Je mně lehce přes 40let, na ČT3 se dívám docela často, připomíná mně to časy šťastného dětství. A zpětně pozoruji, že většina původních pořadů měla vysokou úroveň ve srovnání s dnešní produkcí. Jak jsme v 90' očekávali změny a super pořady v TV, tak se nám ani nezdálo o tom, na jaký odpad se budeme kolem roku 2020 dívat.
Je mi 36 a na ČT3 si taky poměrně často něco vyberu, na ostatní stanice -- vyjma ČT2, ČT Art a Prima Zoom (a sem tma něco na Prima Cool) -- se nedá koukat. A nejvtipnější je, že i ty nejnaivnější a nejhloupější pořady z 90. let jsou hotový poklad ve srovnání se současnou kanální produkcí ať už seriálů, různých sociálně prostituujících reality showale ale i filmů... Holt dneska se spoléhá na dokonalou techniku, ale nikdo neumí žít a tudíž ani vymyslet zajímavý děj...
Ano, zcela souhlasím. Taková Šance nebo řada dramatických děl z let 70-tých let byla kvalitní díla , která bohužel x desítek let v TV nešla , protože nezapadají do dnešního hlavního proudu. Je dobré si je připomenout.
Ještě bych tento kanál rozšířil o slovenská díla a staré kvalitní zahraniční filmy seriály. Jako Quo Vadis, Já Claudius , Marco Polo...
...proč vyhazovat desítky milionů za reprízování archivu, který si kdokoliv a kdykoliv bude chtít, může přehrát v iVysílání za zlomek nákladů...
A to je právě ten omyl. Jak máte napsané přímo v článku, na stanici ČT3 je nejdražší právě využívání archivu kvůli povinnosti vyplácet reprízné. A to nesouvisí s tím, jestli je pořad uveden v lineárním vysílání anebo na iVysílání. Mnoho starých pořadů ani na internetu umístěno být nemůže, protože se smlouvy na dramatickou tvorbu a vystoupení v zábavních pořadech řídí tehdy platným autorským zákonem. Musel by se dodatečně získat souhlas tvůrců. Není to tak, že by si ČT mohla zadarmo dělat co chce se vším, co je uloženo v jejích archivních fondech.
Jsem podobná věková kategorie a v zásadě mohu souhlasit jenom s tím, že dnešní TV produkce JE ODPAD. Bohužel ale z mého pohledu, tyto archivní kousky nejsou o moc lepší. Většinou trapný rádoby humor v estrádách, případně ideologické kraviny. Pokud věříte, že se komunista opět chopí kormidla a bude zase tak "dobře" jako do '89, tak jste hodně naivní.
Ať se snažím sebevíc, tak prostě nevidím jedninný důvod, proč vyhazovat desítky milionů za reprízování archivu, který si kdokoliv a kdykoliv bude chtít, může přehrát v iVysílání za zlomek nákladů. Jak už jsem tady psal jednou - radši bych místo toho viděl pořádný dokumentární kanál, který by byl prospěšnější větší části národa.
To vůbec není o komunismu nebo myšlence návratů těch časů!! Naivní je možná představa, že to bylo tenkrát bezstarostné... ale to je pohled všech mladších lidí. A jak říká Václav Kopta v rozhlase, může se zdát, že někdy dříve bylo vše barevnější, holky pěknější, prožitky intenzivnější a třeba hudba nebo pořady kvalitnější... je to relativní pohled na život, někdo ho prožíval dřív, někdo třeba teď; nestěžuji si!
To nemění nic na tom, že dramatickou inscenaci lze zahrát s kvalitními herci i bez řezání lidí motorovou pilou nebo sexismu, celé to rendrované na počítačích.
Nechce se mi dlouze hledat všechny okolnosti financování repríz, ale pochybuji, že je to nějaká socialistická vymoženost. Na filmy a asi i dramatické pořady, existují vysílací práva jen na určitou dobu. Proto jsou některé reprízy uváděny poměrně často a omlouvá se to tím, že budou končit vysílací práva. Pro pozdější produkci si musí vysílatel zakoupit práva nová. Taková, nebo podobná, pravidla určitě existují i na západě, ale asi to komerčním TV také vyhovuje, je to kšeft.
Herec, který by přestal bez reprízného točit, by v první řadě potrestal sám sebe, stanici, nebo diváky? Pokud je film tak dobrý, že se najdou diváci, kteří jsou ochotni ho sledovat opakovaně, má stanice poměrně levnou náplň programu a ty komerční další příjem od diváků placených verzí. Za dotisk knihy také dostane autor další peníze, i když jeden honorář již dostal. Další vydání si noví čtenáři zaplatí, čili jsou peníze pro vydavatele, tiskárnu i autora. Jsou to jen zákony nabídky a poptávky, ale ne žádná socialistická ohavnost.
Česká televize nemusí vyplácet reprízné,může to kdykoliv ukončit,ale to by nesměli být tací umělci jako herec T.T.,který prohlásil,když ČT reprízné zruší,již pro tuto TV nic točit nebudu....Nevidm logičnost v placení K.P na jedné straně a vyplácení reprízného na druhé straně,vždyt již za své dílo jednou zaplaceno dostali,vše socialiscké skončilo jen tato ohavnost zůstala.