Máte pravdu, nůžky se rozevírají a není to jen o penězích. Můj zájem kvalitní LED TV s 3xSCART a matným povrchem obrazovky, jejich zájem co nejvíce ušetřit, tzn. 1xSCART (max 2xSCART) a lesklý povrch obrazovky. Mají smůlu a já taktéž, dokud nenajdu televizi takovýchto parametrů, jako má moje současná postarší LCD Panasonic, tak si novou televizi nekoupím. SCART zařízení časem vyměním, ale s lesklým povrchem ať jdou do pr... O zrcadlo za 30-50 tisíc opravdu nemám zájem.
Výrobce tu není od toho, aby myslel na zákazníka. Výrobce je povinen myslet na své akcionáře jinak rychle zkrachuje. Měřítkem kvality a úspěchu je tak jedině zisk, a ten je zas závislý na vyváženosti kvality a životnosti zboží.
A v tom je právě ten fór. Stačí si přečíst některé diskuse na různých webech, a hned je člověku jasné kdo je tu víc naivní. Velmi často se tu vyskytují rady v tom smyslu, že koupit pořádnou TV za 50litrů se zákonitě vyplatí, že nebude nutné kupovat za rok či dva novou. Jenže to je totální nesmysl. Když si letos koupím TV za 15 tak na tom budu za dva roky podstetně líp než ten kdo si letos koupí TV za 50. Naivita se tak projevuje především u diváků. Výrobci určitě prodají. Životnost dnešních TV je totiž natolik malá, že déle než několik málo roků rozhodně nevydrží. Svítivost pdp postupně klesá stejně jako svítivost podsvěcovacích lamp u LCD. Pokud si někdo myslí, že LCD tak má větší šanci na opravu než pdp, tak je to omyl. Výměna lamp se nevyplatí!!!
Ja vidím problém skôr v tom, že nič také ako "výhodný produkt" neexistuje. Výhodnosť niečoho nie je objektívna, ale subjektívna vlastnosť. Čo je výhodné pre jedného, nemusí byť výhodné pre druhého.
Bohužiaľ málokto je schopný si uvedomiť, že ľudia sú rôzni, že majú rôzne túžby, rôzne vnímanie sveta. Všetko hodnotia iba podľa seba a nechápu, ak iní ľudia to hodnotia inak.
tak tohle je příklad socialistického myšlení. Ano tak to je v "plánované" ekonomice, tam musí výrobce myslet na splnění plánu.
V kapitalismu a tržním konkurenčním hospodářství výrobce samozřejmě musí myslet jak na zákazníky, tak na to aby byl v zisku. Musí najít ten soulad, jinak zkrachuje. Zkrachuje v případě, že nemyslí na zákazníka a zkrachuje, když nemyslí na zisk.
O tom jaký bude mít výrobce zisk rozhodují v podstatné míře zákazníci - tím, že si kupují právě u toho výrobce, který jim nabídne to pro ně nejvýhodnější.
Je to tak. Výrobcům jde samozřejmě jen o své zisky a co chce zákazník, tak to je nezajímá, dokud z toho nebudou mít přiměřený zisk. Byly doby, kdy se výrobce musel přizpůsobit požadavkům zákazníků, aby prodal a byl lepší než konkurence. Dnes je to naopak a výrobci jako by spolu drželi basu. Mimochodem, 3D s brýlemi jen další nesmysl k ohlupování diváků - aspoň co se týká tv vysílání. Již dnes je téměř jisté, že výrobci přijdou do 3 - 5 let s 3D tv bez nutnosti používání brýlí (nemluvě o OLED, atd.)a opět přijde obrovská reklama a vše se bude opakovat.
inu, bohuzel i 20 let po revoluci jeste u nas existuji zakaznici, kteri nedokazi vyhodnotit "nejvyhodneji" (udelejte si pruzkum, dospejete k podobnemu zjisteni), kez by pocet takovychto lidi co nejdrive klesl alespon pod 50 procent populace. ;-)