Taky jsem si ho pořídil a když mi nedávno volalo O2 abych přešel k nim, že mi nabídnou lepší cenu a já jim řekl kolik platím tak sama operátorka zavěsila se slovy,že takovou cenu mi nemůže nabídnout.
Tady máte odkaz co jsou schopný nějaký větší organizaci: http://www.ospea.cz/?page_id=24
Co mate porad s temi tel.cisly ? To je nejaky zvyk z dob rozhlasu po drate a dalnopisu ? Predpokladam ze take pouzivate DNS jmena misto psani IP adres, v nekterych prohlizecich muzete zadat i celou int hodnotu misto skupin cislic oddelenych teckami :-) Skype funguje prakticky na vsem a neni treba pouzivat nejaka cisla. Podivejte kolik lidi si kazdy pulrok kupuje ty ruzne nabusene smartphony. Jestli nejsou schopni to pouzit ani z toho (treba pres wifi z domaciho pripojeni), tak uz nevim. Pak at utraci ty tisicinasobne predrazene castky za GSM zvlatlatko, ale at k tomu nenuti ostatni.
neda mi to, ale uz musim zareagovat - co porad mate vsichni s tou pevnou? Bud je to stejnak Telefonica nebo je to VOIP. Jenze voip je proste tak pro lupare, ale dokud to nebude "kouzelna" krabicka za 500 Kc s telefonim cislem, jejiz _jedinnou_ instalaci bude zapojeni do zasuvky, tak se to proste mezi normalni lidi nerozsiri. V situaci, kdy je treba kupovat (a nedejboze nastavovat) router je to pro normalni lidi konecna. Jasne, tady vsichni tohle doma mame roky, ale spousta domacnosti ma jeden pocitac zapojeny rovnou k modemu (nebo trebas s usb modemem).
Takze jake pevne to myslite?
(jo a 75 procent zisku je generovano v budovach - tak samozrejme, v obchodaku mi pevnou nepujci)
Málo kdo si uvědomuje, že zahraniční vlastníci mobilních sítí z našich zemí vyvádějí u nás generované zisky / 1 minuta, o kterých se jim doma může jenom zdát!! T-Mobile prý generuje 69% celosvětového zisku v Čechách.
Před rokem na toto téma psal pan Peterka. Můj známý z T-mobilu mi to neoficiálně potvrdil ( no, my o tom víme.).
Jeden člověk ze státní organizace mi před rokem říkal, jak si naivně myslel že má ze strany mobilního operátora nejlepší ceny v Čechách. A má.
Z omylu ho vyvedla z ředitelka německé pobočky velkého německého koncernu, tady prý volají za ceny desetinové.
A kdyby prý zisky z východní evropy nedotovaly volání ve starých zemích, levněji by prý volat nemohli ani náhodou!!, ona totiž infrastruktura a Ekoelektřina něco stojí.
Sám tomu říkám napravování výsledků druhé světové války jinými prostředky:(....., proto říkám,z mobilu volat jen v nejnutnějších případech ( pokud nemám neomezené volání za dobrou cenu ), proč jim přelévat peníze, které nám mohou zůstat doma.
Osobně se mi otevírá kudla v kapse, pokud musím někomu volat na mobil jen proto, že nemá pevnou, jsou to zbytečně přelité prostředky do Anglie, Německa, Španělska....Ty mají zůstat tady. Neustále je slyšet - proč pevná, z pevné nikdo nevolá - ano, to je názor odpovídající Bantustánu, málokdo ví, že 75% zisku mobilních operátorů je generováno v budovách.
Řešit neplátce je v kontextu tématu irelevantní, nicméně i ten má povinnost doklad vydat, viz §31 Živnostenského zákona:
...Podnikatel je povinen vydat na žádost zákazníka doklady o prodeji zboží a o poskytnutí služby...
Takže povinnost vystavit doklad má skutečně každý podnikatelský subjekt v ČR, akorát jde o to, jak se ten doklad bude jmenovat (Daňový doklad, zjednodušený daňový doklad, paragon, faktura atp.) Nehledě na to, že každá šedivka bude plátce DPH, protože ten limit obratu 1 milion za 12 měsíců je směšně nízký.
600 minut, neomezené SMS a 500 Mb dat - 15 liber / 450 Kč nebo 300 minut, sms neomezeně a 500 Mb dat - 10 liber.... vodafone cca 1500 Kč, více není třeba dodávat... http://shop.orange.co.uk/mobile-phones/price-plans/pay-monthly/sim-only#panther
To neni pravda. Danovy doklad (jak ho definuje zakon o DPH) je povinen vystavit jen platce DPH, neplatce ho naopak vystavit nesmi. Ten muze vystavit tak maximalne nedanovy doklad, ktery muze slouzit jako ucetni doklad. Ale AFAIK (neplatce DPH) takovou povinnost nema a ani neni potreba - nedanovy ucetni doklad si muze platce udelat sam.
Ty tzv. volné minuty jsou podvod! Nejde o volné minuty, to by musel být paušál 0 Kč, ale o volání v rámci paušálu a to je dosti podstatný rozdíl. Skutečné volné minuty by znamenaly, že zaplatíte nulu, ať už je využijete, nebo ne. Jenže vy zaplatíte paušál a nikoho nezajímá, jestli jste ty volné minuty využil, nebo ne. A s paušálem nemá sekundová tarifikace absolutně smysl, protože pokud nejste telefonní maniak, neušetříte nic.
Používám mobil převážně k posílání SMS, kupuji si dobíjecí kartu O2, na poslední z nich je uvedena platnost do 31.12.2014. Žádný jiný časový údaj na kartě uveden není. Přesto mi začátkem srpna O2 drasticky omezilo služby, ačkoliv na kreditu ještě bylo více než 350 Kč. Prakticky mohu být jen pasivním příjemcem SMS.
Jde o uvedení zákazníka v omyl a tím je mu způsobena škoda. Tedy nepopiratelné známky podvodného jednání a neoprávněného zisku.
Jestli jsou i další takto postižení, zřejmě bude nutné podat na společnost O2 trestní oznámení.
Operator je tu proto aby vydelaval. Neco nabidne a pokud se to lidem libi, plati. Pokud ne, jdou jinam. Takze nyni jsou nove tarify pro zvyseni zisku. Kdo chce, vezme si je. Kde nechce, pujde jinam. Nebo je snad nutne si tuhle ferovost brat?
To ovsem nic nemeni na tom, ze to co predstavil je opravdu hruza :( Ten nejnizsi tarif mel mit alespon 600MB dat. A i tak by ta cena byla dost na hrane. Nutit nekomu data je na presdr*ku.
Vubec je to odvaha toto dnes nabidnout. Lidi jsou tu tak nastvany, ze pokud se tu nejakym zazrakem objevi virtual, budou se dit zajimave veci.
Pokud máte vy, i pár lidí v dosahu UPC, tak volání přes pevnou je jasná volba (za 50kč, hovory v sítí zdarma, 100 minut kreditu na pevné linky).
O2 je ovšem proti tomu katastrofa. To má v podstatě smysl, jen pokud máte k tomu od nich net.
Jinak je to 239 minimální cena s 6ti korunovým propojovacím poplatkem!. To už se na to spousta lidí vykašle a jede jen přes mobil.
Ale samozřejmě, leč ti, kteří si pevnou zrušili a pořídili si mobil na volání by teď museli mít internet. Pokud už ho mají a mají třeba jen jeden počítač v domácnosti (není každý úchyl jako většina čtenářů Lupy, kdy každý člen domácnosti má 1–2 počítače, telefon s připojením na net a dalších x zařízení, které jsou doma připojeny k internetu ;-) ), musí si pořídit další zařízení (router, IP telefon nebo bránu a použít starý telefon), někdo jim to musí zapojit a hlavně vůbec říct, že taková možnost je.
Reagoval jsem na to, proč se nevolá z pevné – protože ji kvůli cenové politice monopolního operátora pevných linek spousta domácností zrušila.
Tak, já jsem pořídil "naší babi" pro klábosení s jejími sourozenci, kteří mají jen mobil, službu Rebvoice od lucembuského operátora Dellmont. Kvalita sice není tak dobrá jako od českých VoIP operátorů, ale minuta na mobil stojí 0,029 EUR včetně DPH a na popovídání "jak rostou brambory a kolik bude letos švestek" to celkem vyhovuje :-). Tarifikace je sice minutová (60+60). A je pravda, že tam je ještě setavovací poplatek cca 0,045 EUR/hovor. Ale u delších volání se to prostě "vstřebá", a náklady vycházejí většinou pod 0,80 Kč/min., podle toho za kolik se nakoupí Euro při dobíjení kreditu.
Nojo, jenže mezitím jsme se posunuli o nějaký ten rok dál., A VoIP operátorů je u nás jako smetí. Takže kdo chce, svojí službu si bez problémů najde. (Samozřejmě, věšinou musí mít odpovídající datovou přípojku, i když u CallBacku ani to ne...). Já mobil (a mobilní volání) dnes používám pro odchozí hovory jen tehdy, pokud jsem opravdu někde na cestách bez jiné možnosti. Nebo-li, jako variantu nikoli první ale poslední volby. Neříkám, jsou lidé, kteří jsou v pohybu neustále, ale většina jich tráví tak 3/4 času na nějakém stálém pracovišti, nebo doma.
Jsem také od Oskara. Po původní dohodě jsem dostal tarif "Přátelé" Samozřejmě dražší!! Minulý týden jsem byl v Linci, na pěkné výstavě. Telefony na mě mrkali ze všech stran. Za polovinu poplatků nabízí takové časové možnosti, že bych to neprovolal. Nikdy. Přesto, že můj tarif je časově dost bohatý, musím zaplatit každou SMS(ku). Inu, jsme národ, který se musí nechat oškubat. Nevidím operátora, který by se choval trochu vstřícně. Ať žije krásný kapitalizmus. Hurááá
Máte nějaké informace, kolik ty nákupní ceny českých hovorů dělají? Docela by mě to zajímalo, třeba by se dal pro volání po ČR používat nějaký zahraniční VoIP operátor. Co jsem se zatím díval, nic extra zajímavého.
Jinak s ČTÚ je problém, že se chová jako pobočka našich operátorů. Už roky je výsledkem situace, že volám někam do Asie na mobil 5-10x levněji než u nás na vesnici sousedovi. No a mobilní komunikaci používám jen v zahraničí, tam stojí místní hovory z každé předplacenky okolo 0,50 a volání z té předplacenky třeba v Kambodži na mobil do ČR vyjde levněji než stejný hovor v rámci sítě slavného férového VF.
presne tak. cela rodina volani zdarma mezi sebou neomezene, mesicne pro kazdeho 6hodin do vsech siti zdarma, SMS za 1Kc a to vse za 120Kc s DPH. k tomu internet s 500MB FUP za 200. nevycerpane volne minuty se prevadeji do dalsiho mesice. az na ten obecne nizoulilinky FUP je to rozumna nabidka.
Tak tak. Konkrétně: Žádný paušál, tarifikace plně a pouze po sekundách, volání do všech sítí za 1 Kč/min. včetně DPH a mezi dalšími účastníky téhož operátora volání zcela zdarma. Internet 3G/Edge - FUP 30 GB, cena max. 300 Kč/měsíc, (Odvíjí se podle objemu stažených dat, pokud nestahujete, neplatíte nic). A kdože to umí? Firemní nabídka Vodafonu! Takže to, co s tak velkým humbukem nabízejí, je v podstatě odpad, i když díky bohu aspoň za ty sekundy.
Proč? Protože SPT (Společnost proti telefonování, pozděli Telecom, nyní Telekomika) svou cenovou politikou přesvědčila spoustu lidí, aby pevnou zrušila - předplacený telefon vyšel levněji, hlavně pro lidi, kteří volají málo, jeden čas se platil paušál kolem 400 Kč za nic (resp. za to, že mám doma přístroj) a tarifikace, kdy i sekundový hovor se počítá jako dvouminutový taky žádný zázrak.
Doma mám samozřejmě VoIP s "pevným" telefonním číslem, několik známých má taky VoIP, resp. UPC telefon a pak asi 5 lidí ze známých má doma pevnou od O2, ale všichni proto, že mají telefon napsaný na ZTP člena rodiny a platí málo nebo skoro nic.
Tak revoluce je jen jedna a to je to účtování.Zbytek je tak nějak stejný s tím co bylo.Ceny a vyběr jsou málé a kdo volá fakt málo, tak si nevybere a IMHO si VF naběhl s tím, že s tím lze volat i do zahraničí.Nebude mít ASI??takovou možnost dávat slevy.Vsadím se že do konce roku představí dalši možnosti a tarify upraví, či "zvětší" nabídku.Nemyslím že tahle nabídka je udržitelná, bó konkurence ani nemusí reagovat na stejnou tarifikaci, protože úspora a výhodnost je hodně diskutabilní a hlavně uspoří čo dostane více jen hodně málo lidí.
Asi jediná možnost, tedy pokud to půjde je vzít tyto tarify jako retenci s 50% slevou.Otázkou je, zda to půjde a pak tu máme ten "problém" se zahraničím, kde je asi "nemožné" to nabízet za polovic.Uvidíme.
Dobrý den,
změní-li velcí tuzemští operátoři svůj přístup ke způsobu tarifování hovorů a začnou-li hovory férově účtovat po 1 sec, pak by mohly přijít na řadu taky férové ceny zahraničních i tuzemských hovorů.
Jsou-li ceny tuzemských hovorů navázány na výši propojovacích poplatků, pak ceny zahraničních hovorů jsou logicky určovány nákupními cenami od zahraničních operátorů. Žádné mezinárodní ČTÚ neexistuje (ITU-T určuje pouze prefixy zemí). Nákupní ceny mezinárodních hovorů jsou ve velkém množství případů podstatně nižší než tuzemské propojovací poplatky. Velcí operátoři si tak u zahraničních hovorů uplatňují extrémně vysoké marže. Ku příkladu Čínu lze na mezinárodním trhu nakupovat pod 0,25 Kč/min (tarifováno po 1 sec) a Vodafone ji účtuje za 6,- Kč/min, T-Mobile za 7,80 Kč/min a O2 za 9,90 Kč/min (u vše tří dosud tarifováno po 30 nebo 60 sec).
Z toho, že velká část zahraničních nákupních cen hovorů je podstatně nižší než tuzemské propojovací poplatky dané ČTÚ pak ale mimo jiné vyplývá, že způsob regulace tuzemských velkoobchodních cen je značně podivný. Jak lze logicky obhájit výši českého propojovák 0,55 Kč/min oproti velkoobchodní ceně hovorů na čínské a další mobily pod 0,25 Kč/min ?
Zajímal se ČTÚ někdy o to, za jaké ceny jsou naši mobilní operátoři ochotni prodávat hovory do svých sítí na mezinárodním trhu a zohlednil nějak tyto cenové informace ve výši jím stanovených propojovacích poplatků ?!
Ivo Fišer
www.xphonet.com
Proč voláte jen z mobilu? Ve vyspělé Evropě je to tak, že pokud jsem v domě, volám levně z pevné, mobil používám v terénu. Z mobilu
přes GSM bránu v rámci VPN neomezeně, a dále za ceny Voip.Nezavolejte si do Německa, Švédska, kanady z mobilu za necelou korunu...
Již 6 let. Moje celková úspora odhadem zatím zhruba 70.000,-Kč.
Jen člověk nesmí být OVCE. Naši příbuzní z Německa, kteří vlastní 6 inžovních domů a malou továrnu se o nás vyjadřují v tom smyslu, že nechápou, proč voláme z mobilu, když jsme v budově, kde je pevná...,
proč musíme mít každou chvíli nový mobil, když máme holé ři...ě,:), a proč na ulici je tolik lidí neustále s mobilem u ucha.
Reklamní mágové si u nás splnili sen.
A O2, I když má zastavené financena investice, platí drahé reklamy v televizi.
Naprosto mě znechucuje a vlastně už i nudí ta jejich korporátní cenová politika. Za 10 let se nezměnilo vůbec nic. Jen přendavají, obrazně řečeno, volant z leva do prava a zpět. Jo a taky někdy změní lesk, pokud bych to přirovnal k autu. To nechápou, že zákazníci opravdu skutečně cítí, že z nich dělají debily? Melou jen pantem a vypouštějí prázdná slova, ale je to COOL!!! Loajalita zákazníků nula, což si ovšem způsobili sami. A co se týká vodafonu, půl roku byly problémy s tou jejich samoobluhou, do dneška pořádně nefunguje odesílání sms z toho jejich přiblblýho vodafone parku. Služby, že by jeden brečel.
To GPRS/EDGE u O2-SK ovšem bylo tak přetížené (zejména o večerech), že bylo víceméně nepoužitelné. Dříve také O2-SK omezoval rychlost downloadu šifrovaných protokolů na nějakých 45 kbit/s. Raději jsem roamoval s předplacenkou českého Vodafonu ve 3G síti maďarského Vodafonu (zde zase uplatňují rychlostní omezení na downloadu 1 Mbit/s).
Hnedle vedle na Slovensku jde např s O2 Sr předplacenou kartou volat do všech sítí a to i do české republiky jen za 13 centů tj. při kurzu 26kč za euro jen 3,38Kč za min bez jakéhokoliv Férově oškubávajícího tarifu i bez povinného měsíčního dobíjení 350kč, jak tomu je u vanoční předplacené vodafon karty. A chci-li volat více a levně, předplatím si třeba jen na jeden měsíc balíček volných minut např 300 za 21 euro jsme na 1,82 kč za min navíc můžu volat na účastnícke čísla do všetkých sietí v SR, do ČR a teraz aj do GB, HU, AT, PL a Írska. Předražený mobilní internet při docela široké nabídce bezplatných wifi sítí nepotřebuji.
Vazeni ctenari,
chtel bych Vam predstavit tarif, ktery nabizi Vodafone jedne, ne prilis velke firme. A to dokaze nabidnout pro vetsi spolecnosti jeste vyhodnejsi. A presto se mu to vyplati:
- Volani v ramci podnikove site (volani kolegum) - zdarma
- Volani v ramci site Vodafone - 0.40 CZK/min
- Volani v ramci jinych mobilnich siti - 0.60 CZK/min
- Cena 1 SMS v siti Vodafone - 0.20 CZK
- Cena 1 SMS v ostatnich sitich - 0.50 CZK
- FUP data - 600MB
neplati se ZADNY poplatek za tarif, pouze realne to, co se provola.
CZ neni pro operatory specificky trh, ale dojna krava. Udelejme s tim neco.
„Neustále sledujeme chování našich zákazníků a snažíme se, aby naše služby co nejvíce odrážely jejich aktuální potřeby a požadavky. Proto také přicházíme s novou tarifní strukturou. Nové tarify jsou přesně takové, jaké je naši zákazníci v současnosti chtějí: jednoduché, přehledné a cenově atraktivní. Jsme přesvědčeni, že ceny těchto tarifů jsou v současnosti nejatraktivnější na trhu,“ říká xxx xxxxx, výkonný ředitel pro blabla"
:-P
Své stávající zákazníky, kteří využívají některý z dosavadních tarifů, Vodafone samozřejmě nemůže nutit k přechodu na některý z nových Férových tarifů tím, že by stávající tarif přestal poskytovat. Ti, kteří jej mají, jej tedy budou moci využívat i nadále. Ale Vodafone je může různě „popostrkovat“. Například tím, že co nejvíce ztíží jakékoli změny u stávajících tarifů, a jejich uživatele naopak nažene do situace, ve které je bude moci co nejlépe přesvědčovat k přechodu na nové tarify. Takže od uvedeného data už nepůjde měnit nastavení u stávajících tarifů vlastními silami, skrze samoobsluhu, ale bude nutné o ně požádat na zákaznické lince.
Znamená to tedy, že zákazníci využívající službu Po svém už nebudou platit poplatek za hovor s operátorem?