Plus ještě jedna věc: Byl jsem u několika projektů, které měly nahradit starší systém a prakticky hned po ostrém nasazení se musely zastavit a zaříznout, protože prostě "starý systém byl rychlejší, pohodlnější, stabilnější, uměl všechno, nepadal atd. atd.". Drtivá většina těch výhrad ale z vnějšího pohledu spočívala v tom, že nový systém se choval jinak než starý systém (o důvodech nechci spekulovat, část mohla být chyba návrhu, část důsledek nové technologie, ale část byla také daná posunem legislativy v předmětné oblasti) a ani dodavateli ani šéfovi projektu se je nepodařilo přesvědčit.
Nepochybuji o tom, že v novém systému pro registr vozidel jsou zásadní nedostatky, třeba komplet padnout by to určitě nemělo. Plus celé to mlžení kolem toho, jestli poběží nebo nepoběží, je minimálně podezřelé - já bych třeba moc nevěřil systému, u kterého se "kritické nedostatky, kvůli kterým je absolutně nepoužitelný", podařilo vyřešit během jednoho dne. Ale nepochybuji ani o tom, že nezanedbatelný podíl na jeho "nepoužitelnosti" má to, že se ho uživatelé prostě nechtějí učit, protože mají "plně postačující"*) starý systém, se kterým to umí. Netroufnu si proto dodavatelskou firmu úplně zatratit, docela klidně by se mohlo ukázat, že chyba není u nich.
*) Plně postačující pro stávající agendu, ale asi ne plně postačující pro deklarované nové potřeby typu volitelná registrační značka nebo propojení s obdobnými systémy EU.