Televize Nova dnes nabídla divákům v rámci své hlavní zpravodajské relace Televizní noviny již druhou reportáž, která má za cíl informovat, že vysílání reklamy na obrazovce České televize je nežádoucí. Před jejím odvysíláním moderátorka Lucie Borhyová zmínila, že proti je dokonce i televize Prima, zároveň však zopakovala, že za určitých podmínek je možné ponechat reklamu na programech ČT 2 a ČT 4.
K TÉMATU: Nova začala bojovat proti reklamě v ČT přímo v Televizních novinách
Hned na počátku reportáže ukázala Nova seznam zemí, které podle ní zakázaly nebo výrazně potlačily vysílání reklamy na veřejnoprávních médiích. Nechyběly mezi nimi Španělsko, Francie, Dánsko, Norsko, Švédsko a Finsko. To je ale v rozporu s tím, co minulý týden řekl na konferenci DIGImedia 2011 Štěpán Wolde z agentury At Media. Podle něho byla zakázána reklama pouze v prvním uvedeném státu a například ve Francii ji stát zakázal pouze v prime timu, tedy hlavním vysílacím čase. Nova navíc vůbec u mapy neuvedla, co která barva znamená.
ČTĚTE TAKÉ: Proti reklamě v ČT brojila ve svých zprávách také televize Prima
Má to vliv na program veřejnoprávních televizí. Už se nemusejí hnát za sledovaností, ale mohou se soustředit na pořady veřejné služby,
uvedl v reportáži generální ředitel Asociace komerčních televizí, kam mimochodem patří i vlastníci televizí Nova a Prima, společnosti CME a MTG, Ross Biggam, jež se minulý týden též konference DIGImedia 2011 zúčastnil. Navíc máme zkušenosti, že se celkově uklidní situace na televizním trhu, protože veřejnoprávní televize přestane s komerčními televizemi soutěžit o reklamu,
dodal Biggam.
NEPŘEHLÉDNĚTE: Nechme reklamu jen na programech ČT 2 a ČT 4, navrhuje ředitel Novy
V reportáži Televizních novin také zaznělo, že reklamu nevysílá například ani Velká Británie, Belgie, Finsko nebo Švédsko, konkrétně tedy veřejnoprávní média. Lidé to prý uvítali, ačkoliv je pravda, že koncesionářské poplatky jsou tu vyšší než v České republice. Příspěvek, na němž si Nova očividně dala velmi záležet, byl opřen i o vyjádření viceprezidenta Evropské vysílací unie (EBU) Juana Buhigase a opět Rosse Biggama. V reportáži sice zaznělo, že o možnosti ponechání reklamy na ČT oproti původním plánům uvažují někteří zákonodárci, nepadlo zde už ovšem vůbec to, na jaké účely by tyto peníze šly.
K této mapě, jež se objevila hned na počátku reportáže, Nova vůbec nedodala popisky, která barva co znamená. (Screenshot: autor)