za kolik, aby měl kafe zdarma. A když je jim to zatrhnuto ze zákona, tak se ještě čertí, že pouštění žilou bývala osvědčená léčebná metoda a člověk by je za to měl oslavovat, že dělají něco pro jeho zdraví.
Je potřeba spolupracovat. Autor webu chce peníze na provoz, uživatel chce obsah a pokud se rozhodne platit sledováním reklamy, měl by být poskytovatel reklamy férovým partnerem pro oba. Ne novinářovi odlákat čtenáře na svůj zpravodajský portál a ještě za zády kupčit s osobními údaji čtenáře.
Dál bych se ohradil proti jednomu ID na osobu. Teoretik Kršica zřejmě nechápe, že když s děckem hledám věci do školy, neměly by vyskakovat reklamy na vánoční dárky pro ně, co jsem hledal týden před tím. Stejně tak ten jejich debilní nápad smrdí průšvihem, když potřebuju řešit něco s manželkou a vyskakují reklamy na prádýlko, co jsme den před tím řešili se stínovou manželkou. A šéf nebo kolegové v práci taky nemusí vidět všechno, co řeším v soukromí, když se v polední pauze přihlásím do mailu, nebo chci kouknout na zprávy. Takže každýmu, kdo razí heslo "na všech zařízeních jeden profil" upřímně přeju, aby se dostal do stejné finanční situace, jako Soukup. A už jenom integrace všeho pod jeden profil je automaticky důvod zakázat všechno.