Zavirovaný NetMonitor.cz
Nezáplatovaná Joomla se nejspíš postarala o přítomnost kódu snažícího se napadnout návštěvníky www.netmonitor.cz (a pochopitelně i dalších webů, které jsou provozovány na stejném systému, hostingu a stejnou firmou). Po oznámení problému následovalo odstranění útočného kódu a po několika minutách se útočný kód vrátil – klasické nepochopení toho, že děravý web není možné řešit jednorázovým odstraněním přídavku. Posléze se ale povedlo, takže návštěva NetMonitor začala být opět bezpečná vašemu počítači.
Útočný kód ve stránce www.NetMonitor.cz
Strategie „Digitální Česko“ od MPO
MPO představilo teze pro strategii „Digitální Česko“ a jakkoliv v nich správně zdůrazňuje řadu podstatných věcí, je potřeba tento dokument bedlivě sledovat. MPO (Ministerstvo průmyslu a obchodu) se totiž chystá budovat další zbytečný portál – www.digitalnicesko.cz. Takže místo omezení desítek (a možná i stovek) zbytečných státních webů se bude budovat další.
A ještě více je potřeba věnovat pozornost řadě nových snah o posílení kontroly státu nad obsahem Internetu (v tezi pod „vytvoření jasných a předvídatelných pravidel“). A pokud se chcete trochu pobavit, tak si všimněte toho, že MPO chce vytvořit „bezpečnostní desatero“ a věnovat se výchově uživatelů Internetu. Tedy opět něčemu, čemu by se měl věnovat někdo zcela jiný.
Deset milionů zpráv v datových schránkách
Půl roku po zahájení provozu datových schránek se Ministerstvo vnitra neopomnělo pochlubit tím, že skrz schránky už prošlo deset milionů datových zpráv. A také tím, jak 15 korun za poslání zprávy (oproti 20Kč za dopis) šetří státu peníze. Samozřejmě se pozapomnělo na stovky milionů korun investované do nového nutného vybavení a změny na úřadech a institucích. A nikdo se nezmínil o tom, jaké další problémy s datovými schránkami úřady mají. Ani slovo nepadlo o tom, že klasické posílání písemností bylo rychlejší i spolehlivější. A stejně tak nepadlo ani slovo o tom, kdy se datové schránky stanou skutečně otevřeným systémem, který bude možné používat bez povinných proprietárních technologií a ne pouze na některých operačních systémech.
Češi na Internetu nakupují častěji
„Podle informací internetového obchodu Kasa.cz vzrostl v posledním roce (v ČR) počet lidí, kteří na Internetu nakupují více než pětkrát za rok. Díky růstu o pět procentních bodů se podíl této skupiny nakupujících na Kasa.cz zvýšil na rovnou polovinu,“ sdělila mluvčí Kasa.cz Jitka Součková. Pokud se tedy spokojíte s jednostranným průzkumem (statistikou) jednoho internetového obchodu, tak můžete mít z obchodování na českém Internetu dobrý pocit. Každopádně v něm najdete pár dalších zajímavostí.
Například to, že z hlediska povolání nejvíce nakupují úředníci a pracovníci v kancelářích (26 %). Co na to říkají jejich zaměstnavatelé, naštěstí průzkum neřeší. Stále ovšem platí, že na Internetu se nakupují předměty za malé částky. Ukazuje to i pokles podílu kupujících, kteří ročně utratí více než 10 tisíc korun (z 52 % na 45 %).
Pokud chcete jiný průzkum, Při výběru e-shopu rozhoduje hlavně cena> nabízí pohled do studie APEKu a MediaResearch.
Nové eStranky.cz
www.eStranky.cz mají novou hlavní stránku a některé změny týkající se administrace webů – snazší nahrávání fotografií a vytváření fotogalerií, podpora více jazykových verzí stránek a nové šablony. eStranky.cz nejsou v návštěvnosti žádným drobečkem – podobně jako velké blogovací systémy i zde těží web z velkého množství různorodého obsahu.
Nová hlavní stránka eStranky.cz
Návštěvnost eStranky.cz (Zdroj: NetMonitor, RU)
Další podivný internetový obchod – Shop-Elektro.com
Heureka.cz upozornila na stížnosti zákazníků týkající se www.shop-elektro.com – ten podle nich nedodává objednané zboží a nereaguje ani na jejich dotazy. A pokud se na tento „obchod“ podíváte, tak najdete řadu podezřelých věcí. Neúplné obchodní podmínky, nedostatečné kontaktní údaje a platba kartou probíhá na nezabezpečených stránkách.
Praha.EU má prý 600 tisíc návštěv měsíčně
The e-Governance Institute umístil www.praha.eu na druhé místo pomyslného žebříčku stránek světových metropolí. Náměstek primátora Milana Richtra pro ČTK uvedl, že Praha.EU měsíčně dosahuje 600 tisíc návštěv. Podle Google Trends for WebSites je to ovšem pouze 200 tisíc návštěv a zhruba 93 tisíc unikátních návštěvníků, z nich 77 tisíc je z ČR (160 tisíc návštěv) – což by z Praha.Eu dělalo podprůměrně navštěvovaný web. Praha.EU přitom používá Google Analytics, takže čísla z Trends for WebSites lze považovat za odpovídající skutečnosti.
The e-Governance Institute údaje pro rok 2009 jsou velmi obtížně nalezitelné (oficielní web se zastavil někdy v roce 2007), ale z dostupné PPT prezentace je zjistitelné, že Praha.EU v některých poměrně podstatných aspektech selhává – například v otázce přístupu k veřejným dokumentům, zprávám, publikacím a multimediálním materiálům (není ani v první pětici) a pochopitelně taky v otázce služeb – Praha.EU totiž není magistrátním (městským) webem. A The e-Governance Institute tak možná hodnotil web, který vlastně hodnotit neměl.
Stream.cz to zkouší přes hvězdy
Lucie Bílá se stala v dubnu jedním z tahounů nové strategie Stream.cz, stejně jako další zvučná jména – Daniel Landa, Ewa Farna či Divokej Bill.
Návštěvnost Stream.cz (Zdroj: NetMonitor, RU)
Facebook.com i český Internet v očekávání voleb
Facebook.com se zhruba 2.6 miliony měsíčních aktivních českých uživatelů je velkým lákadlem pro politické strany. Nanečisto si to zkoušely před loňskými zrušenými volbami. A nyní jsou aktivnější, vlezlejší a vykutálenější. Otázkou zůstává, jestli to skutečně funguje, nebo si jenom namlouvají, jak jsou „dobří“. Začíná totiž platit staré známé „čeho je moc, toho je příliš“. Zda ODS s převahou válcuje ČSSD v sociálních sítích, nicméně zůstává otázkou.
Můžete ale na druhou stranu snadno vysledovat, které Facebook účty jsou placení agitátoři a fanatičtí příznivci či odpůrci – a snadno tak zjistíte, koho byste spíš neměli mít v přátelích. A také se poučit o tom, jak řada takovýchto aktivit odporuje platným pravidlům užívání – falešné účty, spam, falešné stránky. Chybí už jenom zapojení virů a typických facebookovských podvodů. Viz též Politici na sociálních sítích působí jako slon v porcelánu
Jak jsou na tom webové stránky některých politických stran v návštěvnosti? Těžko zodpovědně cokoliv uvést, v NetMonitoru si je měřit nenechávají. Ale trochu může pomoci Google.
Web | Unikátní měsíční návštěvníci |
---|---|
www.cssd.cz | 110 000 |
www.ods.cz | 100 000 |
www.kscm.cz | 17 000 |
www.kdu.cz | údaj není k dispozici |
www.veciverejne.cz | 64 000 |
www.top09.cz | 43 000 |
www.ceskapiratskastrana.cz | 15 000 |
www.zeleni.cz | 18 000 |
www.suverenita.cz | údaj není k dispozici |
www.svobodni.cz | 14 000 |
ODS představila (opět) nové webové stránky „ODS VOLBY 2010“ a v rámci boje o voliče na ně zapomněla umístit například informaci o tom, jaký vlastně má volební program. Zdůvodnila to tím, že ho na web umístí, „až ho oficielně představí“, což nakonec udělala až poté, co všechny ostatní strany své programy představily a z neochoty ODS komunikovat vytěžily maximum.
www.ods.cz představené v dubnu 2010
ČSSD se pro změnu podařilo přijít o www.20letsvobody.cz – tuto adresu navíc ČSSD používala na vlastních volebních materiálech, aniž by si někdo všiml toho, že po vypršení platnosti domény si ji někdo znovu zaregistroval a obratem využil.
www.20letsvobody.cz patřila původně ČSSD
Podobně neslavně dopadla aktivita „Nevolíš? Zaplatíš!“ – doménu www.nevoliszaplatis.cz vlastní rovněž někdo, kdo pro ČSSD rozhodně nemá pochopení. ČSSD používala předvolební billboardy aniž by k nim měla odpovídající doménu – tu jí sice v tomto případě nikdo „nevyfoukl“, ale každopádně jde o další selhání politického marketingu.
www.nevoliszaplatis.cz nepatří k ČSSD kampani ani omylem
Jeden „úspěch“ se nicméně ČSSD podařil. Spor spamera Aleše Slabého (Deredes) a ČSSD skončil smírem a doména www.paroubek.eu byla „bezplatně“ převedena.
Volny.cz na prodej
Dial Telecom podle HN má zájem prodat www.volny.cz – mezi zájemci je prý i TV NOVA, Centrum Holdings a Dignity (Tiscali Media). Na prodej je jak portál, tak e-mail a www.uschovna.cz.
Návštěvnost Volny.cz (Zdroj: NetMonitor, RU)
Mafra uvažuje o zpoplatnění iDnes.cz, Reflex už část zpoplatnil
Mafra, provozující www.iDnes.cz, uvažuje o zpoplatnění některých částí server od podzimu tohoto roku. Od prvního dubna zpoplatnil www.Reflex.cz přístup do archivu a k některým částem webu a originálním článkům.
Et netera koupila 100 podíl v První multimediální
Akciová společnost Et netera, dodavatel špičkových IT a marketingových služeb v prostředí Internetu, kupuje 100% podíl v nejstarší české internetové agentuře První multimediální. Konsolidovaný obrat obou společností, počítaný od května 2010, by měl na konci roku 2010 dosáhnout 130 000 000 Kč.
ČR už není „na indexu“
Česká republika již nefiguruje v letošní zprávě Úřadu nejvyššího obchodního zmocněnce USA (USTR) o ochraně a vymáhání práv k duševnímu vlastnictví ve světě. „Tato zpráva je jednoznačně nová a pozitivní pro investory, kteří zvažují vstup do české ekonomiky,“
komentoval změnu ministr průmyslu a obchodu Vladimír Tošovský.
The Czech Republic is being removed from the Special 301 Watch List because of significant progress made to effectively control its border markets over the past two years. Moreover, a new criminal code raising the maximum penalties for IPR related crimes from 2 to 8 years imprisonment and criminalizing the manufacture and storage of counterfeit items came into effect January 1, 2010. The United States will continue to monitor whether the new law results in the imposition of deterrent penalties.
Google spouští konkurenta českým srovnávačům cen
Společnost Google spouští novou funkci vyhledávání – Nakupování. Nástroj umožňuje najít zboží a ceny na internetu přímo na serveru www.google.cz
Příklad vyhledávání „Nokia N900“
FDB.CZ v novém
www.fdb.cz má od dubna nový design, nové televizní stanice v pgoramu a nový e-shop s filmy na DVD (provozovatelem je Filmopolis).
Nový vzhled www.fdb.cz
Návštěvnost Fdb.cz (Zdroj: NetMonitor, RU)
Největší podvod v historii Aukro.cz
""Před několika týdny začali (pracovníci Aukro.cz, pozn. autora) prověřovat tři uživatele, kteří prodávali sběratelské unikáty, nechávali si je zaplatit, ale zboží neodeslali,""
uvádí Aukro.cz ve zprávě pro média. V ní se hovoří i podvodných prodejích za tři miliony korun a desítce údajně podvedených nakupujících.
Ringier ČR spustil Biják.cz, online půjčovnu filmů
Blesk.cz spustil online kino Biják. Biják.cz, který odstartoval 21. dubna 2010, nabízí možnost legálně stáhnout film s profesionálním českým dabingem do počítače dříve, než vyjde na DVD. Stahování filmů na Biják.cz poběží až do konce letošního června
Internet Info vs. Prolux bude mít pokračování
Společnost Internet Info nesouhlasí s rozhodnutím Městského soudu v Praze, který jí uložil smazání vlákna internetové diskuse na serveru Měšec.cz s příspěvky kritizujícími obchodní praktiky společnosti Prolux Consulting. Proti rozsudku se odvolala.