Návrat Ulice minulý týden raketově nastartoval Novu, výrazně utekla České televizi

25. 8. 2014
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Návrat denního nekonečného seriálu pomohl hlavnímu kanálu Novu zvýšit průměrný celodenní podíl na dospělém publiku o čtyři procentní body

Mezitýdenní vývoj (vs. 33. týden 2014)

Cílová skupina 15+

Raketový růst o víc než čtyři procentní body v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let zaznamenal minulý týden hlavní kanál Novy. Pomohl mu k němu denní seriál Ulice, který se od pondělí 18. srpna vrátil na obrazovku po pravidelné letní přestávce. Nova si díky tomu oproti předminulému týdnu polepšila o 4,11 procentního bodu na hodnotu 23,40 procenta a výrazně tak utekla hlavní konkurenci. ČT 1 a Prima za ní zaostávaly téměř o 10 procentních bodů, přičemž Prima již nasadila svůj nejúspěšnější seriál Cesty domů. Největší propad minulý týden zažila ČT Sport, která si pohoršila o 3,31 procentního bodu na podíl 2,37 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Česká televize se vrátila na pozici jedničky, meziročně rostla Prima

Návrat Ulice výrazně zamíchal kartami i v souhrnných celodenních podílech tří největších televizních skupin v zemi. Jasným lídrem se stala skupina Nova, která si oproti předminulému týdnu polepšila o 4,07 procentního bodu na hodnotu 33,23 procenta. Naopak Česká televize, která takřka celé léto skupinu Nova v této cílové skupině porážela, zaostala o téměř šest procentních bodů, když si oproti předminulému týdnu pohoršila o 3,18 procentního bodu na kumulovaný podíl 27,44 procenta. Nepatrně klesala i skupina Prima, která si pohoršila o 0,11 procentního bodu na hodnotu 21,80 procenta. V jejím případě klesaly všechny kanály s výjimkou Primy Zoom.

Top 10 všechny stanice (34. týden 2014)

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou programově i obchodně cílí skupina Nova, si minulý týden připsal největší přírůstek podílu na trhu rovněž hlavní kanál Novy. Nebyl ale tak velký jako u širší divácké kategorie všech dospělých nad 15 let. U mladších diváků si Nova polepšila o 3,85 procentního bodu na hodnotu 26,31 procenta, což byl dvu a půl násobek hodnot, jichž ve stejné cílové skupině dosáhly ČT 1 a Prima. Největší pokles zaznamenala opět ČT Sport, jež se oproti předminulému týdnu propadla o 2,26 procentního bodu na hodnotu 2,34 procenta. Významněji klesal i hlavní kanál Primy, který si pohoršil o 0,77 procentního bodu na hodnotu 10,63 procenta.

Z pohledu tří největších televizních skupin v zemi a jejich sourhnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let se v pořadí oproti širší diváké kategorii 15+ nic nezměnilo. Lídrem zůstala s náskokem skupina Nova, která si oproti předminulému týdnu polepšila o 4,10 procentního bodu na hodnotu 38,53 procenta. Česká televize na druhém místě si pohoršila o 1,99 procentního bodu na souhrnný podíl 22,41 procenta a skupina Prima na ni zaostávala už jen jeden procentní bod: dosáhla hodnoty 21,40 procenta, přičemž v porovnání s předchozím týdnem si pohoršila o 0,92 procentního bodu. Na rozdíl od širší divácké kategorie D15+ však klesaly jen dva ze čtyř kanálů Primy („velká“ Prima a Prima Cool).

Kanály – průměrné podíly (34. týden 2014)
Graf podílu kanálů (34. týden 2014)
Graf podílu skupin (34. týden 2014)

Meziroční vývoj (vs. 34. týden 2013)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s 34. týdnem loňského roku si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšil hlavní kanál Novy, a to o 1,44 procentního bodu na hodnotu 23,40 procenta. Významněji si polepšila i Telka ze stejné televizní skupiny, jež meziročně poskočila o 0,58 procentního bodu na celodenní podíl 1,71 procenta. Největší meziroční pokles zaznamenala ČT 1, jež se propadla o 1,60 procentního bodu na 14,46 procenta. Významnější propady registrovala i zpravodajská ČT 24 (o 1,52 procentního bodu na 4,60 procenta) a Prima Cool (o 1,25 procentního bodu na 3,20 procenta).

Pohledem tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let si meziročně jako jediná polepšila skupina Nova. Jejích pět volně šířených kanálů oslovilo o 2,33 procentního bodu více publika než loni a dosáhlo podílu 33,23 procenta. Další dvě velké televizní skupiny si meziročně pohoršily. Nejvíc Česká televize, která se propadla o 1,09 procentního bodu na hodnotu 27,44 procenta, přičemž letos ale měla k dobru ještě podíly kanálů ČT :D a ČT art, které se loni touto dobou teprve připravovaly na start vysílání. Propad o 0,52 procentního bodu na kumulovaný podíl 21,80 procenta zaznamenala i skupina Prima.

Marketing meeting Ai a tvorba obsahu

Graf týdenních podílů kanálů (2014)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let si meziročně z jednotlivých televizních stanic nejvíce polepšil hlavní kanál Novy. V průměrném celodenním podílu na publiku rostl o 1,17 procentního bodu na hodnotu 26,31 procenta. Výrazněji si polepšila i Nova Cinema (o 0,81 procentního bodu na hodnotu 6,43 procenta), Prima love (o 0,68 procentního bodu na 3,49 procenta) a Smíchov (o 0,52 procentního bodu na 2,70 procenta). Naopak největší meziroční pokles potkal Primu Cool, jež se propadla o 1,70 procentního bodu na podíl 4,77 procenta a poté i ČT 1, která klesla o 1,32 procentního bodu na 11,15 procenta. Významné poklesy zaznamenaly i Prima (o 0,88 procentního bodu na 10,63 procenta) a TV Barrandov (o 0,81 procentního bodu na 3,44 procenta).

Z hlediska souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let si meziročně nejvíce polepšila skupina Nova, která rostla o 2,60 procentníh bodu na hodnotu 38,53 procenta. Kromě Fandy si polepšily všechny její kanály. Mírný růst o 0,26 procentního bodu na hodnotu 22,41 procenta zaznamenala i Česká televize, která v širší kategorii D15+ naopak zaznamenala pokles. Nadále se tak potvrzuje trend omlazování publika ČT. Jako jediná z „velké trojky“ meziročně klesla skupina Prima, a to o významných 1,73 procentního bodu na hodnotu 21,40 procenta. Významnou mírou se na tom podílela Prima Cool, ale také hlavní kanál Primy.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2014)

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).