Ajaj, takze odted vsude budou otravne "Loading" spinnery? Ja chapu, ze videt, ze web moji reakci zaregistroval, je fajn, ale pokud se nemeri cas do zobrazeni chteneho vysledku, muze to porad vest na uzivateli nechtene chovani. K cemu mi je, ze se "Loading" zobrazi hned, kdyz pak po prenastaveni filtru toci 10 vterin?
Šmírování? Myslíš Google Chrome UX report?
Dělá to prohlížeč, dělá to už spoustu let, v konzoli nic nevidíš (pouze v debug režimu celého prohlížeče, ale ne vždy se volá extra endpoint), v prohlížeči musíš mít povolený sběr (výchozí hodnota pojmenovaná vtipně "Help improve Chrome's features and performance") a synchronizování záložek (výchozí hodnota, pokud se přihlásíš, na androidu výchozí úplně).
Viz https://developer.chrome.com/docs/crux/methodology#user-eligibility
Google pak ví o všech webech, kteréj si navštívil, jak dlouho jsi tam byl a který by předchozí web, veřejnosti poskytuje pouze zlomek údajů zejména v podobě histogramu, ve svém Insights pak poskytuje majitelům stránek více informace. Hnus.
V součastnosti ty interakce působí jako "zamrzlý web". Dlouho se nic neděje a vy nedostanete feedback. To je nejhorší varianta.
Pokud tam vývojáři začnou přidávat spinnery, je to lepší, protože uživatelé dostanou feedback.
Vám se asi nelíbí nějaká konkrétní forma indikace načítání – spinner. Je pravda, že to je nadužívané, ale možností reakce v rozhraní je velké množství – od textové indikace až po ten velký spinner přes celou obrazovku.
Chybně řešené UI ale nevyřeší žádná metrika.
Jak toto šmírování probíhá? Jsou do toho zavleçeny stránky, kterré neobsahují žádnÿ, natož externí JavaScript(špinavou práci dělá browser sám)? Nebo je nutné načíst nějaký JavaScript googlu ? Používá nějaké specifické apí prohlížeče Chrome nebo si vystaçí s vanilla js funkcemi?
Je toto šmírování detekovatelné konzoli , tedy uvnitř chromu? Na jaké endpointy se odesílá?
Anonymizovaná? Ale kdepak, Google posílání těch dat právě vynucuje přihlášením (pokud mám účet na falešné jméno, pořád se nejedná o anonymizaci).
Anonymizovaně a agregovaně je pak pouze přes Insights poskytuje ven.
Šmírování pro mě je získávání těch dat bez ohledu na to, jestli se následně ty data využijí, zneužijí či jen zahodí.
UX Chrome Report by neměl chybu, kdyby právě kvůli tomu score user-eligibility nebyl omezen jen na nějaké weby typu min. 10.000 page views za měsíc. -jakmile máte menší weby / projekty s řádově stovkami návštěv / views, tak tohoto jednoho kriteria ze dvou nepřekročitelných nedosáhnete a je vám to na nic.. a zůstáváte tedy jen u page speed insights.