Nejnovější Global Serach Marketing Report 2016 od Similar Webu ukazuje nejenom rozdíly mezi jednotlivými zeměmi, ale také poměrně zásadní odlišnosti mezi odvětvími. Týká se přivádění návštěvnosti (na desktopech).
Zatímco v průměru placené vyhledávání (PPC) přivádí 1,97 % návštěvníků, v některých zemích je to výrazně více – Brazílie (4,14 %), Indie (3,75 %) a Francie (3,04 %) – ale také výrazně méně: Rusko například pouze 0,58 %, podobně jako Japonsko s pouze 0,79 %.
Ještě zajímavější pohled je na rozdílnost mezi odvětvími – nejlépe je na tom v zásadě Sport, ale třeba mezi oblečením a šperky je velký rozdíl v návštěvnosti z displejové reklamy (viz graf níže). Při pohledu na graf je dobré si uvědomit, že třeba u nejlépe vypadajícího Sportu je příchod PPC reklamy a displej reklamy pouze 6,17 procenta z celkové návštěvnosti.
Pokud se podíváte na to, odkud chodí návštěvníci v celkovém pohledu, tak 38,98 % přichází z vyhledávání (35,21 % je organické hledání a 3,73 % je výsledkem PPC). Následují přímé přístupy (36, 88%) a příchody z dalších stránek prostřednictvím odkazu (referrals, 19,34 %).
Z displejové reklamy je ale pouze 1,32 % a sociální sítě také nejsou nijak zvlášť silné, pouze 3,91 %. Nejméně návštěvnosti přivádějí e-maily, pouze 0,56 %. Příchody z vyhledávače představuje 94,95 % z organických výsledků hledání a pouze 5,05 % z placeného, tedy PPC.
Výsledky se samozřejmě liší u jednotlivých vertikál a ve výše uvedené studii najdete detailně rozepsané i další, než jen tři tady uvedené. A nezapomeňte, že příchody nemusí ještě nutně znamenat konverze.