Nova za první pololetí vydělala méně než loni, ale stále je tahounem CME

28. 7. 2010
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: 115393
28. 7. 2010

UVNITŘ PODROBNÉ VÝSLEDKY Nejvýnosnějším trhem mediální skupiny CME, majitele televize Nova, zůstává Česká republika. Za první pololetí letošního roku zde dosáhla čistých výnosů 125,9 milionu dolarů, což v přepočtu představuje asi 2,4 miliardy korun. Je to sice o 300 tisíc dolarů méně než za první čtvrtletí loňského roku, skupina televizí okolo Novy je ale i tak spolehlivě nejvýdělečnější částí celého koncernu. Vyplývá to z pololetních hospodářských výsledků, které CME zveřejnila na svém webu.

DOKUMENT: Hospodářské výsledky CME za první pololetí 2010 (PDF, 123 kB)

Nově za první pololetí klesl i zisk před odpisy a amortizací (OIBDA), a to z loňských 61,6 na letošních 60,7 milionu dolarů, což odpovídá téměř 1,2 miliardě korun. Horší bylo pro Novu první letošní čtvrtletí, v tom druhém si meziročně polepšila (ve výnosech i provozním zisku o 800 tisíc dolarů). Naopak sousednímu Slovensku se v druhém letošním čtvrtletí dařilo nejhůř ze všech zemí, kde CME působí.

K TÉMATU: Nova zůstává „zlatým vejcem“ CME, i když loni vydělala méně

Celkově si CME za první letošní pololetí meziročně polepšila. Čisté výnosy jí stouply o osm procent na 345,4 milionu dolarů, provozní zisk dokonce o 115 procent na 6,3 milionu dolarů (loni v prvním pololetí CME skončila ve ztrátě 42,5 milionu korun). Ze tří divizí, na které se CME letos v lednu rozdělila, skončily v zisku dvě: televizní vysílání a produkce pořadů a filmů. Ztrátová byla divize nových médií, kterou firma teprve buduje a investuje do akvizic.

Marketing meeting Ai a tvorba obsahu

Prezident CME Adrian Sarbu si hospodářské výsledky společnosti pochvaluje. Naše výsledky ve druhém čtvrtletí 2010 byly lepší než ve druhém čtvrtletí 2009. Výnosy nám díky výkyvům měnových kurzů vzrostly o 15 procent a zisk před zdaněním a amortizací (OIBDA) o šest procent, i když reklamní výdaje do televize klesly o čtyři procenta. Rozhodující operace za poslední čtyři čtvrtletí, včetně prodeje našich ukrajinských aktiv, získání televize bTV v Bulharsku a integrace Media Pro Entertainment, se nám vyplatily, konstatoval.

První polovina roku byla obtížná, pouze trhy v České republice a Slovinsku se začaly zotavovat. Druhá polovina roku bude náročná, ale díky naší silné pozici u diváků budeme dobře připraveni na zlepšení situace na trzích, dodal Sarbu.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).