„Když se boří hranice, bouří se servery,“ říká O2 k problémům, se kterými se zákazníci největšího telekomunikačního operátora v zemi mohli v posledním týdnu setkat při využívání služeb internetové samoobsluhy Moje O2 nebo její mobilní aplikace. Předcházela jim plánovaná odstávka, jejímž cílem prý bylo navýšit serverovou kapacitu, aby samoobsluha byla rychlejší.
„Naše systémy toho ale využily k pokusu o převrat. Chvíli trvalo, než jsme je dostali pod kontrolu. Nakonec v Moje O2 opět zavládl mír a láska,“ rozverně oznamuje O2, že četné problémy by měly být minulostí. Naopak by prý nyní Moje O2 mělo být rychlejší. Teď je ale služba zřejmě přetížená, protože jen přihlášení a zobrazení základního přehledu nám trvalo přes půl minuty.
Internetové samoobsluhy nejen telekomunikačních operátorů poměrně často provázejí dílčí technické problémy, ale teď si Moje O2 vybralo opravdu hodně špatný týden. Některým zákazníkům se nepodařilo k internetové samoobsluze vůbec získat přístup. Buď nefungovalo přihlášení v mobilní aplikaci, nebo se na webu zobrazovala hláška, že informace o daném čísle nejsou dostupné.
Objevovaly se ale i jiné problémy jako třeba nemožnost změnit nastavení služeb, nesmyslné údaje o nezaplacených vyúčtováních a podobně. Jejich dopad byl o to větší, že Moje O2 slouží současně zákazníkům mobilních tarifních i předplacených služeb, služeb pevné telefonní linky včetně připojení přes ADSL/VDSL či abonentům IPTV služby O2TV.