Nechce se mi dlouze hledat všechny okolnosti financování repríz, ale pochybuji, že je to nějaká socialistická vymoženost. Na filmy a asi i dramatické pořady, existují vysílací práva jen na určitou dobu. Proto jsou některé reprízy uváděny poměrně často a omlouvá se to tím, že budou končit vysílací práva. Pro pozdější produkci si musí vysílatel zakoupit práva nová. Taková, nebo podobná, pravidla určitě existují i na západě, ale asi to komerčním TV také vyhovuje, je to kšeft.
Herec, který by přestal bez reprízného točit, by v první řadě potrestal sám sebe, stanici, nebo diváky? Pokud je film tak dobrý, že se najdou diváci, kteří jsou ochotni ho sledovat opakovaně, má stanice poměrně levnou náplň programu a ty komerční další příjem od diváků placených verzí. Za dotisk knihy také dostane autor další peníze, i když jeden honorář již dostal. Další vydání si noví čtenáři zaplatí, čili jsou peníze pro vydavatele, tiskárnu i autora. Jsou to jen zákony nabídky a poptávky, ale ne žádná socialistická ohavnost.