No já jsem zpočátku měl zájem, protože co UPC převzal Vodafone, tak jde kvalita hodně dolů. Ale jak furt tlačil abych okamžitě podepsal smlouvu, že to je výhodná nabídka platná jen teď, tak mi začal být podezdřelý, tak jsem ho vypakoval. Když někdo takhle tlačí na pilu, je to vždy podezdřelé. A když jsem si pak na webu našel recenze na Podu, tak vidím, že bych si moc nepomohl ;-)
Tak UPC internet se stal po prevzeti Vodafonem nepouzitelnym. Jedine plus byla verejna IP. Televize ale fungovala. Poda dala 1gbps optiku, za 300,- ted to prodlouzili do konce roku. Uvidime jak pristi rok. V podstate byla moznost zustat u Vodafone - placena rychlost tusim 300, realny download 1-15, upload pod 1mbps a ze pry na odstraneni poruchy se pracuje. (nekolik mesicu). Jako drat tam mohlo byt jeste tak VDSL. Jo a jeste tam byla nabidka od Centria (ani nevim jak se jmenujou dnes). Pak uz asi jen 5G. S Podou nejsou potize, funguje to. (tuk tuk na drevo) Mozna mam jen kliku. Ja byl i spokojeny zakaznik UPC, pouzival Horizon GO. To VF nahradil necim svym a k tomu jsem tak nejak ziskal odpor.
Pokud jsou na Podu spatne recenze, tak na tom neco muze byt, na druhou stranu vetsinou pises, kdyz jses nastvanej. Spokojenej zakaznik malokdy vyjadruje svou spokojenost (aspon to je ma zkusenost ze sveta IT). ;-)
No může to být jen můj problém, ale narážím v diskuzích často na lidi, co si na UPC pod Vodafone stěžují. A hlavně UPC mělo linku, kam jsem v případě problémů zavolal (za 12 let co jsem měl internet od UPC jsem to potřeboval 2x) a mluvil jsem s technikem, který tomu rozuměl a byl schopen poradit a něco řešit. U Vodafone se přes zdlouhavý automat "stiskněte dvojku" proklikáte konečně na operátora, a ten tak akorát zapíše do systému, že vám něco nefunguje :-(
Uz to tu padlo - v diskuzich jen tezko budete narazet na lidi, kterym to funguje skvele :-) Ja mam leta UPC u rodicu, jeden cas jsem ho mel i doma - a v obou pripadech mohu rict, ze zadna katastrofa se nekonala, sluzba fungovala jak mela. Ano, probojovat se k podpore byva v pripade problemu slozitejsi - ale to je tak nejak ocekavatelne, v tom mnozstvi klientu. Ono z druhe strany - delat na takovem callcentru neni zadna slast, takze lidi se tam na tu praci zas tak moc taky nehrnou, ze? ;-)
Ono u (ex)UPC to bylo vzdy tak, ze to 99% klientu fungovalo a nedali by na to dopustit - rychle, za rozumne penize. Potiz byla u "par" klientu v nekterych lokalitach, kde to pravidelne vypadavalo a moc nefungovalo..a UPC to casto nebyla schopna vyresit ani po x vymenach modemu a jinych zasazich techniku.
A pak ty aferky s vymhanim nevracenych modemu po vypovedi sluzby, kdy si vzpomneli po par letech ze modem udajne nemaji a vymhali za nej nesmyslne castky. Nekteri ti lide kupodivu po letech uz nemeli potvrzeni o tom, ze jim modem posilali..
Mě by zajímalo, jak si představujete, že tohle může způsobit změna majitele. Umím pochopit, že nakoupí levnější konektivitu, která bude mít výpadky, vyhodí doteď fungující hardware a nakoupí tam levnej a chybovej (už si umím představit míň, ale třeba to hodí do bazaru), omezí rychlost, to všechno si představit umím, ale co se stane po akvizici s tím doteď stejným modemem, zásuvkou, kabelem a tou komponentou ve sklepě, to teda překračuje hranice mojí fantazie...
No evidentně s tím něco dělali. Ono první rok dva to bylo v pohodě, pak přišli s tím, že se musí vyměnit modem, že ten původní něco neumí, takže asi něco někde měnili. A od té doby jsou problémy, někoilikrát denně pársekundový výpadek, projevuje se to tím, že kliknu na odkaz, prohlížeč napíše že server nenalezen, dám F5 a stránka se načte. Nebo se mi odpojí vzdálená plocha do práce a vzápětí se zase sama připojí.
Zkusil jsem si pustit smyčku, co každou sekundu udělá PING. Dvakrát až pětkrát za hodinu tam jeden nebo dva chybí - timeout - a zase to jede dál v pohodě.
Šeskrát u nás byl technik, podle měření prý vše v pořádku, dvakrát vyměnili modem, kabel k mocemu, zásuvku, něco ve sklepě... a nic. Nakonec jsem ukecal slevu a přestal to řešit :-(
No to bohužel je, že to má pod palcem právě Vodafone. V brně Židenicích co měsíc to výpadek, na to se dá spolehnout víc než že slunce každý den vyjde a zapadne a standartem to rozhodně v minulosti nebylo. Bohužel doba je posraná a cpou do těch modemů všecky ty srance co jen jde, fajrwoly, dual Wifi AC, 4x ETH, VoIP a kdesicosi. Uvítal bych něco jako Terminátor Cetinu, IN koax, OUT 1x RJ45 a napájení. Víc netřeba. Protože když těm inteligentům zavoláš, téměř dycky tě cpou hlava nehlava do restartu modemu. Ty bláho kdy já restartoval Terminátor ? Aktuálně jede už víc jak půl roku. Navíc když tu jejich šunku fakt reálně vyp/zap, nic se nezmění, problém na té jejich geniální síti.
Kdepak jak navede Cetin optiku kde potřebuju, sbohem UPC / VDF, co nejrychleji pryč. Raději 200/200 na optice než 500/50 na koaxu.
No tím bych si moc nepomohl, spíš naopak. Problém evidentně není v modemu, že by tři modemy byly vadné není pravděpodobné. A tím, že bych měl vlastní modem, tak by se na mě vykašlali úplně, prostě by řekli, že je vadný modem. A výrobce modemu by zas řekl, že je problém na lince. Takhle to aspoň musí řešit.
Nic vam prece nebrani si pripojit vlastni koncove zarizeni, fakt nemusite mit modem od Vodafone. Ono se to myslim ani moc nemedializovalo - ale Vodafone dostal i klepec pred prsty od CTU, kdyz poskytnuti sluzby podminoval tim, ze si musite pronajmout modem od nich. Dneska uz maji ve specifikaci definovane rozhrani a pokud mate zarizeni, co to splnuje, tak to pripoji.