Sto milionů dolarů mají Finové připraveno pro startupy, zaměřující se na technologie pro chytrá auta. Fond bude napojen na divizi HERE, která se věnuje mapám a bude hledat startupy, které mohou rozšířit ekosystém kolem mapových podkladů.
Posledních pár let přineslo technologie, které umožňují z aut udělat mnohem čistější, bezpečnější, chytřejší, ale konečně i levnější vozidla. Jsou to právě auta, která se stávají testovacím polem pro technologie stejně, jako byly dřív mobily nebo tablety,
tvrdí Paul Asel z Nokia Growth Partners.
Právě posílení ekosystému kolem HERE je evidentně hlavním cílem nejnovější investice Nokie. Vlastní mapový systém firma provozuje od roku 2008, kdy za více než 8 miliard dolarů koupila firmu Navteq. Dnes data z něj dodává několika velkým odběratelům – mimo jiné Microsoftu nebo Amazonu – a výrobcům autonavigací.
Šest tisíc expertů na mapy a mapové technologie si Nokia nechala, protože s nimi počítá jako s klíčovou službou pro následující epochu finské firmy, která bude minimálně stejně náročná jako ta předchozí. Skandinávci totiž nejsou první technologická firma, která se do autoprůmyslu snaží dostat. Skoro by se dalo říci, že je spíš poslední.
Apple už představil svůj systém CarPlay, na kterém spolupracuje s Ferrari, Mercedesem a Volvem. První auta s palubním systémem s nakousnutým jablkem v logu by se měla objevit během letošního roku. Na projektu chtějí spolupracovat i automobilky BMW, Ford, General Motors, Kia, Mitsubishi, Nissan, PSA Peugeot Citroën, Subaru, Suzuki a Toyota
Podobně si počíná i Google, který v lednu rozjel dokonce Open Automotive Alliance, která má urychlit inovace v automobilovém průmyslu. A samozřejmě podpořit operační systém Android. Jako zakládající členové se přihlásili Audi, GM, Honda, Hyundai nebo Nvidia.