Televize Nova se chystá v příštím roce zdražit reklamní časy ještě více než v letošním roce. Už letošní zdražení se přitom nesetkalo s příznivým ohlasem u klientů. Podle Michaela Garina, genenerálního ředitele společnosti CME, které Nova patří, je ale cena televizní reklamy v České republice oproti jiným evropským zemím příliš nízká. Je na 60 procentech toho, co se platí v Maďarsku,
řekl Garin v rozhovoru pro dnešní Hospodářské noviny.
Reklamní marže ve střední a východní Evropě jsou přitom mnohem nižší než jinde, ale inzerované zboží – láhev Coly nebo tuba zubní pasty – tu stojí stejně jako v západní Evropě. Pro srovnání, reklamní výdaje na hlavu jsou v západní Evropě 70 dolarů, v Česku 35 dolarů,
přiblížil Garin. Na otázku redaktora HN však odmítnul sdělit, o kolik procent reklama na Nově podraží. Růst cen bude určitě vyšší, než jaký je letos,
řekl jen.