Mezitýdenní vývoj (vs. 33. týden 2014)
Cílová skupina 15+
Raketový růst o víc než čtyři procentní body v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let zaznamenal minulý týden hlavní kanál Novy. Pomohl mu k němu denní seriál Ulice, který se od pondělí 18. srpna vrátil na obrazovku po pravidelné letní přestávce. Nova si díky tomu oproti předminulému týdnu polepšila o 4,11 procentního bodu na hodnotu 23,40 procenta a výrazně tak utekla hlavní konkurenci. ČT 1 a Prima za ní zaostávaly téměř o 10 procentních bodů, přičemž Prima již nasadila svůj nejúspěšnější seriál Cesty domů. Největší propad minulý týden zažila ČT Sport, která si pohoršila o 3,31 procentního bodu na podíl 2,37 procenta.
PŘEDMINULÝ TÝDEN: Česká televize se vrátila na pozici jedničky, meziročně rostla Prima
Návrat Ulice výrazně zamíchal kartami i v souhrnných celodenních podílech tří největších televizních skupin v zemi. Jasným lídrem se stala skupina Nova, která si oproti předminulému týdnu polepšila o 4,07 procentního bodu na hodnotu 33,23 procenta. Naopak Česká televize, která takřka celé léto skupinu Nova v této cílové skupině porážela, zaostala o téměř šest procentních bodů, když si oproti předminulému týdnu pohoršila o 3,18 procentního bodu na kumulovaný podíl 27,44 procenta. Nepatrně klesala i skupina Prima, která si pohoršila o 0,11 procentního bodu na hodnotu 21,80 procenta. V jejím případě klesaly všechny kanály s výjimkou Primy Zoom.
Cílová skupina 15–54
V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou programově i obchodně cílí skupina Nova, si minulý týden připsal největší přírůstek podílu na trhu rovněž hlavní kanál Novy. Nebyl ale tak velký jako u širší divácké kategorie všech dospělých nad 15 let. U mladších diváků si Nova polepšila o 3,85 procentního bodu na hodnotu 26,31 procenta, což byl dvu a půl násobek hodnot, jichž ve stejné cílové skupině dosáhly ČT 1 a Prima. Největší pokles zaznamenala opět ČT Sport, jež se oproti předminulému týdnu propadla o 2,26 procentního bodu na hodnotu 2,34 procenta. Významněji klesal i hlavní kanál Primy, který si pohoršil o 0,77 procentního bodu na hodnotu 10,63 procenta.
Z pohledu tří největších televizních skupin v zemi a jejich sourhnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let se v pořadí oproti širší diváké kategorii 15+ nic nezměnilo. Lídrem zůstala s náskokem skupina Nova, která si oproti předminulému týdnu polepšila o 4,10 procentního bodu na hodnotu 38,53 procenta. Česká televize na druhém místě si pohoršila o 1,99 procentního bodu na souhrnný podíl 22,41 procenta a skupina Prima na ni zaostávala už jen jeden procentní bod: dosáhla hodnoty 21,40 procenta, přičemž v porovnání s předchozím týdnem si pohoršila o 0,92 procentního bodu. Na rozdíl od širší divácké kategorie D15+ však klesaly jen dva ze čtyř kanálů Primy („velká“ Prima a Prima Cool).
Meziroční vývoj (vs. 34. týden 2013)
Cílová skupina 15+
V meziročním srovnání s 34. týdnem loňského roku si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšil hlavní kanál Novy, a to o 1,44 procentního bodu na hodnotu 23,40 procenta. Významněji si polepšila i Telka ze stejné televizní skupiny, jež meziročně poskočila o 0,58 procentního bodu na celodenní podíl 1,71 procenta. Největší meziroční pokles zaznamenala ČT 1, jež se propadla o 1,60 procentního bodu na 14,46 procenta. Významnější propady registrovala i zpravodajská ČT 24 (o 1,52 procentního bodu na 4,60 procenta) a Prima Cool (o 1,25 procentního bodu na 3,20 procenta).
Pohledem tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let si meziročně jako jediná polepšila skupina Nova. Jejích pět volně šířených kanálů oslovilo o 2,33 procentního bodu více publika než loni a dosáhlo podílu 33,23 procenta. Další dvě velké televizní skupiny si meziročně pohoršily. Nejvíc Česká televize, která se propadla o 1,09 procentního bodu na hodnotu 27,44 procenta, přičemž letos ale měla k dobru ještě podíly kanálů ČT :D a ČT art, které se loni touto dobou teprve připravovaly na start vysílání. Propad o 0,52 procentního bodu na kumulovaný podíl 21,80 procenta zaznamenala i skupina Prima.
Cílová skupina 15–54
U mladšího publika od 15 do 54 let si meziročně z jednotlivých televizních stanic nejvíce polepšil hlavní kanál Novy. V průměrném celodenním podílu na publiku rostl o 1,17 procentního bodu na hodnotu 26,31 procenta. Výrazněji si polepšila i Nova Cinema (o 0,81 procentního bodu na hodnotu 6,43 procenta), Prima love (o 0,68 procentního bodu na 3,49 procenta) a Smíchov (o 0,52 procentního bodu na 2,70 procenta). Naopak největší meziroční pokles potkal Primu Cool, jež se propadla o 1,70 procentního bodu na podíl 4,77 procenta a poté i ČT 1, která klesla o 1,32 procentního bodu na 11,15 procenta. Významné poklesy zaznamenaly i Prima (o 0,88 procentního bodu na 10,63 procenta) a TV Barrandov (o 0,81 procentního bodu na 3,44 procenta).
Z hlediska souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let si meziročně nejvíce polepšila skupina Nova, která rostla o 2,60 procentníh bodu na hodnotu 38,53 procenta. Kromě Fandy si polepšily všechny její kanály. Mírný růst o 0,26 procentního bodu na hodnotu 22,41 procenta zaznamenala i Česká televize, která v širší kategorii D15+ naopak zaznamenala pokles. Nadále se tak potvrzuje trend omlazování publika ČT. Jako jediná z „velké trojky“ meziročně klesla skupina Prima, a to o významných 1,73 procentního bodu na hodnotu 21,40 procenta. Významnou mírou se na tom podílela Prima Cool, ale také hlavní kanál Primy.