Televize Nova dělá všechno pro to, aby zachovala krátkodobě maximální zisky z prodeje reklamních časů a nepřímo tak potvrzuje neoficiální informace o jejím připravovaném prodeji. V dnešním prohlášení k připravované novele zákona o rozhlasovém a televizním vysílání, ke které se Nova měla vyjádřit 4. června, ale dosud tak neučinila, to tvrdí členové Asociace digitálních televizí (ADT).
Přede dvěma týdny, 22. května 2007, prohlásili zástupci televize Nova, že budou dne 4. června informovat veřejnost o svých připomínkách k ministerskému návrhu novely zákona 231/2001 Sb., který má odblokovat patovou situaci české digitalizace. Tento termín, který si zástupci Novy sami stanovili, ale nedodrželi a žádné stanovisko nevydali,
konstatují členové asociace.
ADT se rovněž nelíbí, že zakladatel a většinový majitel televize Nova Ronald S. Lauder dosud neodpověděl na její otevřený dopis, který mu zaslala a zveřejnila během jeho pražského pobytu, kdy se v české metropoli konala pravidelná schůzka manažerů CME. Vyzvali v něm Laudera, aby osobně podpořil digitalizaci televizního vysílání v České republice. Ani asociace, sdružující šest potenciálních konkurentů jeho české televize, ani česká veřejnost, nestála k dnešnímu dni panu Lauderovi za jakoukoli, třeba alespoň formální odpověď,
konstatuje ADT.
Podle zástupců šesti digitálních televizí, které loni získaly vysílací licence a dodnes bojují o jejich platnost u soudu, z tohoto chování Novy vyplývají tři závěry: Nově nejde o ušlechtilé cíle jako je posílení demokracie nebo nezávislost a pluralita trhu, ale o udržení monopolního postavení a o maximalizaci svých zisků. Nejde jí o blaho českých diváků, když arogantně odmítá jakoukoli vstřícnost státu a snahu konkurentů o dialog při zavádění digitálního vysílání.
A do třetice, majitelé a manažeři Novy se podle ADT chovají logicky pouze z pohledu krátkodobého působení na českém trhu. Jde jim pouze o okamžitý taktický benefit, nikoli o strategický rozvoj. Podle názoru ADT se tak potvrzují očekávání trhu, podle kterých má být televize Nova v blízké budoucnosti prodána jinému investorovi. Současný odmítavý a zdržující postoj Novy k digitalizaci má pomoci maximálně zvýšit její cenu před prodejem,
tvrdí ADT.