Noo hlavne by se Pani od poblicie mely zamyslet nad tim ze "50 milionů unikátních návštěvníků měsíčně" ... procpak to asi je na jednom z X webu tolik. Zeby bylo neco blbe? A zeby kdyby se firmy (hlavne filmovy prumysl) snazili tak s toho mohli mit spousty penez a ne jenom zakazovat a honit carodejnice ale nejak prispusobit svuj bussines?
Takže občana ne-EU zatknout v EU a předají do USA ( taky neEU- ) . Pokud hlásají ze jim jde o škody a jim uniklé zisky nahrávacch a software společností tak co asi tim dosahnou... ... majetk by dotyčný musel mit opět mimo UA i ideálně v EU nebo USA... ... ale to by ho nebylo třeba zatykat ale jen mu odstavit majetek jako v případě mnoha nezadoucich osob. Jenze ono jde o to divadlo a bububu na neznalé uživatele.
Hmmm zaujimave:
... který byl zatčen v Polsku a obviněn z několika trestných činů (týkají se porušování autorských práv a praní peněz). Americké federální úřady se teď chystají požádat o jeho vydání do USA.
Federální soud v Chicagu v EU nema ziadnu pravomoc, takze dokial nieje nanho vydany medzinarodny zatykac tak nemoze ziadat o jeho vydanie do USA a takisto nemohol byt ani zatknuty v PL.
Federální soud v Chicagu také nařídil zabavení sedmi domén a jednoho bankovního účtu, který vyšetřovatelé s KAT spojují.
Tak isto ak nemal ten ucet vedeny v USA, tak Federalny sud nema pravomoc zabavenia uctu v EU, alebo UA. Musi o tom poziadat prislusny sud v danej krajine a to musi podlozit dokazmi...
Nehlede na dany pripad, kazdy obcan a firma jsou dle soucasnych povinni spolupracovat pri vysetrovani trestnych cinu, protoze je v zajmu kazdeho aby byl kazdy pachatel potrestan.
Nemuzes pozadovat po firme, aby neuposlechla soudni prikaz jen pro to, ze citis vyssi moralni pravo "soukromi", dokud to nebude soucasti zakoniku.
Az se zmeni pravo, pak tomu rikej prasarna.
Některá díla by možná nevznikla, mnohých z nich by nebyla žádná škoda, některé by vznikla za pomocí jiného modelu financování. A některá díla by naopak nikdy nevznikla nebýt stahování "zdarma". Tedy za předpokladu, že platí hypotéza ohledně finančního motivu. Sám jsem byl letos již několikrát na koncertu kapel, které kdyby někdo nenasdílel na internet "porušením autorský práv", tak bych o nich dodnes možná ani nevěděl. To ale není tak podstatné. Daleko podtatnější je, že se někdo snaží znásilňovat právo ve prospěch svého business modelu a to i tak, že silně zasahuje do práv jiných.
A to se ještě můžu tvářit, že Asie je docela mainstream. Filmy Júsufa Šahína jsem na DVD nesehnal ani v Káhiře, natož v Praze (no, kecám, za posledních osm let dávali jeden v Ponrepu, jeden na Febiofestu a jeden na Francouzském institutu). 20 let stará francouzská DVD se na amazonu prodávají za stovky euro. Byly na youtube, dokonce přimo na profilu (egyptského) distributora, ale před pár měsící je znepřístupnil...
Všímáte si malého rozdílu "distribuce nenabízí" vs "distribuce v ČR nenabízí"?
Rozumím i distributorům, protože pro těch pár stovek (a to možná přeháním) lidí, co by se na různé asijské tituly možná v ČR podívali (což ale neznamená, že by si je koupili), se to distribuovat prostě nevyplatí, to není trh.
Taky mě štvalo, ale pak jsem se prostě podíval jinde, kde to nabízí (pravda, mít známé rozmístěné různě po Asii tomu dost pomáhá), protože nakonec z toho ten tvůrce bude mít aspoň něco. To mu torrent nenabídne. A upřímně, když si to stáhnu z torentu, tak k tomu stejně ty titulky mít (a byť oceňuji snahu komunity, tak stejně dost často nejsou nebo stojí za starou belu). Buďme rádi za globální trh, já jsem svá první anime viděl v půlce devadesátých let na VHS (to mimochodem, na VHS v ČR vyšla Akira) a to se cokoliv exotického shánělo hodně těžko.
Podle vseho na tom naprosto nezalezi ... (podotykam, ze jde pouze o navrh, ale soud se jej v drtive vetsine pripadu drzi)
"musí být vykládán v tom smyslu, že uvedení hypertextového odkazu na internetové stránce na jinou internetovou stránku, na které jsou díla chráněná autorským právem volně dostupná veřejnosti bez svolení majitele autorského práva, nepředstavuje sdělování veřejnosti uvedené v tomto ustanovení."
"ví nebo by měla vědět o tom, že majitel autorského práva neposkytl svolení s uvedením dotčených děl na této jiné internetové stránce nebo že tato díla nebyla kromě toho předtím zpřístupněna veřejnosti se souhlasem majitele autorského práva, není relevantní."
...
To je pravda, dokonce jsem i uvažoval, zda to do svého příspěvku zakomponovat. Problém je "jen" v tom, že brát si kvůli filmům dovolenou a jet za nimi několik hodin v čas, kdy se někdo někde rozhodl je promítat, je značně vzdálené mé představě (podívat se na film, když mám chuť a čas já, holt jsem příliš pohodlný a málo fanoušek).
Tak ono i já distributory celkem chápu - oni nemohou za to, že většina lidí chce koukat na pí*oviny, přizpůsobují se nabídce. Ovšem i tak by se v ČR mohli snažit více (i televize). Namátkou - korejský film "A Moment to Remember" - na ČSFD hodnotilo téměř 10 tis. lidí (!), 86%, 145. místo na žebříčku - to je na asijský (neakční) film prakticky neskutečné - a co na to naše distribuce? Nic. Jinak fandů asisjké tvorby (a teď nemluvím o manga/anime apod.) jsou v ČR tisíce, fandovské české či slovenské titulky najdu na 95% filmů které chci vidět, ještě že ta komunita funguje. Ty lepší seriály obvykle taky přeložené jsou. U distribuce jde částečně o princip - prostě mají za to, že sem to nepatří, to samé si myslí televize, takže tu máme plno českých a amerických blbin, které bohužel většině populace stačí ke štěstí. Objednávat si filmy ze zahraničí "není problém" (pominu-li nutnost mít na to platební metody), ovšem bez české podpory, takže na to aby mi to stálo pro ten pocit jen v poličce se fakt můžu vykašlat. A pak tu máme navíc ty milé regiony - koupím si BD Joe Hisaishi in Budokan a ejhle, ono mi to nebude hrát - Japonsko je jiný region než Evropa, oops. No holt asiofil má těžký život, už se těším na Filmasii a Eiga-Sai :-)
s tim vydanim (polsko, ukrajina, usa) je to slozitejsi a rozhodne bude zajimave - z pohledu prava jde o tzv. distancni delikt (servery byly fyzicky v chicagu, kanade..), ktery byl spachan v PL, USA, CR ... cili v tom problem neni
samotny .torrent lze chapat jako prostredek ke spachani trestneho cinu nebo jako link na "zavadny"obsah
cele obvineni ale paradoxne zatim nestoji vyhradne na .torrentech a s tim spojene porusovani autorskych prav ale primarne ze to delal pro zisk (ktery je nalezite vycislen a opravdu mu to vydelavalo desitky milionu euro rocne)
kdyby to delal jako "neziskovka" (financoval podobne jako wikileaks) cele to obvineni by vypadalo uplne jinak a bylo postavene vyhradne na porusovani autorskych prav ktere svym jednanim (vystavenim torrentu s popisem) umoznil
ale imho opravdu asi nepocital ze by si na nej doslapli (snadno dohledatelne ucty v litve, estonsku ...) jinak by se "potopil" a cely kickass provozoval vyhradne pres .onion adresu a prijmy pres BTC
S tou televizí mi to přijde poněkud mimo, pokud jsou fandů asijské tvorby v ČR jen tisíce, tak by z pohledu televize dávalo smysl tak maximálně uvést jeden film za kvartál na ČT art, komukoliv jinému se to prostě těžce nevyplatí.
Ano, asiofil u nás rozhodně těžký život má, ovšem ulehčit mu ho je tak nějak jen v jeho zájmu, proto najde oporu jen v té komunitě (pokud tedy není milardář a neplatí si lidi, co mu tu tvorbu koupí a přeloží).
A ono to není jen o té Asii, já bych se spokojil s něčím mnohem bližším, se současnou rumunskou kinematografií... Jenže koho v ČR zajímá nějaké Rumunsko.
Je Vam jasny rozdil mezi "nějak by chyběl důvod řadu autorských děl vůbec tvořit" a "nikdo nikdy nic nevytvořil"? Pokud ano, pak se jedna o zcela zrejmy argumentacni faul na urovni Zelenych ...
A jeste jeden zcela konkretni dotaz: Na torrentech byvaji hlavne filmy a nahravky muziky. Kolik filmu a nahravek vzniklo pred rokem 1710?
Já si jen říkám, jak mohl KAT sdílet filmy, hudbu a software? Ono nabízet download filmu a nabízet torrent (který sám o sobě nic neporušuje, pokud není aktivní a za to odpovídá uživatel) jsou snad dvě různé věci ne? No nic, stejně jsem tam prakticky nechodil, asijskou tvorbu jsem nucen hledat si jinde, distribuce se jaksi neoběžuje mi tu prakticky nic nabídnout ke koupi (a že bych měl zájem!) popř. šoupnout do TV, takže si musím posloužit sám a jinde než se proberou - jakože se ti dinosauři asi nikdy neproberou...
V zájmu každého to určitě není. Je to v zájmu maximálně totalitních zkorumpovaných filmových svazů. Ostatní jsou proti. Každopádně je dobře, že se to stalo hned ze dvou věcí - za prvé, je jasné, že teď bych Applu svůj email již nesvěřil, protože jestli to udělali jednou, udělají to znovu. A za druhé se tím akorát zvýší návštěvnost jiných stránek a ideálně se dostane zpět na výslunní TPB. Takže ačkoliv si manažeři myslí že vyhráli, tak vlastně prohráli. Jenom o tom ještě neví.
Přesně tak. Nějak mi uniká co přesně porušuje za zákon pokud distribuuje torrent soubory - na ně zcela jistě nemají filmová studia žádná práva a tak jim nemohla vzniknout škoda.
Pokud na něj nemají nic jiného, tak hodně štěstí u soudu (pokud k němu dojde). Z popisu mi přijde, že ten kolega z Ukrajiny si byl celkem jistý, že nedělá nic nelegálního, takže neměl snahu skrývat své aktivity.
Ponekud naivni, dnes neni problem odsoudit cloveka jen proto, ze je necim slavny, a to i pres to, ze s tim uz davno nema nic spolecneho.
Jinak se jeste stale pokud vim ceka na rozhodnuti evropskeho soudu ohledne primeho odkazu, ale dopuruceni zni - neni a nemuze byt v prozporu s AZ. Natoz tedy torrent nebo dokonce jen magnet link.
On totiz predevsim provozovatel vubec nevi a vedet nemuze co se pod tim skryva, a to, ze vydelava na reklame, pokud z ni radne odvadi dane, tezko muze nekdo rozporovat.
Hm, ty zahraniční e-shopy jsou krásné, ale jaksi zahraniční a tudíž o českých titulcích si můžeme nechat jen zdát přesně jak píšete, a to pochopitelně vyžaduji. Satelit toho moc nenabídne (tuna kanálů za velké peníze a minimum Asie). Desítky asijských filmů tu koupit určitě problém není (sám je některé mám :-)), ale většinou se tu bohužel vydá ten největší odpad - aktuálně mne napadají dvě korejské top herečky - hrály v tolika nádherných filmech (které bych rád vlastnil na DVD/BD), ale v obou případech tu šel do distribuce jen ten největší škvár (akční béčko či céčko) ve kterém ty holky hrály (Věž smrti a Krev: Poslední upír) . A tak je to obvykle všeobecně s asijskou tvorbou - film Krvavé pobřeží tu vyšel v osekané jednodílné verzi (prasárna), celý kompletní dvoudílný film k dispozici jen nemorálně z netu...
Nicméně zpět k tématu - čím torrent porušuje zákon že je umístěn na webu?
Zrovna asijská tvorba je bez větších problémů sehnatelná na eshopech typu yesasia.com a amazon, ebayi, částečně i na itunes. V Praze/Brně jsou tři až čtyři filmové festivaly věnované asijské tvorbě. Nebo si zaplaťte satelit. Něco seženete v Praze v Sapě, když víte, kde a na co se ptát :-) A na youtube, byť tam to s nějakou legalitou zveřejnění může být dost sporné.
Samozřejmě, pokud začnu vyžadovat české titulky a podobný servis, tak u části nabídky nepochodím. Ale pokud mě zajímají takto specifické kinematografie, tak k tomu mám pravděpodobně nějaký vztah a tak jisté nepohodlí asi zkousnu. Na druhou stranu, asijských filmů, které v ČR vyšly oficiálně na DVD (a to nejen ze stánků) mám doma několik desítek. A vážně si myslíte, že se nějaké distribuční společnosti vyplatí kupovat pro ČR práva třeba na korejské telenovely?
Ano, mohlo by být lépe, ale tragedie to taky není. Voják se stará, voják má.
Tak ono je dost pravděpodobné, že porušuje nějakou mezinárodní úmluvu o ochraně autorských práv pod WIPO, kteroužto bude vázáno jako Polsko, tak Ukrajina. Stejně tak DMCA a podobné americké zákony umožňují americkým soudům stíhat jejich porušení, i když k němu nedošlo v USA, byla-li jednáním poškozena americká strana. Mimochodem, pokud měl kickass nějakou doménu net nebo com nebo něco podobného využíval, tak podle výkladu amerických úřadů spadá pod americké právo bez ohledu na geografické umístění.
Na druhou stranu, pokud vydělával desítky milionů na reklamě a má něco ulité, tak si asi bude moci zaplatit nějaké velmi slušné právníky. Určitě bude zajímavé sledovat to dál, jestli dopadne jako Dotcom s Megauploadem nebo nějak úplně jinak.