Nějak nechápu systém pokut obecně. K čemu to je? Kam ty peníze jdou? Do státního rozpočtu?
Jak tu někdo psal, tu firmu to vůbec nebolí a vezme si to zpět na zákaznících.
Proč není systém pokut takový, že by třeba musela firma všem zákazníkům odpustit jeden měsíční paušál nebo něco na ten způsob (jen těm, které to postihlo, variant by vymyslel každý hodně). Tedy firma by to pocítila a zákazník ve finále také.
Takhle je to úplně k ničemu - dáme pokutu, která firmu nebolí a vložíme ji do další bezedné díry, kde má pak stát víc peněz na to, aby jinak škodil opět "zákazníkovi".
Ve finále na to zákazník doplatí 2x...
...to by ovšem zákazníkům hrozně pomohlo a zjednodušilo by jim to život (a tak by to podpořilo zavádění nových technologií). Jen poslední dvě rozhodnutí v tomhle směru by znamenaly, že by tu zbyl jediný monopolní operátor.
Pokuta by měla motivovat k nápravě, ne likvidovat všechno okolo.
ano, pokuta se stane součástí státního rozpočtu jako příjem.
Pokuta by měla být pouze zastrašení, likvidační pokuty jsou naprosto kontraproduktivní, příjde o práci několik tisíc lidí a stát to bude muset zaplatit.
V právním státě by interace pokut neměla směřovat k jejich zvyšování a k likvidaci firmy, ale k úpravě zákonů a regulaci. Bohužel ČTU jako dohledový orgán má docela svázané ruce a nejspíš by se v tomhle měla stát změna, nepřipadá mi v pořádku, když defacto všichni operátoři dostanou pokutu za to stejné.
Zisk neni problem snizit, napriklad nakupem neceho a prevodem tohoto majedku do zahranici. Cili by se muselo jednat o % z obratu.
Spis bych to hodnotil podle poctu postizenych. Kdyz podvedou par lidi, nebo "spletou" udaje na fakture, je to na pokutu. Pokud dochazi k chybam masove, je to na odebrani licence. A jakakoliv zmena podminek by mela byt provazena automaticky zrusenim vsech stavajicich smluv. Coz sice neumoznuje zakaznikum zlepsovat podminky, ale v praxi se to stejne nedeje, takze zadna skoda.
Nevím, zda je vůbec možné to dohledat, ale zajímalo by mě, kolik O2 na tom automatickém dokupování dat vydělalo. Pokud více, než činí ta pokuta, pak nejde o zastrašování už jen proto, že výsledkem celé akce je "Vydělali jsme na tom, byť ne tolik, kolik jsme chtěli."
A tohle mi přijde jako skutečný problém, jsou-li pokuty tak nízké, že se i přes jejich udělování vyplatí provozovat to, co je pokutováno, pak to sice můžeme nazývat pokutou, ale reálně jde o "poplatek za legalizaci" (či úplatek, chcete-li), stát tak vlastně říká "No dobře, můžete to dělat, ale rozdělíte se o zisk s erárem."
Ne. Pokuta musí bolet investory/akcionáře, aby drželi kreativní MBAčka na řetězu.
První průšvih, 1% loňskýho zisku.
Druhý průšvih, 5% loňskýho zisku.
Třetí průšvih, 10% loňskýho zisku.
Čtvrtý průšvih, 25% loňskýho zisku.
Pátý průšvih, 50%loňskýho zisku.
Šestý průšvih, odebrání licence.
A bez diskusí o výši pokuty. Rozklad jedině proti důvodu jejího udělení. Provoz firmy to neohrozí, ale akcionář zapláče a zacloumá to i hodnotou akcií.
Pokud jste nepochopil napoprvé, tak znovu a detailněji:
Svět není černobílý. Mnoho rčení nám podstrkuje, že ano (sežer nebo budeš sežrán), ale není to tak a nemělo by to tak být. Vždy je více možností než jen "nechat se okrást nebo sám okrádat".
Já se nenechávám okrádat. Mám jen firemní mobil a to je za necelých 400Kč měsíčně neomezené volání a SMS do všech sítí v ČR, plus nějaká data a levné volání do zahraničí. To je dobrá cena, ne? Ale ani nejsem zloděj, abych někomu nutil likvidační pokuty.
A poslední poznámka: operátoři jsou takové potvory zejména proto, že tam pracují lidé jako vy. Lidé, co se jednou spálili a teď se "chytře" mstí celému světu a všem. Prostě chlapečci, kterým někdo rozšlapal hrad z písku a tak celý život věnují tomu rozšlapávat hrady z písku ostatním. Řada z nich si dokonce myslí, že tím druhým prokazují službu.