UVNITŘ FOTO VIDEO Tři verze spotů, které upozorňují na rizika sledování nevhodných televizních pořadů dětmi, začínají ode dneška vysílat Česká televize, Nova, Prima a TV Barrandov. Kampaň „Vaše dítě, vaše televize, vaše zodpovědnost“ iniciovala Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV), která spoty získala z Rumunska, kde tato kampaň proběhla již v roce 2007 (financoval ji evropský fond Phare). Česká vysílací rada za ně a za český dabing zaplatila 60 tisíc korun.
K TÉMATU: Evropa nechce v televizi sex a násilí
Spoty mají názvy Půlnoc, Oslava a Metro a zobrazují šokující projevy dětí, inspirované sledováním nevhodných televizních pořadů. Vliv televize dnes zasahuje v obrovské míře prakticky celou populaci, ovlivňuje lidskou psychiku a chování, přičemž právě dětský divák je mimořádně náchylný ke kopírování negativních vzorců chování,
vysvětlila na dnešní tiskové konferenci v Praze předsedkyně RRTV Kateřina Kalistová.
Televize zařadí spoty do vysílání po celý den na všechny své volně šířené programy. Řádově půjde o sto, sto dvacet odvysílání v různých vysílacích časech včetně prime time,
odpověděl na dotaz serveru DigiZone.cz generální ředitel televize Nova Jan Andruško. Nova spoty zařadí především na svůj hlavní program, ale i na Novu Cinema. Prima podle generálního ředitele Marka Singera chce zasáhnout i mladé rodiče, protože využije i pozdní vysílací časy na Primě Cool a Primě love.
Generální ředitel televize Prima Marek Singer, generální ředitel televize Nova Jan Andruško, předsedkyně RRTV Kateřina Kalistová, obchodní a marketingový ředitel České televize Robert Kvapil a místopředseda RRTV Milan Bouška na dnešní tiskové konferenci v pražském kině Bio Ponrepo (Foto: Jan Potůček, DigiZone.cz)
Česká televize dá kampani prostor na všech čtyřech programech. Chceme se hodně soustředit na prime time,
slíbil obchodní a marketingový ředitel ČT Robert Kvapil. Televize spoty odvysílají bezplatně, nebudou se jim ale započítávat do zákonem omezeného reklamního času. Jsme rádi, že nám provozovatelé vyšli vstříc, zvlášť v této době, kdy začíná reklamní sezóna a vysílací časy bývají naplněné inzercí,
dodala předsedkyně vysílací rady Kalistová.