Zakladatel serveru Delicious.com Joshua Schachter patří mezi legendy éry Web 2.0. Když odešel z Yahoo a Yahoo přemýšlelo o ukončení služby Delicious, kterou od něj před mnoha lety odkoupilo, doufalo mnoho lidí, že ji Schachter získá zpět. Nezískal, Yahoo se zaleklo negativní publicity, plány přehodnotilo a službu prodalo zakladatelům YouTube. A Schachter spustil v listopadu 2010 novou firmu Tasty Labs s poněkud vágním sloganem “We’re putting the useful back in social software.”
Koncem srpna spatřilo světlo světa první služba této firmy, takže už víme konkrétně, jak si Schachter návrat užitečnosti do sociálního software představuje. Služba se jmenuje Jig.
Jig má být tržištěm pro lidské potřeby. Potřebujete něco? Popište to pár slovy a nechte ostatní, aby vám poradili, jak vaši potřebu vyřešit. Příkladem mohou být běžící poptávky – například sám Schachter hledá doporučení na dobrou GPS v Evropě a lidé mu radí, co by mohl použít. Nebo potřebujete poradit, jaká je nejlepší RSS čtečka? Máte jiný problém? Sdílejte ho na Jigu a sledujte, které odpovědi budou doporučované ostatními jako hodnotné.
Jig do značné míry hraničí se službami jako Quora (s tou má i znepokojivě podobné logo) nebo Ask.com, což může být jeho značnou slabinou do budoucna, protože tyto služby jsou již podobnými problémy a jejich řešeními zavalené. Jig se ale má ke službě Quora zhruba stejně jako Twitter k Facebooku – Jig je mnohem jednodušší, nemá žádné složité kategorizace, pouze zodpovězené a nezodpovězené otázky a Souhlas či Poděkování.
Zda bude jednoduchost jeho výhodou nebo naopak nevýhodou, se ještě ukáže.