Autor asi nebude mít možnost udělat relevantní pokus
, protože nejspíš má k disposici (v dosahu) jeden či dva účty, pravděpodobně bez černých pasažérů a bez jakéhokoliv problému či dopadu.
V mém okolí jsou nejspíš desítky uživatelů Netflixu, přesto vím pouze o třech, kteří něco řešili: jeden černý pasažér (student na VŠ, sledující Netflix z domova) si preventivně zřídil VPN, jeden s připojením pouze pomocí LTE řeší, jak prokázat, že se nikam nestěhuje, byť se mu neustále mění připojení, jeden, který je celé léto bytem na chalupě a nehodlá vozit televizi co měsíc (?) domů, aby se mohl koukat na Netflix - a ten nejspíš taky skončí u VPN do domácnosti.
Suma sumárum: pár procent uživatelů problémy řeší, ale tak zlé to není.
Mně osobně to vadí spíš z principu, protože nemám rád, když firma všechny své zákazníky považuje šmahem za vykuky a podvodníky - ať je to Netflix, dopravní podnik (povinné nastupování předními dveřmi a ukazování průkazky řidiči) nebo třeba místní samoobsluha (povinné odkládání tašky s nákupem z jiných obchodů, s rizikem, že ji odnese - záměrně či omylem - někdo jiný).