Nahoru se dere ČT Sport, ostatní kanály spíše stagnují

13. 6. 2016
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Fotbalové Euro svědčí ČT Sport a České televizi obecně, naopak klesá podíl kanálů sdružených v rubrice Ostatní.

Mezitýdenní vývoj (vs. 22. týden 2016)

Cílová skupina 15+

Díky začátku fotbalového Eura si nejvíce polepšil kanál ČT Sport, jehož podíl na sledovanosti v cílové skupině diváků starších patnácti let stoupl ve srovnání s minulým týdnem o 2,31 procenta. Nárůsty ostatních stanic nepřesáhly 0,45 procenta, což je přesně tolik, o kolik stoupla sledovanost hlavní Primy. V opačném gardu se nejhůře vedlo kanálům sdruženým v rubrice Ostatní, jejichž podíl klesl o 0,72 procenta. O 0,53 procenta si pak pohoršil hlavní kanál Novy, o 0,52 se snížil podíl kanálu ČT 2.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Meziročně ztrácí, díky ČT Sport, pouze Česká televize

I mezi televizními skupinami se nejlépe vedlo České televizi, která si jako jediná v mezitýdenním srovnání polepšila – její podíl stoupl o 1,62 procenta na celkových 28,46 procenta. Naopak nejvíce oslabila skupina Nova, jejíž podíl klesl o 0,41 procenta na 32,29 procenta. Sport odlákal i fanoušky skupiny Barrandov, která přišla o 0,25 procenta obecné cílové skupiny a její celkový podíl činil 6,36 procenta. Lehce oslabila i skupina Prima, jejíž podíl na sledovanosti klesl o 0,12 procenta na finálních 22,15 procenta.

TOP 10 všechny stanice (23. týden 2016)

Cílová skupina 15–54

U mladších diváků vývoj kopíruje obecnou cílovou skupinu, nejvýraznějšího nárůstu se dočkala ČT Sport – její podíl stoupl o 2,98 procenta. O 0,47 procenta pak stoupl podíl hlavní Primy. Největší pokles zaznamenaly kanály sdružené v rubrice Ostatní, jejich podíl klesl o 0,92 procenta. Klesl i podíl ČT 2, která ztratila 0,88 procenta mladší cílové skupiny. O 0,54 procenta mladších diváků přišla také filmová Prima Max.

MINULÝ ROK: Prima skokanem minulého týdne, rostla nejvíc i jako skupina. U mladých byla nad ČT

Z pohledu televizních skupin stoupla sledovanost pouze programům České televize, jejichž podíl stoupl o 2,67 procenta na celkových 23,18 procenta. Naopak nejhůře dopadla Prima, které ubylo 1,65 procenta mladších diváků a její celkový podíl tak tvořil 21,9 procenta. O 0,81 procenta klesl podíl kanálů TV Nova, které celkem oslovily 36,83 procenta své primární cílové skupiny. Mírně oslabil i podíl stanic TV Barrandov, který oslabil o 0,13 procenta na celkových 4,29 procenta.

Kanály – průměrné podíly (23. týden 2016)
Graf podílu kanálů (23. týden 2016)
Graf podílu skupin (23. týden 2016)

Meziroční vývoj (vs. 24. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Oproti minulému roku opět nejvíce poskočil podíl kanálu ČT Sport, který si díky fotbalu meziročně polepšil o 2,66 procenta. Svůj podíl navýšila i hlavní Nova, a to o 0,49 procenta, a oproti prvnímu týdnu provozu se navýšil i podíl kanálu Kino Barrandov, který si meziročně připsal 0,41 procenta obecné cílové skupiny. Naopak ztrácely kanály sdružené v rubrice Ostatní, které přišly o 0,89 procenta diváků, a kanály zastupované společností Atmedia, které ztratily 0,81 procenta obecné cílové skupiny.

Fotbalové mistrovství Evropy svědčí České televizi, jejíž programy svůj podíl navýšily o 1,34 procenta. O pěkných 0,68 procenta pak dokázaly svůj podíl posílit stanice ze skupiny TV Barrandov. Polepšily si stanice Primy, jejichž podíl stoupl o 0,46 procenta. Jediný, kdo se tak meziročně potýká se ztrátou podílu, jsou kanály Novy, které ztratily 0,63 procenta obecné cílové skupiny.

MM 25 baliček

Graf týdenních podílů kanálů (2016)

Cílová skupina 15–54

I rekordním skokanem u mladších diváků není nikdo jiný než kanál ČT Sport, který si meziročně polepšil o 2,95 procenta uvedené cílové skupiny. Svůj podíl navýšila i hlavní Nova, která poskočila o 0,46 procenta. Oproti prvním týdnům provozu posílila i stanice Barrandov Plus, jejíž podíl meziročně narostl o 0,29 procenta. Výrazněji si pohoršila ČT 2, která přišla o 0,86 procenta podílu. O 0,77 procenta oslabil i podíl Primy love a o 0,76 procenta klesl podíl Novy Cinema.

Z pohledu televizních skupin nejvíce oslabila Nova, jejíž podíl poklesl o 0,8 procenta. O 0,57 procenta oslabil podíl kanálů Primy. Naopak o více než jedno procento navýšily svůj podíl stanice České televize, jejich podíl stoupl o 1,06 procenta. O 0,22 procenta pak stoupl podíl kanálů skupiny TV Barrandov.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2016)

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).