Odkud přicházejí zákazníci do e-shopů? Vyhledávání pořád vede

4. 4. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ať chceme, nebo ne, vyhledávání je stále zdrojem skoro poloviny návštěvnosti a ta přímá hraje skoro třetinovou roli. Česká čísla bohužel ve studii nejsou.

Nejnovější Global Serach Marketing Report 2016 od Similar Webu ukazuje nejenom rozdíly mezi jednotlivými zeměmi, ale také poměrně zásadní odlišnosti mezi odvětvími. Týká se přivádění návštěvnosti (na desktopech). 

Zatímco v průměru placené vyhledávání (PPC) přivádí 1,97 % návštěvníků, v některých zemích je to výrazně více – Brazílie (4,14 %), Indie (3,75 %) a Francie (3,04 %) – ale také výrazně méně: Rusko například pouze 0,58 %, podobně jako Japonsko s pouze 0,79 %.

Ještě zajímavější pohled je na rozdílnost mezi odvětvími – nejlépe je na tom v zásadě Sport, ale třeba mezi oblečením a šperky je velký rozdíl v návštěvnosti z displejové reklamy (viz graf níže). Při pohledu na graf je dobré si uvědomit, že třeba u nejlépe vypadajícího Sportu je příchod PPC reklamy a displej reklamy pouze 6,17 procenta z celkové návštěvnosti.

Pokud se podíváte na to, odkud chodí návštěvníci v celkovém pohledu, tak 38,98 % přichází z vyhledávání (35,21 % je organické hledání a 3,73 % je výsledkem PPC). Následují přímé přístupy (36, 88%) a příchody z dalších stránek prostřednictvím odkazu (referrals, 19,34 %). 

Z displejové reklamy je ale pouze 1,32 % a sociální sítě také nejsou nijak zvlášť silné, pouze 3,91 %. Nejméně návštěvnosti přivádějí e-maily, pouze 0,56 %.  Příchody z vyhledávače představuje 94,95 % z organických výsledků hledání a pouze 5,05 % z placeného, tedy PPC.

Výsledky se samozřejmě liší u jednotlivých vertikál a ve výše uvedené studii najdete detailně rozepsané i další, než jen tři tady uvedené. A nezapomeňte, že příchody nemusí ještě nutně znamenat konverze.

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).