Názor k článku Odkud se dozvídáte novinky? od Neuspěchaný - Kromě zdroje záleží ještě na samotném zpracování a...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 26. 3. 2011 16:13

    Neuspěchaný (neregistrovaný)

    Kromě zdroje záleží ještě na samotném zpracování a podání.

    Já se řídím jedním pravidlem. Málokterá věc, tedy i zpráva, je natolik důležitá abych se jí věnoval a řídil se jí.
    Špatně se mi to vysvětluje, ale je to něco jako když na vás zaútočí reklama. Zvedne se vám adrenalin a hlava začne šrotovat. U některých jedinců, říká se jim oběti reklamy, je naopak hlava z tohoto procesu vynechána. Když se však přinutíte zklidnit se, zjistíte že není kam spěchat, možná ani není ta nabídka (zpráva) důležitá. Časem necháte zprávy kolem sebe jen tak volně plynout, občas se něčím začnete zabývat do hloubky, ale většinu času si dáváte jen věci do souvislostí. Tak nějak na pozadí. Prostě, samotná zpráva není ten důvod k životu...

    Tak, teď bych se vrátil k předkladateli zpráv. Většina zpráv kolem nás jsou tedy jen takové plky a výstřely (týkající se právě probíhajících událostí) které nás nemají ani tak informovat jako spíše ohromit a zujmout.
    Když si ale někdo dá tu práci (nedůležitým zprávám se věnují jen blázni), nějakému tématu se věnuje a pak vám ho uceleně předloží... To je úplně jiná kategorie. V těchto případech mi nevadí ani to že zpráva přišla se zpožděním.

    Někdy je analýza starších "zpráv" to nejlepší co vůbec může být. Mnohem lépe pak odhadujete reakce a následky událostí současných, aniž byste se museli nechat ovlivňovat komentáři a zprávami (báchorkami) současnými.
    Pozn.: Nevím jak je to možné, ale často když hledám na Internetu něco kolem současnosti, tak nakonec čtu články z posledního desetiletí.

    Domnívám se, že ve střednědobých zprávách, má rádio rádio navrch. Ale přínos to má většinou jen pro pravidelné posluchače.
    Opět analogie k reklamám. Když budete chodit stále do jednoho obchodu a sledovat ceny, nakoupíte levněji, než když budete běhat po městě a nakupovat kde je zrovna co slevněné. Akorát nesmíte nakupovat kdykoli, když si zrovna vzpomenete. Podobně se k vám v rádiu (na jedné zpravodajské stanici) většina hodnotných zpráv dostane, akorát ne hned ale třeba až při změně situace.

    **
    Pokud byl někdy někdo z vás delší dobu, jakýmkoli způsobem, mimo a zkoušel procházet zpětně noviny, třeba za půl roku (řekněme 26 výtisků), tak je mu určitě jasné, že všechny ty děsně důležité zprávy byly opravdu důležité jen den dva, některé jen pár hodin.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).