O tom, co je odpad, si radši rozhodnu sám. V 80. letech sice vznikla spousta diskoodrhovaček, ale pořád ještě měly melodii a zpěváci museli umět aspoň trochu zpívat, protože to za ně elektronika nedohnala. Což se o dnešním dance stylu říct rozhodně nedá. A to radši nemluvím o technu a rapu (obojí mimochodem v 80. letech vzniklo).
Je úplně jedno, jestli je hudba dělaná na pravé nástroje nebo elektronicky. Hlavní je, jak tě pohltí, jestli v tobě vyvolá emoce, hudba je totiž o požitku, ne o tom, kdo na co hraje. To jsou šílené názory. A zrovna techno tě dostane do varu nejvíc. Rap je taky super, když se umí! Osmdesátky jsou dobré v rockové hudbě, v popu otřesné. Předpokládám, že ty mluvíš o rocku, tak to pak ano.
Trochu nechápete. Je mi jedno, jestli je hudba dělaná na klasické nebo elektronické nástroje (ty jsou tu již od 60. let). Psal jsem o elektronicky upraveném projevu zpěváků/zpěvaček, kteří možná dobře vypadají, ale neumí zpívat. Tohle ještě v 80. letech nešlo.
Rap mě nikdy nebral, to je prostě jazyk jiného kmene, se kterým nemám nic společného. V ghetu nežiju a denní honičky s policajty nevyhledávám :-)
Tak emoce .... Hmmm, tak to je máš teda nějaký hodně divný. Jinak hudebník (muzikant) posuzuje hudbu jinak, né jen podle emocí :-) Jinak úplně jedno to není zda jsou použity pravé akustické nástroje či jen syntezátor (či PC) ale to ty asi nedokážeš rozlišit a posoudit, že jo. Obecně ti musím říct že jsou vždy lepší pravé nástroje nežli nějaká elektronika. (přestože je už dnes na velmi vysoké úrovni a kvalitě díky japončíkům)
Víš, tohle jsou názory jak z Tatarstánu. Podívej se na jižní národy, ty hudbu milujou a milujou tu, která je rozhýbe, kterou si prostě užijou a je jim totálně jedno, jestli jde o akustický nástroje nebo syntezátor. Jde o to, jak hudbu cítíš. Češi mají podle mezinárodních soutěží prokazatelně nejhorší hudební scénu v Evropě, takže bysme se už možná mohli vys*at na ty kytarky a reálný nástroje a jít trochu s dobou a civilizovaným světem, protože v hudbě zaostáváme úplně nejvíc. Taková taneční scéna tady u nás prakticky neexistuje. Což je evropský a možná i světový unikát. Takže si strčte svoje prehistorický nástroje kamsi a pojďme tu už dělat hudbu, za kterou se ve světě nebudeme muset stydět. A vy radši svoje názory moc neprezentujte, protože potřebujeme naši hudbu zlepšit, ne posouvat do pravěku. Ach jo, proč musí žít takoví zpátečníci mezi námi, je mi z toho smutno.
80.léta jsou beze sporu studnice skvělých melodií.Na druhou stranu souhlasím s tím, že Češi jsou naprostí ignoranti.Někdo chytrý kdysi řekl: Češi jsou lokajové nebo furianti - a to sedí 100%.Vysvětlím hned proč.My bohužel nemáme ten německý smysl pro realitu, nejsme prostě pragmatici.Vždycky vše odsuzujeme ne mozkem ale emocemi.Vezměte si např takovou soutěž Eurovize. Kdo o tom dneska ví? Je mi z toho smutno.Když sleduji národní kola ve Skandinávii(např.) ti lidé si dávají takovou práci aby svou zemi prezentovali co nejlépe, pořádají 5-6 národních předkol, hlasují,soutěží, je to nejsledovanější pořad toho dne.A u nás? Jen proto, že se Kabát zde všeobecně stávající modlou nedostal ani na předposlední místo,hodili jsme copem, my přece nepotřebujem nějakou Evropu, my si na svém uprděném dvorečku vystačíme sami.JENŽE.Je to světově uznávaná soutěž, které se neúčastníme jen my.Všichni ostatní ano.Bohužel.Je to třetí nejsledovanější pořad v TV.Po Olympiádě a po MS ve fotbale.To už o něčem svědčí. A co my? My nic?Je to opravdu velká škoda.Nejen škoda ale ostuda!
Když se podíváš na sousední národy a jejich hudbu - Německo, Rakousko, Slovensko. Chceš mi říct že nepoužívají reálné nástroje? Ach jo ...
Jinak je pravdou že už dávno neplatí "Co Čech, to muzikant" Naopak jsme už bohužel hodně zaostalí, nehudební a nekulturní národ. Zapni si nějaký německý pořad a uvidíš kolik tam provozují hudby ... Co je u nás?
Takže naopak ano, v tomhle jsme opravdu hodně pozadu a vystačíme si často s levným kýčem. :-( Kam chceš směřovat ty hudbu, mi teda moc jasno není ... za kvalitou to rozhodně nebude když neumíš ocenit kvalitu tu, která tady už je z let minulých.
Takže po stoosmdesátéprvé: Všude používají reálné nástroje i počítačovou hudbu. Je jedno o jaké jde nástroje, jde o to, jestli je hudba dobrá, má duši, melodii, originalitu... Naopak v Německu, Rakousku a Slovensku jede syntetická hudba mnohem víc než tady, protože všechny tyhle země mají silnou taneční scénu. Ta tady chybí, tade právě preferují pouze skutečné nástroje, živou hudbu a všechno to je plytké, nudné a jednotvárné. Kryštof, Chinaski atd., bože, to je taková nuda, pusťte si nějakou řeckou taneční vypalovačku s počítači i nějakou příměsí tradičních nástrojů a zjistíte, co to je hudba, ta vás rozproudí, i kdyby jste nechtěli. Nebo nějaké ruské balady, to jsou emoce, že se z toho skoro sesypete, ne jak ty naše táhnoucí se zvratky. U nás si muzikanti myslí, že na písničku vám stačí tři durové akordy, ale hlavně že zpíváte a hrajete naživo. Pro lidi je ale pak nějaký požitek z hudby nulový. Náš mainstream je tragický, což ostatně dokazuje i to, že zatímco slovenské věci se u nás hrají, naše věci naopak už na Slovensku prakticky neexistují a v rádiích tam češtinu až na výjimky prostě neuslyšíte. Doufám, že už to Štěpáne chápete. Je jasné, že Češi absolutně nemají hudební cítění jako jiné slovanské nebo jižní národy, ale to neznamená, že tu naše hudba bude o ničem. Jen se musí dát více prostoru zajímavým tvářím, třeba Vladivojna La Chia, to je pro mě muzikantka s originální tvorbou, kterou ale většina národa ani nezná.