UVNITŘ GRAF A TABULKA Léto svědčí malým televizím. Nova Cinema a Prima Cool dosáhly minulý týden dalšího rekordu za dobu, co jejich sledovanost měří peoplemetry. Naopak velkým televizím, a především Nově, která na léto tradičně stáhla svoje původní seriály, prázdniny srážejí podíly na sledovanosti na historická minima. Konkrétně právě Nova si minulý týden opět nepatrně pohoršila, takže opět dosáhla nejhorších týdenních čísel za svoji existenci.
Hlavní program Novy minulý týden sledovalo po celý den 27,87 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televize. To je o tři setiny procentního bodu méně než v předminulém týdnu a o 7,92 procentního bodu méně než ve stejném týdnu loňského roku. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin se podíl Novy mírně zlepšil na 30,19 procenta. Zato Nova Cinema vystoupala k rekordnímu celodennímu podílu 3,67 procenta (o 0,20 procentního bodu více než v předminulém týdnu) a dařilo se jí i v prime time (3,55 procenta).
Výrazným skokanem týdne jsou oba programy Primy. Hlavní Prima generovala v celodenních číslech podíl 16,58 procenta, což je o 0,89 procentního bodu více než minule. Ve večerních časech si ale pohoršila na průměrných 15,04 procenta. Prima Cool se v celodenních číslech vyšvihla na podíl 2,80 procenta, tedy o 0,17 procentního bodu výš než v předminulém týdnu. Průměrný podíl 2,57 procenta za prime time také stojí za zmínku.
Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)
Česká televize s výjimkou programu ČT 2, na kterém končilo Mistrovství světa ve fotbale, klesala. Program ČT 1 sledovalo po celý den v průměru 17,06 procenta dospělého publika, což je o 0,72 procentního bodu méně než minule. V hlavním vysílacím čase si ale Jednička polepšila na 17,61 procenta. Program ČT 2 dosáhl v celodenních číslech podílu 8,33 procenta, což je o 1,03 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Ve večerních časech, kdy nabízela přenosy z fotbalového šampionátu, vystoupal podíl Dvojky až na 11,60 procenta.
AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2010
Zájem o sportovní kanál ČT 4 mírně upadal, protože poslední přenosy z fotbalového šampionátu zajišťovala především Dvojka. Čtyřka tak v celodenních číslech dosáhla hodnoty 3,04 procenta, o 0,96 procentního bodu menší než v předminulém týdnu. Během prime time si ale polepšila na průměrných 4,12 procenta. Klesala i zpravodajská ČT 24. Po celý den ji sledovalo v průměru 3,34 procenta dospělého publika, což je o 0,53 procentního bodu méně než před týdnem. Ve večerních časech její podíl ještě klesl na průměrných 1,83 procenta.
Léto přeje plnoformátové digitální televizi Barrandov. Celodenním průměrným podílem 4,34 procenta dosáhla druhého nejlepšího výsledku od zařazení do peoplemetrů a oproti předminulému týdnu si polepšila o sedm setin procentního bodu. S výjimkou třetího červnového týdne se na podobných hodnotách drží Barrandov posledních šest týdnů. Dařilo se mu i v hlavním vysílacím čase, kdy jej v průměru sledovalo 4,24 procenta dospělého publika. Obvykle Barrandov ve večerních časech vykazuje mnohem nižší čísla.
Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou At Media (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, TV Deko, MGM, Public TV a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 2,49 procenta, což je o 0,34 procentního bodu méně než minule. Během prime time dosáhly podílu 1,64 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 10,48 procenta, což je letošní rekord. Oproti předminulému týdnu si polepšily o 0,23 procentního bodu. Ve večerních časech jejich podíl klesl na 7,61 procenta.