UVNITŘ GRAF A TABULKA Letní měsíce filmovému kanálu Nova Cinema opravdu svědčí. Minulý týden se mu opět podařilo v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku předstihnout konkurenční plnoformátovou televizi Barrandov a udržet se vysoko nad hodnotou pěti procent. Mateřské televizi Nova se navíc podařilo oproti předminulému týdnu posílit svůj podíl nejvíc ze všech českých televizí, které měří svoji sledovanost pomocí peoplemetrů.
Novu minulý týden sledovalo po celý den v průměru 28,79 procenta dospělého publika, což je o 1,43 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin si Nova tradičně polepšila, tentokrát na průměrný podíl 31,13 procenta. Nova Cinema dosáhla v celodenních číslech podílu 5,56 procenta, což je v porovnání s předminulým týdnem o 0,22 procentního bodu méně, během prime time pak vykázala podíl 6,09 procenta a v obou případech porazila TV Barrandov, kterou odsunula na pozici páté televize na trhu.
Druhý největší nárůst zaznamenala v uplynulém týdnu ČT 1, již po celý den sledovalo v průměru 15,77 procenta dospělého publika. To je o 0,57 procentního bodu více než v předminulém týdnu, ale na porážku Primy to nestačilo. V hlavním vysílacím čase si ale Jednička polepšila na hodnotu 17,64 procenta a odsunula Primu na třetí příčku na trhu. Mírného poklesu se pro změnu dočkal program ČT 2, který si v celodenních číslech pohoršil o devět setin procentního bodu na 4,78 procenta a během prime time vykázal podíl 4,57 procenta.
Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou Atmedia: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)
Propadákem týdne se stala sportovní ČT 4, kterou po celý den sledovalo v průměru 2,41 procenta dospělého publika, což je o 1,35 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Ve večerních časech si Čtyřka ještě pohoršila na průměrných 2,32 procenta. Mírného nárůstu se naopak dočkala zpravodajská ČT 24, která si v celodenních číslech polepšila o 0,22 procentního bodu na 4,58 procenta. Během prime time pak ČT 24 dosáhla tradičně nižšího podílu, tentokrát 2,90 procenta.
AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2011
Mírné poklesy a stagnace se nevyhnuly ani programům televize Prima. Hlavní kanál minulý týden sledovalo po celý den v průměru 16,37 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televize, což je o 0,34 procentního bodu méně než minule. Přesto si Prima udržela pozici dvojky na trhu. To se jí však nepodařilo v prime time, kde klesla na průměrných 16,15 procenta. Prima Cool si v celodenních číslech udržela stejný podíl jako v předminulém týdnu – 3,78 procenta, večer pak klesla na 3,34 procenta. Klesala i Prima love: v celodenních číslech o 0,20 procentního bodu na 1,12 procenta, v prime time až na 0,99 procenta.
Televizi Barrandov se podařilo po mírném škobrtnutí z předminulého týdne opět vyskočit nad hranici pětiprocentního podílu na trhu. Minulý týden ji po celý den sledovalo v průměru 5,23 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televize. Oproti minulým hodnotám jde o nárůst o 0,25 procentního bodu, ale ani to nestačilo na obhájení pozice čtvrté nejsledovanější televize v zemi, již Barrandov musel přenechat Nově Cinema. A to i ve večerních časech, kdy Barrandov oslovil v průměru 5,61 procenta dospělého publika.
Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou Atmedia (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 2,06 procenta, což je o 0,19 procentního bodu méně než minule. Během prime time vykázaly podíl 1,64 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 9,55 procenta, o osm setin procentního bodu méně než minule. Ve večerních časech dosáhly podílu 7,62 procenta.