UVNITŘ GRAF A TABULKA Nejlepšího letošního výsledku v průměrném celodenním podílu na divácích starších patnácti let dosáhla minulý týden Nova Cinema. Nezaznamenala sice úplný rekord sledovanosti, v týdenních číslech ale vykázala druhý nejlepší výsledek od zařazení do peoplemetrů. Naopak mateřská Nova se nadále drží pod psychologickou hranicí třicetiprocentního podílu na dospělém publiku. Nejnižší hodnoty v týdenním podílu na sledovanosti dosáhla v posledním lednovém týdnu i Prima, která stále zůstává až za prvním programem České televize.
Novu Cinema minulý týden sledovalo po celý den v průměru 4,31 procenta dospělého publika, což je o 0,27 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin vykázal filmový kanál Novy průměrný podíl 4,87 procenta. V obou případech to však nestačilo na konkurenční TV Barrandov. Hlavní program Novy lákal po celý den v průměru 29,84 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas o televize, což je oproti třetímu lednovému týdnu o 0,67 procentního bodu více. Během prime time podíl Novy tradičně stoupnul, tentokrát na průměrnou hodnotu 31,26 procenta.
Poklesu se naopak nevyhnuly oba programy televize Prima. Hlavní kanál Primy oslovoval minulý týden v průměru 16,95 procenta dospělého publika denně. To je o 0,39 procentního bodu méně než v předminulém týdnu a jde zatím o nejhorší letošní výsledek. V hlavním vysílacím čase si Prima mírně polepšila na průměrných 17,73 procenta, ani to však nestačilo na ČT 1 a Prima tak zůstává odsunula na pozici trojky na trhu. Drobný pokles se nevyhnul ani Primě Cool, jež dosáhla celodenního podílu 3,23 procenta, o 0,27 procentního bodu menšího než minule. Během prime time si pohoršila až na 3,15 procenta.
Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)
Téměř na svém zůstal minulý týden první program České televize. V celodenních číslech klesl jen o dvě setiny procentního bodu na hodnotu 17,39 procenta (to je zatím nejméně v letošním roce), ve večerních časech se ČT 1 naopak vyhoupla až na průměrných 20,68 procenta. Program ČT 2 se už třetí týden po sobě odráží ode dna, a za minulý týden si ipět mírně polepšil: v celodenním podílu o devět setin procentního bodu na hodnotu 3,35 procenta, která však nestačila na sesterskou ČT 24 (ale Primu Cool Dvojka porazila). Ve večerních časech si ČT 2 ukousla z koláče sledovanosti průměrný podíl 2,93 procenta.
AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2011
Největším skokanem minulého týdne byla sportovní ČT 4. V celodenním podílu na dospělém publiku si polepšila o 0,96 procentního bodu na 2,95 procenta a v hlavním vysílacím čase oslovila v průměru 2,40 procenta dospělého publika – stejně jako sesterská ČT 24. Zájem o zpravodajský kanál České televize naopak klesal. ČT 24 se sice udržela v celodenních číslech nad čtyřmi procenty, konkrétně dosáhla průměrného podílu 4,02 procenta, to je však o 0,19 procentního bodu méně než v předminulém týdnu a zatím nejméně za letošní rok. V hlavním vysílacím čase pak podíl ČT 24 tradičně klesl na již zmíněných 2,40 procenta.
Pokles se minulý týden nevyhnul ani televizi Barrandov, která chtěla do konce loňského roku dosáhnout průměrného šestiprocentního podílu na dospělém publiku, ale nedaří se jí to ani během letošního ledna. Minulý týden oslovovala po celý den v průměru 5,28 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televize. To je o 0,35 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase pak Barrandov dosáhl průměrného podílu 5,26 procenta a v obou sledovaných hodnotách si udržel pozici čtvrté nejsledovanější televize v zemi.
Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou At Media (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, TV Deko, MGM, Public TV a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 2,40 procenta, což je o 0,19 procentního bodu méně než minule. Během prime time vykázaly podíl 1,71 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 10,28 procenta, o 0,59 procentního bodu méně než minule. Ve večerních časech dosáhly podílu 7,61 procenta.