Zlatá starší auta, kde jde do (1, či 2) DINu vyměnit cokoliv. Nová zabudovaná rádia sice vypadají hezky když splývají s palubovkou, ale nic praktického to teda není. Výměna drahá, jen ve značkovém servise a jste rádi pokud si rádio ve chtěných požadavcích můžete vybrat. A to nemluvím ted' o ceně za výměnu ... Takové rádio toho asi stejně moc neumí.
Tady moc posun v lepší směr nevidím. Jediná výhoda že se to ztrácí v palubovce ... to je toho!
To jste opravdu tak dokonalý znalec tamních poměrů? Poslech poslechovosti v Norsku je pochopitelný, ale jen znamená, že tamní posluchači zatím adekvátně nereagovali na tuto změnu. Přijímače FM byly desítky let kupovány a jsou jich tedy v norských domácnostech "mraky". Nákup přijímačů s DAB tunerem něco stojí, některým posluchačům možná ani rozhlas nechybí a tak je otázkou času, jak na tyto změny zareagují norští občané? Jak nakonec dopadne digitalizace rádia, to se dnes nedá spolehlivě dokázat. Že ale většina komunikací nakonec přejde na jen digitální formu, to je téměř jisté. Zda je tedy DAB opravdu neperspektivní, to se dnes zatím neví, ale analogové FM se jistě nevrátí zpět a to ani u nás.
Silná slova o zákazu FM v Norsku jsou snad zbytečná. Stát tam rozhodl, uděluje licence a hospodaří se svým éterem. Do toho nic cizím občanům není a je od nich zbytečné to kritizovat.
Obecně nemám rád, když někdo svůj pocit vydává za pocit lidí. Pokud lidé v autě něco poslouchají, může se jednat o FM, muziku z CD nebo flashky, ale u starých aut i AM rádio, nebo kazety. Čili nemusí být pravdou, že se raději spokojí s analogovým tichem. Někdo muziku za jízdy považuje za příjemného společníka a proto možná raději utratí pár tisícovek za DAB tuner, když už nemá na nové auto s vestavěným DAB rádiem. Také poměry u nás a v Evropě neplatí generálně pro celý svět, jak je zde argumentováno. Určitým vzorkem chování řidičů a majitelů aut by mohlo být právě ono Norsko. Kritický názor ale žádné zkušenosti z Norska neuvádí, ani si netroufá hádat, jak se to tam bude vyvíjet s časem, ale ohání se světem.
Dobrá, nebudeme slovíčkařit, zejména když to technický obsah nezmění. Já ale také reagoval na "O tomhle jsme psali už několikrát, lidé v autě....". Pokud by věta začínala "O tom se tu už psalo několikrát..." byla by to čistá pravda. Jinak to zní jako "My, majestát," a pokračuje to "lidmi v autě". Čili já mluvím za lidi. Sice uvádíte, že je svět rozmanitý, ale hned argumentujete tím, že celý svět nemá na náhradu FM autorádií za DAB přijímače. Co se děje v Asii, Austrálii i obou Amerikách, se na situaci u nás nyní přímo neprojeví.To jen na vysvětlení mé reakce.
Co se děje v Asii, Austrálii i obou Amerikách, se na situaci u nás nyní přímo neprojeví.... ...a kdo myslíte že nám ty auta a radiopřijímače vyrábí?
Pokud nám(evropě) nezačnou kluci šikmocí vyrábět aftermarket kity do již provozovaných vozů dopadne to jak ?
Samozřejmě, že pokud argumentuji Norskem, kde je prodej nových vozů s alternativním pohonem zvýhodněn. A nejdou prakticky koupit bez DAB tak je to ideální. V ČR a nejen v ČR máme, vozový park starý kolik cca 13let ?
Opět mluvíte za celý svět? Kolik procent aut, prodávaných v Česku, bylo vyrobeno v Asii, obou Amerikách a dokonce v Austrálii? Je sice pravdou, že radiopřijímače se v Asii vyrábí, ale podle specifikací objednávek pro prodejce v té které zemi, protože se normy podle kontinentů hodně liší. I na samotných přijímačích bývá uvedena země výroby, ale dizajn určený pro Německo, Británii, EU a pod.. Ano, v ČR máme zastaralý vozový park, ale kde je to "nejen v ČR" a jak se to má odrazit na situaci v Česku? Pravděpodobně se k nám nejvíce dováží ojetiny z Německa, kde instalovaný DAB přijímač už zase není tak velká exotika.
Srovnatelná situace může být třeba v mobilech. Přitom jejich cena mnohdy převyšuje cenu autorádia a kdekdo si mění mobil každý rok. Přitom se s ním dá stále jen telefonovat, komunikovat pomocí SMS a připojovat k internetu. I v této technologii dochází ke změnám a pro rychlejší připojení se majitelé mobilů neomezují a ochotně nakupují nejnovější modely za nejvyšší ceny.
Nikoliv, jestli jste si nevšimnou tak potom co si koupíte nové auto a skončí Vám záruka, pro automobilku přestáváte v tomhle tématu existovat.
Automobilka chce motivovat jen k jedinému. A to abyste se zbavil starého auta. Morální zastarání je i u tak drahé spotřebního zboží jako je osobní auto také způsob. A vláda se může stavě třeba na uši, ale automobilky nezačnou dělat něco co prodlouží životnost něčeho co už by nejraději viděli v Africe nebo na vrakovišti.
Vozový park nemáte starý jen v ČR ale i jinde v západní Evropě. Ono se totiž to používá jako moralizující argument, ale tím to tak končí. Ani v Norsku, Německu nebude člověk měnit auto jen protože mu přestane hrát z důvodu vypnutí vysílání.
Aftermarket segment tak není z popudu automobilky, ale samostatný business plán třetích stran. To zboží již je opravdu z hlavy obchodníků výrobců z asie, kteří vyplnují mezeru na trhu.
A protože tu máme věci, jako patenty. Mějte jistotu, že spousta takových konverzních kitů nebo celých radií se sem oficiálně nepodívá. Riskovat zabavení bez náhrady na celnici opravdu při ceně xxxxx,- spousta lidí nebude.
A radio se u nových aut skoro rovná řídící jednotka, takže příměr k „levným“ mobilům v Asie které se bez CE do EU po 2018 stejně nebudou dovážet. Případně nemáte oblečení, v kterém můžete nosit v kapse jen Samsung, nebo Jen iPhone. Tak to kulhá asi na všech pět nohou.
V Norsku udělali krok správným směrem. FM je dnes dávno překonané (AM s modulací do 4,5 kHz ani neřeším). FM pásmo je dnes přeplněné, bez kapacity pro další stanice, zarušené a při stereofonním příjmu je téměř vždy přítomen šum... DAB všechny tyto nevýhody bez problému eliminuje a při dobrém zdroji zvuku a nastavení muxu strčí bez problému celý FM do kapsy... Aktuálně jediným (a vážným) konkurentem pro DAB je internet, který má všechny výhody DABu s neomezeným výběrem stanic. Výsledně je ale DAB pro běžného posluchače daleko pohodlnější, protože ne každý je ochoten všude hledat internet! A při jízdě autem internet vypadává skoro pořád a to neřeším FUPy našich oligopolních operátorů...