Olga Biernátová (Knihovna UTB): náš Facebook profil může být vzorem i pro komerční sféru

7. 6. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Olga Biernátová z Knihovny Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně se podělila o zkušenosti, jak vytvořit z konzervativní instituce Love Brand na sociálních sítí. Při rebrandingu jakékoliv značky je podle Biernátové důležité mít dobrý produkt. Ve zlínské univerzitvní knihovně proto nejdříve začali pracovat na zlepšení služeb.

Olga Biernátová z Knihovny Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně se podělila o zkušenosti, jak vytvořit z konzervativní instituce Love Brand na sociálních sítí. Při rebrandingu jakékoliv značky je podle Biernátové důležité mít dobrý produkt. Ve zlínské univerzitvní knihovně proto nejdříve začali pracovat na zlepšení služeb.

Výhodou je, že v oblasti sociálních médií mají ve zlínské knihovně, velkou volnost v tom, co na nich zveřejňují a jakým způsobem je používají. Snažíme se být aktuální. Monitorujeme co se děje na univerzitě. Lidi se chtějí bavit, chtějí vtipy a zákulisní informace, říká Biernátová.

Neměli by to být ale laciné vtipy, ale takové vtipy, které mají nějakou souvislost s knihovnou a mohou podpořit oblibu její značky. Knihovna si buduje na sociálních sítích komunitu a propojuje aktivity této komunity s reálným životem.

MM 25 baliček

Všechno si děláme sami, máme na to jen velmi omezený rozpočet. Přemýšlíme nad každým obrázkem, který na sociálních sítích zeveřejňujeme. Je důležité doprovodit příspěvky na sociálních sítích zajímavou grafikou, vysvětluje Biernátová.

Její přednáška je důkazem toho, že upřímné zapálení pro značku, instituci a její služby, je i v oblasti komunikace a marketingu na sociálních sítích nenahraditelné.

Autor článku

Internetové novinařině se věnuje od roku 2005, kdy začal jako redaktor pracovat pro vydavatelství Internet Info.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).