Nová metrika by měla být dostupná v denních, týdenních i měsíčních datech, včetně návštěvnosti ze zahraničí. Dosud byla data k dispozici pouze za jednotlivé platformy koncových zařízení separátně, přičemž nebylo možné je z důvodu překryvu uživatelů napříč platformami sčítat.
"Celkový počet reálných uživatelů umožní souhrnný pohled na návštěvnost internetových stránek nebo videí bez ohledu na typ koncového zařízení uživatele, po kterém dlouho volají jak měřená média, tak i odběratelé dat,“ komentoval novou metriku předseda SPIRu Ján Simkanič (zároveň výkonný ředitel Internet Info, vydavatele Lupy – pozn. redakce) s tím, že každý provozovatel webové stránky bude moci uvádět celkový počet reálných uživatelů, aniž by se dopustil metodické chyby. Zároveň bude vědět, kolik uživatelů na stránky přistupuje z PC, mobilu nebo tabletu.
Provozovatel NetMonitoru, společnost Gemius, zvítězila v nedávném tendru a bude pro SPIR měřit návštěvnost až do roku 2020. V novém NetMonitoru mají také postupně přibýt i možnosti analýzy dat přes hranice kalendářního měsíce, nový online nástroj pro reportování výsledků anebo přesnější měření času, které rozlišuje, jak se při prohlížení stránek uživatel chová. Novinky budou k dispozici od roku 2017, testovat se začnou v druhé půlce letošního roku.