Já jsem tam kdysi nakoukl jednou, čistě ze zvědavosti. Zjistil jsem, že tam, vzhledem k aktivnímu blokování, nic neuvidím, což mne nijak nepřekvapilo, je otázka, co zajímavého, kromě reklamního hnoje, bych tam našel po vypnutí blokování, takže jsem stránku zavřel a tím s nimi definitivně a navždy skončil.
Máte pravdu. Neplatím, kromě poplatků za TV a R. A stáhnout si z netu, radia, nebo TV cokoli pro osobní potřebu není krádež. Stejně tak není, podle platných zákonů této země, krádež, když si zdigitalizuji nějaký analogový záznam, nebo vinyl, místo abych si šel koupit placku, nebo to dobýval z nějakého placeného zdroje v pochybné kvalitě.
Ano, argument "Přístupem na webové stránky média čtenář souhlasí s tím, že je povinen přijmout a zobrazit jakýkoli sajrajt co mu vydavatel pošle." je častý a zkouší ho i vydavatelé v Německu. Marně. Tamní soud konstatoval, že to tak není: https://adblockplus.org/blog/five-and-oh-look-another-lawsuit-upholds-users-rights-online
"In particular, the court said that there is no “contract” between publishers under which users have somehow “agreed” to view all the ads a publisher serves. To the contrary, said the court, users have the right to block those or any ads, because no such contract exists."
Nepředpokládám, že u nás by byla právní situace nějak dramaticky jiná.
Já vím o lepším řešení. Ať vydavatelé na jeden měsíc svoje weby pro blokovače reklam znepřístupní a po tom měsíci ať nám ukážou statistiky o kolik že jim stouply příjmy z neblokované reklamy.
My blokovači o ty články nepříjdeme, protože je jednotlivé weby kradou samy od sebe. Co nenajdeme zde, to spolehlivě ukradne a rád zveřejní jiný web a najdeme to tam.
Napadá mne jedno řešení pro vydavatele. Uživatel, který přijde bez blokace reklamy, uvidí článek, ale krácený a po třeba 60% obsahu odkaz na zaplacení předplatného pro čtení.. uživatel, který neblokuje reklamu bude mít plnohodnotný kompletní obsah.
Podle mne je to férový přístup. Chceš-li kompletní obsah, máš to i s reklamou, Nechceš reklamy, zaplať plnou verzi našeho webu..
Tak trochu podobná verze jako byla (nebo ještě je, nevím) u čteček Amazonu?! Sponzorovaná verze vers. verze bez reklam..
Já bych byl pro.. Nechci reklamy, přispěju na provoz portálu financemi napřímo.. Nechci reklamy, nechci celý obsah, nelezu na web..:-)
V mém případě jsi vedle, jak ta jedle; mám totiž doživotní volnou jízdenku na všechny MHD v republice. (ZTP). Jenže ono se musí počítat s tím, že když je něco uděláno blbě a děravě, tak se vždy najde někdo, kdo těch děr zneužije ve svůj prospěch. A zářným příkladem jsou naši podvodnikatelé a politici. A když ryba smrdí od hlavy, nediv se, že smrdí celá.
Že jste jouda, je váš problém, pane B. Ale nemáte ani to nejmenší právo, chtít po zbytku světa, Aby byli stejní joudové, jako Vy. Protože, (bohužel, nebo bohudík?!?), platí, že co není výslovně zakázáno, je povoleno. Že s tímto základním faktem ve svém životě nechcete počítat, je vaše věc a naše zbytečná starost.
No jo, úplná tragédie.
Takže situace se postupně vyhrotí na stav:
Web se ujistí, že uživatel vidí reklamu a potom možná vypustí i obsah.
Uživatelé začnou používat lepší a lepší blokovače reklam.
Výsledek?
Konec neplacených webů.
Konec blokátorů reklam.
Naprostá katastrofa. Co ty lidé budou bez free webů dělat? Půjdou ven? Katastrofa :-D
Nicméně mezitím se ještě rozšíří blokovače, které reklamu stáhnout, ale nezobrazí. Tohle řešení nám prodlouží stávající agónii IMHO o pár let, než si toho vydavatelé reklam všimnou.
Ať tak, nebo jinak, nakonec přijde německá nová kultura a ty zakážou internet jako takový a bude klid.
Nejlepší řešení pro co? Pro ukončení klasického reklamního modelu a přechod k placenému obsahu?
Když tu nějaký vykuk prodává ve fóru svůj "super projekt" a k tomu si vycucá z prstu vlastní čísla, tak se mu všichni akorát smějí. Tohle je podobné. Inzerenty nezajímají čísla, které si provozovatele změří sami. Chtějí čísla od třetí strany jako je právě ten Gemius, Googleanalytics, ... . Z vlastních čísel akorát poznají, jak moc čtenáři blokuji tyto měřiče a reklamu.
Je docela reálné, že brzo nebudeme narážet jen na vysvětlující upozornění, jako to dělá třeba svetandroida.cz, ale že weby budou uživatele s blokátory odřezávat od obsahu úplně. Provozovatelé z takových uživatelů nic nemají, nejsou vidět ani v měřičích třetích stran, podle které se prodává reklama. Vím minimálně o jednom významném českém technologickém webu, který se přesně k tomuto chystá.
Jakákoli smlouva platí jen v případě, že s ní obě strany dobrovolně souhlasí. Já jsem s Lupou, ani s žádným jiným serverem žádnou smlouvu nikdy neuzavřel, takže nevidím nejmenší důvod, proč bych měl kromě užitečného obsahu konzumovat i reklamní hnůj, který není součástí webu, s webem nijak napevno nesouvisí a vytvořil ho někdo úplně jiný. Takže, a nejen Lupě, ale všem vzkazuji toto: Pokud vám vadí, že blokuji reklamy, zakažte mi na vaše weby přístup! Ale nepočítejte s tím, že blokovat přestanu!
jaký smysl a jaký komerční výnos má zobrazování imbecilních a obtěžujících reklam lidem, kterým je tato forma komunikace odporná, odmítají jí konzumovat ani podprahově, odmítají jí dokonce i tolerovat, zásadně na ní nereagují, a případně propagovaný produkt spíše odpuzuje, nebo motivuje k jeho bojkotu.
opravdu dostávají vydavatelé peníze jen za to, kolikrát se nějaká kravina ZOBRAZÍ - a ne za to, kdo na ní klikne, resp podle ní utratí peníze? pak jste ale asi zešíleli všichni, a bude ve prospěch všem aby toto šílenství skončilo co nejdříve.
mimochodem - fakt by byl takový problém, detekovat v prohlížeči uživatele abdlock, a zobrazení reklamy jen emulovat na počítadle? ekonomický výnos pro inzerenty by to mělo stejný, vlk by se nažral a kozy by zustaly celý.
Hergot, co se pamatuju, tak nejcastejsi a nejhlasitejsi pripominkou bylo to, ze novy styl je sracka a at do toho laskave neryjete a nechate ten stary. Takze by me zajimalo, jak to bylo s tou stavbou na pripominkach a navrzich. Ty vam lidi dali az proto, ze bylo jasne, ze noveho stylu se zbavit nelze, protoze nejaky manazer chce zduvodnit svoji existenci. Dali vam je v nadeji, ze se zbavi alespon nejvice iritujicich ficur. To se ovsem zatim povedlo pouze castecne, prave jsem zkusil vypnout alternativni styl a podival se na default. Porad je to opravdova nadhera, ze ktere vycnivaji zejmena ty vkusne oranzove elementy (kdo z vyvojaru je Holandan, co ma doma oranzovou lampu z Ikey?).
Ctenari Lypy a dalsich se maji na co tesit. Predpovidal bych roztahany styl, prakticky jak hrabe do postele, s barevnymi kombinacemy typu filalove prvky na zlutem pozadi, zarive zelene nadpisy a podobne. A hlavne nezapomente na plovouci listu se socialnimi tlacitky aspon pres pul displaye, aby se do toho uzivatelum telefonu lepe strefovalo.
No, to je vůbec největší sviňárna, nic si nekoupit. :-DDD
Ono by si především před tím moralizováním měli zamést vydavatelé před vlastním prahem a přestat okrádat inzerenty zobrazováním reklamy lidem, co o nabízené nemají absolutně žádný zájem. Ale tam to je v pořádku, kdepak, vyvrhel je pouze nevděčný čtenář, co odmítá reklamu konzumovat, protože pak vydavateli necinkne.
Z pohledu bezpečnosti uživatele je vždy lepší scénář ...blokovat vše a povolit jen něco... než ...blokovat jen něco..
Upřímně on český uživatel internetu by nebyl ani zasažený moc tím, že by zablokoval rovnou cokoliv z .ru .pl .cn .uk atd... ...rozhodně obsahově by uživatel nepřišel o tolik o kolik by se snížil spam, scam, a různý badware který by proti němu cílil..
Já se televizoru..teda debilizátoru z podobného důvodu "zbavil". Prostě jsem nejprve vytáhnul anténu ze set top boxu, následně někam zašil set top box a propojil telku s postarším PC a slouží jako velký zobrazovač. Stav, kdy je reklama delší než film, zažívám nyní jen na návštěvě, kde ještě mají TV.
Také nepotřebuji blokovat slušné reklamy..ale jak píšete - pokud se mě reklama snaží vylézt z monitoru, nebo se maskuje jako nepovedené systémové hlášení(ideální nachytávka pro moji pc méně gramotnou matku) popřípadě při kliknutí malinko vedle (asi 95pct plochy stránky) se okamžitě otevře něco, o čem nemám ani tucha....
od té doby nemilosrdně blokuji
Před pár týdny/měsíci se přestaly zobrazovat články na iDnes (s reklamami zmizel i obsah, kromě hlavní stránky), tak tam nechodím.
Nestálo mi to za to, nějak to řešit, takže ve výsledku jsem iDnes "vypustil" z přehledu denního tisku. Jestli to tako půjde dál, budu nakonec ušetřen všech hlásných trub našich uhlobaronů, St. Báčků a spol.
S Vašimi vývody bych i souhlasil. Ale chápete, že stránky přeplněné obsahovým odpadem nejsou pro čtenáře konzumovatelné? A reklamy přibývá, jalové takyčlánky do počtu skutečný obsah dál ředí a čtenář je otrávený až na půdu... a Vy neřešíte příčinu problému, ale VOP.
Jestli něco pomůže, tak ne "zadarmo" s reklamama, ne docela vysoké předplatné jako na rootu, ale mikroplatby. Vím, zatím se moc neuchytily, ale jiný způsob fungovat nebude. A zároveň to oddělí dobré autory od nedobrých.
(Vím, že pokusů o mikroplatby už pár bylo, ale jednou to prostě bude tak jednoduché a použitelné, že to půjde. Zobrazí se půl článku, a jestli bude stát za to, zaplatím si jej celý. Tak jednoduché to je!)
BTW, kolik přinese jedna čtenářská návštěva na serveru jako třeba Lupa?
Aha...
Nešťastným řešením bych spíš nazval jejich dotazníky, který jsou řešený formou pop-up okna..
Ať radši udělají prolink, a k daným webům jim to někdy vyplnim snad i dobrovolně, teď si uvědomuju vlastně ne, nakakat..
Jednou jsem chtěl, ale sorry, otázky typu věk ok, ale počet zařízení, kde právě jste připojeni k internetu, jak často z daného zařízení, atp. ?
Ehm *nope*
Stejně jako ostatní prvky - filtrem do adblocku. Příklad:
www.blesk.cz##.overlayLayer
Ať si takový web vede interní statistiky, které se nedají zablokovat blokací nějaké domény. Gemius.pl blokuju doma na routeru, stejně tak ve firmě, kde mám pod palcem 350 počítačů. K blokaci jsem přistoupil poté, co byla před lety nějaká bota u našich polských (ne)přátel, kdy načítání skriptů z této domény zablokovalo načítání webu na dlouhé sekundy. Nikdy víc.
Neni tomu tak pouze proto, ze opisovaci neumi clanek opsat nebo prelozit. Velmi casto je pak doslova detektivni patrani najit puvodni zdroj, ktery po 150 opisech vyda nekdo na webu. Prevazne se pak take docte, ze To nebyl pan Vopicka, ale pan Skocdopole, ze to vlastne nebyl vubec pan ale pani, ze to nebyho v Hornich Kotehulkach, ale v Dolnim Zapadakove.
Proc Vy chodite do obchodu kde si nic nekoupite? Majitel o takove kteri mu jen osoupou podlahu zcela jiste nestoji.
Za data se kupodivu plati vzdy a vsude, pokud platite 100Mbit linku pausalem, tak to jen znamena, ze platite za maximalne prave tolik dat, kolik ta linka dovoli prenest. Ve finale rozdil spociva pouze v cene za MB.
Pokud na lince za 300Kc prenesete 100GB, tak vas 1MB prijde na cca 0,3 halere. Pokud za 300Kc u mobilniho operatora prenesete 1GB, tak vas prijde MB na 30 haleru. Ale za ta data, ktera v podobe reklamy nechcete, platite tak jako tak.
K tomu je pak treba jeste pripocist energie a opotrebeni HW. Jelikoz pak objem reklamy velmi casto prevysuje objem ostatnich dat, bavime se tu v kazdem pripade v radu stovek korun mesicne, coz jsou naklady, generovane uzivatelum.
Aha, takže ty polofunkční omalovánky jsou na přání čtenářů? Před tímto downgradem roota jsem byl mezi lidmi, kteří volali po sponzorství, protože reklamu a domény ako gemius budu blokovat vždy. Ale sponzorovat něco, co si musím pomocí TamperMonkey přiohnout, aby se to dalo používat, rozhodně nebudu.
Ceny mobilních dat jsou naprostým selháním ČTÚ a ÚOHS. Nicméně to je úplně jedno, já nic zadarmo nemám, natož aby za to platili zadavatel=, jak se předřečník snažil naznačit. Ergo, pokud jsou dvě třetiny objemu dat obtěžující odpad, za který platím, tak takové odpad prostě nestahuju.
Já úspěšně blokuji tyto weby prostřednictvím EditHosts (http://edithosts.meitner.cz/)- na Linuxu. V práci, kde nemám admin práva, blokuju rovněž prostřednictvím EditHosts - do IE není potřeba instalovat žádný doplňěk, takže to jde i bez práv: http://edithosts.meitner.cz/edithosts-pro-windows-easy-list-ochrana-pred-sledovanim.html.
EditHosts má otevřený zdrojový kód dostupný na GitHubu.
Problem tohohle pristupu je ten, ze vsechny hazite do jednoho pytle "zlodeju clanku a lepicu depesi"...
Jenze to je karikatura - urcena k tomu, abyste (nejen vy osobne) meli "ciste svedomi" i pres to, ze chcete zadarmo profitovat z cizi prace.
Tak se chyba hodi na jineho - ty co stejne jen "kradouclanky jinde".
Ale skutecnost je jina, protoze kdyz tuhle myslenku dotahneme do konce, tak by byl na webu jediny zdroj informaci a miliony kopii. À le tak to proste neni.
Takze podle vas vydavatele "zaneraduji" verejny prostor. Idealne by tedy na webu mohla byt tak wikipedia a GitHub...
A nakonec: porad neodpovidate na moji otazku: proc tedy na ty weby chodite? Preci je to swinstwo a/nebo ukradene... Proc nchodite pouze na OpenSource weby? Kde je vse pekne a zadarmo?
No, a to pak muzeme zacit, ze je to vse chyba statu, protoze moc dani mobilni operatory... A to je chyba politiku, protoze potrebuji danit, aby si mohli co nejvice ulejt stranou atd...
Tak muzeme pokracovat donekonecna.
A co tedy zacit busit do mobilnich operatoru, at jsou data zadarmo, ne?
Měl byste se zeptat proč vůbec ty weby s většinou odkudsi oprásknutými články ti vydavatelé vydávají. Drží jim někdo u hlavy pistoli? Myslím že ne. Vydávání je tedy z vlastní vůle. A my kdo blokujeme reklamy zase jenom z vlastní vůle nedovolujeme svým počítačům stahovat veškeré svinstvo kterým vydavatelé zaneřádí veřejnou síť zvanou Internet. Když se vydavatelům nelíbí že jim na weby s převážně kradeným obsahem lezou blokovači reklam, mají si ty weby zajistit, aby bez přístupového kódu na takový web nebylo možné vstoupit. A byl by klid.
No na druhou stranu by me od zarytych kritiku reklamy zajimalo toto:
Proc tedy ty "hnusne weby" vytvorene "penezochtivymi vydavately" a napsane "nenazranymi autory" (oni si i to jidlo chteji nakoupit!) vubec navstevujete?
Pokud nechcete reklamu, tak na ty weby nechodte a zadnou reklamu mit nebudete, ne?
PS: to vam tak vadi, ze nekdo chce za svoji praci byt zaplaceny? Vzdyt to stejne nejde z vasi kapsy, ale z kapsy zadavatele...
A tím se nám mistře snažíte sdělit co? Že vydavatelé jsou charita? Nebo že vám někdo na té charitativní akci něco cpal násilím do chřtánu s tím, že musíte přece konzumovat celý obsah? :-P
Ale jestli už tedy vydavatelům věšíte na nos bulíky v podobě tvrzení, že vstupem na jejich stránky s nimi uzavírají čtenáři konkludentně smlouvu jim neznámého znění, tak byste jim aspoň mohl poradit, aby do té smlouvy nepsali, že něco poskytují bezplatně a že úvahy nad financováním podnikatelské činnosti druhou "smluvní stranu" vážně nezajímají, neb to není její starost.
A proto ta temer tisicova a nekoncici diskuse ...
Osobne jsem zvedav, kolik desetileti potrva, a zda vubec, nez se vasi ... tvurci .... nauci, ze v html se parove tagy uzaviraji, pripadne, ze do ul patri li a nikoli a.
ul class="impressum impressum--trainings">
<a
Pripadne, zda take bude mit lupa a dalsi misto jednoho deset MB. Zakamuflovani nacitanim scriptem ta data nijak nezmensi.
Nevím jestli horší.. ale já aspoň za něco, co konzumuji vždycky platím. Ať už penězi nebo prostě tak, jak je to nastaveno.
Když jsem ZADARMO pozván na charitativní akci, tak si tam také nakoupím zboží nebo se zúčatním třeba aukce... Možná jsem blbec, ale dělám to.
Chápu, vy byste to neudělali. Sbědli byste chlebíčky, vypili 2 sklenky vína a pak rychle domů koukat na poslední stažený film :-)).
A považte, Dokonce platím i daně. Takový jsem podle vás bloud, že? :-))))
Ale já přece konzumuju obsah celý a žádné úpravy v něm neprovádím. Nikdo mě nikdy neuvidí např. opravovat Dočekalovi slovosled, nebo si vkládat do textu vlastní ilustrace. Udělal jsem jediné: plošně jsem zakázal svému počítači komunikovat s určitými adresami v internetu, které se mi letmým pohledem jevily jako nesolidní a potenciálně škodlivé. Shodou okolností jsou to adresy serverů, které podvrhují do mnou konzumovaného obsahu nevyžádaný agresivní multimediální spam a/nebo podezřelý kód. Jako například ten gemius. ;)
Existuje několik soudních rozhodnutí, že šíření reklamy nesmí být na úkor jejího příjemce. Dříve se třeba dala vysoudit náhrada za faxový papír zničený rozesíláním reklam.
A přídávání reklam na webové stránky není nic jiného než šíření reklamy na úkor jejího příjemce. Pokud tři čvtrtiny přijímaných dat spotřebuje reklama, tak to znamená, že si musím ze svého platit čtyřikrát rychlejší připojení než potřebuji.
Ale to my přece víme, pane obchodní řediteli, že nejste z redakce; ono je to ještě horší.
Ty tomu prostě nerozumíš. Když vlezeš někam na web a bude tam někde neznámo kde napsáno, že jim zaplatíš za blokování reklamy miliardu dolarů, tak ji prostě zaplatíš a přes to nejede vlak! A běda, kdyby ses chtěl vymlouvat, že tě na to nikdo neupozornil!
Prostě koukej konzumovat! Každou reklamu aspoň dvakrát proklikat a taky ne aby tě napadlo číst jenom něco. Konzumovat musíš povinně všechno!!! A když ti tam někdo napíše, že obsah poskytuje zdarma a financuje to výlučně z masérských služeb poskytovaných manželkou, tak je úplně jasný, že jakmile nezajdeš denně aspoň třikrát do masážního saloonu, tak jseš ten nejvetší zloděj a vyvrhel! A basta!!!
:-DDD
Já jsem přesvědčený, že prohlédnutím jakékoli volně přístupné webové stránky žádnou smlouvu s nikým a o ničem rozhodně "nepodepisuji". Něco takového nemá žádnou zákonnou oporu, ani společenský úzus, ani to neodpovídá principu volného Internetu. Tak by tomu mohlo být pouze v případě, že bych nejprve byl o tomto explicitně informován a musel odsouhlasit, že s takovou podmínkou buď souhlasím a nebo nesouhlasím. Co si uživatel z volně přístupné stránky vybere ke konzumaci je pouze jeho vlstní věc. Vím, že máte jinou představu o světě a Internetu, ale je to tak.
Zajímavé čtení, zajímavá diskuze.
Blokátor mám jen kvůli špatnému počítači, na novém budu blokovat jen vyloženě otravné reklamy.
Ať si klidně firmy a měření dají do databáze mé jméno a informace, na světě je 1000 mnohem důležitějších věcí ke znepokojování. Za paranoiu mi to nestojí a navíc, když to autorům trochu vydělá... Možná před pár lety v dobách pomalého připojení by to dávalo smysl.
Na druhou stranu pořád všichni zapomínají na první pravidlo internetu: vše, co publikujete, je veřejné, už to prostě nepatří jen vám a kdokoliv si s tím může dělat co chce. Dát si tam reklamu a spoléhat na to, že jí uvidí dost lidí, aby to uživilo rodinu (kočky) je jedno z řešení, stejně jako např. placený obsah. Ale s tou skupinou, která reklamu neuvidí, se prostě musí počítat.
Uvidíme jak se to vyvine, třeba se za pár let zase začne za všechno platit.
souhlasíte s tím, že budete konzumovat obsah celý, nijak upravený
Určitě. Např. když mi bude zavirovaný javaskript místo bannerů servírovat jeden malware za druhým, tak taky za žádnou cenu nepřestanu konzumovat a do obsahu zasahovat, natož ho upravovat! Jsem přece uvědomělý ovčan a nevezmu si na svědomí, že by takový novinářský gigant jako Dočekal neměl co do huby!!! :-DDD
1) Tohle se už dávno stalo, před asi 15-20 ti lety. Nehovořím o českých médiích, ale o tom, že i největší světové noviny a televize v podstatě nemají vlastní zpravodaje a dopisovatele. Prakticky vše jsou převzaté zprávy ze 2-3 agentur.
Tedy dáááávno před blokátory reklam. Prostě úspory.
2) Tomu se říká "!neoznačené reklamní ččlánky", a také denní chleba, rozšířený dááááávno před blokátory.
3) I o to se už dááááávno pokusila. Mnohokrát. Neúspěšně.
Proč neúspěšně? Protože kvůli tlaku na vyšší zisk, skrze úspory, se stalo, že jsou všichni stejní, a všichni stejně nekvalitní. Takže zákazník nemá důvod k věrnosti, a nemá si zač připlácet.
Přístupem na stránky "podepisujete" vlastně smlouvu. Vím, že vám to nedochází, ale je to tak. Nikdo po vás nechce podepsat fakturu, ale souhlasíte s tím, že budete konzumovat obsah celý, nijak upravený (viz Google například). Já vím je to opravdu složitý myšlenkový pochod... :-) :-).
Ale je to jedno. Rezignuju. Máte pravdu. Ve všem. Mnoho radosti při sledování ukradených filmů a hudby. Předpokládám, že ani za to neplatíte ani korunu. Minimálně vaše myšlenkové pochody tomu odpovídají.
Ale aspoň nepíšete hrubky...
Uzavřu-li s klientem smlouvu, že služba je poskytována bezplatně, pak mi zcela logicky žádnou fakturu nezaplatí. Nebudu nad tím hekat a rozčilovat se -- narozdíl od vydavatelů, reklamních agentur a dalších podivných jedinců postižených "myšlenkovými pochody", které tady prezentujete, to totiž považuji za normální fakt daný zdravým rozumem. Pokud budu chtít zaplatit fakturu, pak holt nesmím službu inzerovat jako bezplatnou, jinak budu za blbce.
Tak šup, běžte rychle klikat na reklamu. A večer si k televizi si vezměte mísu a bažanta, abyste se nemohl vymlouvat, že jste sice odpovědný, ale reklamu jsme ani při nejlepší vůli nemohl zkonzumovat.
Myšlenkový pochod je jasný.
A já vám přeji ať vám všichni vaši klienti zaplatí faktury... co když taky třeba nebudou chtít? A raději vás zablokují? :-) :-)
Pak budete mít asi víc času poslouchat ukradenou hudbu, sledovat ukradené filmy a jezdit v MHD načerno. Však proč platit... když přece nechcete :-)
Ubohý přístup nezodpovědného člověka...
Tak určitě. Tím, že vlezu na web Googlu nebo na Lupu uzavírám smlouvu o přepravě. Zcela chápu, úžasný duševní pochod. Jinak viz shora příklad s televizí.
A na závěr Lupě (a dalším chudinkám postiženým doporučím) jednu věc: nelžete čtenářům, že "služby jsou čtenářům poskytovány bezplatně". Informace o tom, jak je financujete a že mne nebo někoho považujete za neslušného, mne nezajímá a krom toho, nezakládá žádnou vymahatelnou povinnost. Takže místo právně bezcenného žvanění si prostě nechte narůst koule a přístup zablokujte. Přeji hodně štěstí v takovém byznysu.
Co se týče optimalizace webů, tak s vámi souhlasím, že máme ještě co dohánět - a snažíme se o to. Nejvíc v poslední době na Rootovi, který jsme vlastně celý postavili na připomínkách a návrzích uživatelů, a kde jsme dále po reloadu snížili významně celkovou datovou zátěž. Další servery včetně Lupy přijdou na řadu poté - samozřejmě hodně jsme omezeni právě objemem reklamy, ale i tam se snažíme nad rámec běžných standardů vyvíjet tlak na zadavatele, respektujeme pravidla Spiru ohledně neobtěžujících formátů (žádný zvuk bez vyžádání, atd.).
Dokonce jsem se zaregistroval poprvé po 15 letech :).
Zkuste si precist muj prvni komentar - na kterem je ostatne toto vlakno. Souhlasite s prepravnimi podminkami MHD kdyz vlezete do autobusu, stejne tak to plati u spousty dalsich sluzeb. Ostatne i u Google.
Neznalost pravnich norem neomlouva... to jen ukazuje spise na ignoraci (cituji: je mi to u prdele) anebo naivitu (na me se neprijde).
Jak píšou ostatní, lidé začali blokovat reklamu, když dosáhla neúnosné velikosti na úkor samotného obsahu.
Každopádně k vašemu příspěvku: moje internetová filosofie je následující. Pokud mi nějaká stránka napíše, že abych si přečetl článek (pustil video), musím zrušit blokování reklamy, nestojí mi tento článek/toto video za to, abych si ho přečetl/pustil... V dnešní době najdu podobné informace na dvaceti dalších jiných serverech, které uživatele nevydírají.
Tak třeba prvni odkaz z Google:
http://www.investujeme.cz/podminky-uzivani/
Anebo Google samotny??
https://www.google.cz/intl/cs/policies/terms/regional.html
Cituji: "Naše služby nesmíte zneužívat. Např. nesmíte do služeb zasahovat ani se do nich pokoušet získat přístup jiným způsobem než pomocí určeného rozhraní a podle dodaných pokynů."
:-)))
Měl by? Já mám Adblock Plus, Ghostery i NoScript, a to z důvodu, že je to mnohem pohodlnější, stránky jsou přehlednější, člověk se neuklikne a nenasdílí na FB něco, co nechce, nikdo ho neotravuje bannerama přes půl stránky...
Jen by mě ještě zajímalo, jak zablokovat takové ty divné průsvitné "fólie", které jsou přes celou webovou stránku a když pak člověk kdekoli na stránce někam klikne, načte se mu nějaká reklamní stránka... To je mor.
Website-Targeted False Content Injection by Network Operators (arXiv:1602.07128 [cs.CR]
Our analysis shows that the main purpose of content injection is to increase the network operators' revenue by inserting advertisements to websites.
Zatímco já jsem možná (zvrácenými měřítky inzerentů a médií) považován za neslušného, tak oni už zjevně používají metody kriminální. Takovéhle "svobody" a "práva" jsou mi skutečně nejen u prdele, možná i hlouběji.
Ještě jsem neviděl stránku, kde bych před jejím otevřením musel souhlasit s nějakým ujednáním o tom že se na stránku můžu dívat jedině když budu současně čumět a klikat na debilní reklamy kterých je ta stránka plná. Jestli něco podobného provozujete, tak sem prosím šuopněte odkaz. Rád se na to veledílo kouknu :-D
Zde můžu jen citovat obchodní podmínky tohoto serveru. Je smutné, že je zřejmě nikdo nečte...
Služby Lupa.cz jsou čtenářům poskytovány bezplatně a vydavatel jeho provoz financuje téměř výlučně z prodeje reklamního prostoru. Blokování stahování či zobrazovaní reklamy proto považuje přinejmenším za projev neslušného chování.
Jo a až mi reklama bude platit připojení k internetu, to bude jiná situace. Teď to vnímám za moje okrádání.
Když bude mít reklama menší spotřebu dat než informace, kterou chci tak to bude taky v pohodě. A taky nesmí reklama způsobovat bezpečnostní rizika.
Zde máte možnost jak si zachovat příjem z reklamy a ne otravovat své "zákazníky".
A taky je mnoho webů, kde bych okamžitě zrušil předplatné po přečtení pár článků. Mnohdy je to jen slovní průjem.
Když bude méně článků mohou mít mnohem větší informační hodnotu.
Mě osobně nevadí krátká textová reklama s obrázkem mezi odstavci. Ve chvíli kdy mi reklama převezme vládu nad displejem, kdy marně hledám jak reklamu vypnout, je mi "blaho" provozovatale u...
Na stolním PC zatím reklamu neblokuji, a to vidim teprve co se na stránkách deje. Shodím prohlížeč a jdu na mobil.
Platit za media bylo až donedávna normální - ty tištěné noviny a časopisy se přece nikdy zadarmo nerozdávaly. Že byli vydavatelé ze začátku líní/zbabělí/hloupí/neschopní/... a nezavedli placený model hned, za to přece čtenáři nemůžou. Tak proč se všude tvrdí, že blokování reklam je něco téměř srovnatelného s vraždou. To je přece problém vydavatelů, že si vybrali nepoužitelný a nesmyslný model financování, kterému teď prostě dochází dech. Čtenáři za to opravdu nemůžou.
Jojo. Taky už se nemůžu dočkat, až mi zablokují televizi, protože se místo čumění na reklamu dojdu vychcat a uvařit si kafe. (Tedy na rovinu, s výjimkou sportu a zpráv si pouštím prakticky už jen nahrané pořady od demand a reklamu přeskakuju, protože dosáhla takové míry, že filmy a dokumenty jsou kvůli ní nesledovatelné.)
... a její konzumace čtenáři většinou součástí obchodních podmínek média, na které přistupujete, když si čtete obsah. Stejně jako přistupujete na přepravní podmínky v dopravních prostředcích v okamžiku nástupu do tohoto prostředku.
Blokování reklam je tedy jednoduchý prohřešek proti podmínkám médií. Stejně jako krádež hudby, filmů, software.
Jsem zvědav, jak se panové geekové budete tvářit, až vám vaši klienti zablokují přijímání faktur za vaši práci. Přece oni je často taky nechtějí. Chtějí jen konzumovat zadarmo práci někoho jiného.
blokování reklam se mezi uživateli lavinovitě rozšiřuje a redaktoři žijící z reklamy na webu stále pláčí. A na druhé straně máme statistiky jásající nad tím, že zisk z reklamy na internetu letos opět ještě více vzrostl. :D
Jak je to možné?
A jinak tento případ zařezení gemiusů na adblock dává zajímavé zjištění, kolik procent uživatelů, kteří mají adblock zatím neblokovalo gemiusy, googleanalyticsy a toplisty :D
Kde se furt bere názor, že více peněz = kvalitnější obsah? Spousta lidí dělá velmi kvalitní obsah ať jde o různé komunitní projekty nebo tematické blogy, protože je to prostě baví a mají co říct. Podobné to bylo v začátcích na celém internetu. Pak přišli podnikavci, jejichž jediným cílem není kvalita, ale zisk, zaměstnávající "novináře", kteří mají za cíl vyplodit 3 články denně i kdyby si ty nevěry nebo o jakých blbostech píšou měli vymyslet. Rozhodně nemyslím, že se každý, kdo začne blít něco na web tím musí uživit a my mu v tom máme povinnost pomáhat.
Vydavatelé by se ve vlastním zájmu měli snažit vyjít vstříc čtenářům a respektovat čtenářský odpor proti přehnaným reklamám. Konec konců to byli oni sami, kdo donutili čtenáře k blokování obtěžujících reklam! Za to blokování si můžou pouze sami vydavatelé svou nenažraností. Jejich chyba je, že nejsou schopní nebo ochotní umravnit reklamní agentury a domluvit se na povoleném počtu vložených reklam a na jejich formátech.
Pamatuji že platíval jeden povolený rozměr banneru a také platívalo že na jedné stránce se takový banner umístil maximálně třikrát. A podívejte se na dnešní weby. Z těch by jeden zvracel. Pomalu už by mělo být uzákoněné aby weby musely čtenáře varovat že pohledem na danou stránku je možno si přivodit záchvat epilepsie.
Zvrácené je spíš uvažování reklamářů. Když jdu do krámu, kupuji také jen to, co chci a potřebuji. Reklamy nechci a nepotřebuji, tak proč bych je měl konzumovat? Za připojení k internetu si platím, takže mám právo si určit, co chci za své peníze vidět a co ne. A pokud s tím má nějaký provozovatel nějakého webu problém, je to jen a jen jeho problém. A pokud nějaká metodika určuje návštěvnost toho kterého webu podle zobrazování reklam, je tu jednoduché řešení; nepoužívat ji, protože je to zmetek.
Jaký obsah máš konkrétně na mysli? Ten, kvůli kterému na web jdu, nebo reklamní hnůj, který si nic jiného, než blokování nezaslouží? Tomu, že by na základě toho, že nějaký Alois z Kotěhůlek přestal na můj web chodit provozovatel změnil obsah stránek, snad ani ty sám nevěříš!
Adblock plus a Ghostery mi jedou současně a u obou mám nastavenou maximální míru blokování úplně všeho. A že na netu nejsem vidět, (v prohlížeči anonymní surfování, cookies povoleny jen výjimečně a spolu s historií mazány po ukončení běhu prohlížeče), je pro mne jedině dobře, značně to snižuje míru spamu.
k měření vlastními silami, netmonitor/navrcholu/GA/whatever má výhodu v možnosti porovnávání napříč projekty, je shodná metodika. Naopak vlastní měření je jen pro potřeby konkrétního webu.
Souhlas ale, že mě těch mraky kódů obtěžuje, blokuji vše rovnou na svých serverech. U velké části měření je možné data vkládat vlastními cesta ze serveru.
GA je možné si přeposílat přes svůj server, tak jsme to dělali u mnoha projektů. Výsledná čísla se nezmění, je ale možné do statistik zahrnout kromě zobrazení stránky i její vygenerování, tj. chytnou lidi s noscriptem. Je ale poté potřeba myslet na větší nutnost blokovat roboty, což stačí filtry na IP/header v GA.
Přesně tak, já začal blokovat kvůli tomu, že jsem na stránkách nebyl schopen najít obsah. Reklama jako taková je mi jedno, pokud mi nebrání v pohodlném přečtení textu, nebo vyhledání nějakých informací. Nebo nezasekne stránku jako to dělal ( a možná pořád dělá) gemius.pl.
On je to ale problém i mimo reklamu, "umělečtí" webdesigneři se pořád snaží udělat weby nečitelnější. Jako třeba teď je toho pěkná ukázka nového sportu na iDnes.
Zrovna tyhle vykutalene měřidla co špiclují kdo kam chodí a přes cookie to spojují je třeba blokovat. Ať mi stránky ukazuji reklamu ať ví kdy k nim chodím. Ale proc má třetí strana mit přehled kam vsude chodím?
Tyhle měřidla patří do etc hosts presmerovat na localhost. Hned vedle like tlačítek z Facebook a dalších podobných šmíráků.
Máte naivní představu o tom, jak větší médium pracuje se statistikami čtenosti a zapojení uživatelů do obsahu. Čísla na úrovni logů stačila pro provoz obsahových webů možná před 20 lety.
Co se týče Netmonitoru, ani tam samotná čísla nestačí. Pokud uživatel už blokuje reklamy, je pro médium tak jako tak v podstatě bezcenný, protože se mu žádná nezobrazí. A trend jde směrem striktního výkonu a programatického nákupu, kde už vůbec nejde o nějaké žebříčky.
Jsem rad, ze jste sem prispel, pane Mikliku. Zrovna vy, co provadite na Lupa.cz resp. cele iinfo s google-analytics, gemius/netmonitor i navrcholu je opravdu tragicke. Bez blokovani jsou na mobilu vase weby naprosto nepouzitelne, stahuji obrovske mnozstvi dat (jen na zkousku jsem ted zmeril Lupu, rozdil 5MB vs 500kB) a pokud si s tim nedokazete poradit, blokovat vas opravdu budu.
Já tomu rozumím a blokuji také (když vypnu všechny blokátory, načítá se lupa 12s, přenese přes 4MB dat a udělá 190 requestů. S blockem 15 req, 670KB, 2s).
Krom toho zrovna lupa obsahuje měřící kódy zároveň pro google-analytics, gemius/netmonitor i navrcholu. Spolu se serverovými logy jsou to tedy minimálně 4 různé měřící metody, z toho 3 potenciálně obtěžující a rizikové.
Pokud je třeba zjišťovat o návštěvnících víc, než poví serverový log, pořád může provozovatel měřit svým js kódem ze své domény a data zpracovávat u sebe / posílat je ze serveru dál.
Jenže pak by inzerenti takovým datům asi nevěřili. A tak jsou čtenáři raději vydáni na milost měřícím kódům třetích stran.
To chápu, ale gemius.pl blokuju od dávných dob proto, že načítání stránky příliš často zůstalo viset na přenosu z gemius.pl. Po přídání na blacklist byl klid.
Když chce někdo takto něco monitorovat, musí mít rychlé linky, servery a být v dobré síti (peering). Pak si toho ani nikdo nevšimne, nebude to vadit a nebude to skoro nikdo ani blokovat.
Médium pozná, co lidé čtou (má serverové logy návštěvnosti - URL, IP adresu, referer, UA-string, ...). Navíc takové měření nijak nezatěžuje klienta a nenarušuje jeho bezpečnost.
Ale bez vysokých čísel v Netmonitoru bude klesat i ochota inzerentů utrácet za reklamy v onom médiu. A jsme zpět u reklam a smyslu blokátorů reklam.
Opravdový problém není "nevíme, co čtete", ale "bez čárek v Netmonitoru přijdeme o peníze". To mi přijde jako fér argument a nevím, proč je nutné to zaobalovat a nepřiznat.
ale idiocie těch, kdo reklamy vytváří. Co chce uživatel? Aby se stránka načetla rychle a aby se dostal k obsahu. A reklamy? Kdyby to byly jednoduché bannery po stranách s animovaným gifem, které by nesežaly 90% velikosti stránky a neobsahovaly skripty lezoucí na přetížený polský server. Vrcholem blbosti je, když reklama začne pouštět videa a zvuky, to se lidem přistupujícím z mobilního internetu, kde je FUP, bude velmi líbit. Tak to shrnu : bez AddBlock se mi načítaly stránky 2 - 5 krát pomaleji, CPU bylo občas vytíženo na 99%. S AddBlock je práce svižnější jo a baterie na notebooku vydrží déle. Tak co, páni tvořící reklamy, co takhle se zamyslet nad sebou a nelamentovat nad uživateli.
Když se omezím na online média, tak blokace reklam v konečném důsledku dožene čtenáře.
Ve výsledku se budou dít tři jevy - všechny s negativním dopadem na čtenáře:
1) Média přijdou o část svých příjmů a budou na to reagovat snižováním nákladů tj. zhorší to co nabízí svým čtenářům. Nebudou prostě peníze na novináře a místo toho se začnou zprávy v ještě větší míře spíše kopírovat než vytvářet.
2)Budou se rozvíjet "nativní reklamy", takže to co je dnes snadno odlišitelné jako reklama (a snadno zablokovatelné) se stane součástí obsahu zpráv a bude pro čtenáře hůře odlišitelné a hůře zablokovatelné. Ve výsledku se zhorší to co nabízí svým čtenářům.
3) Média budou pod tlakem přecházet na placený model - což značnou část z nich buď zahubí nebo ta co přežijí budou dostupná jenom platícícím. Zase z pohledu většinového čtenáře zhoršení servisu, protože to teď mají zadarmo.
Obecně to celé vnímám jako tragické pro demokracii, protože tištěná média se musí přesouvají na web za čtenáři a na webu kromě toho že už teď jsou tržby na čtenáře násobně nižší než v printu se ještě navíc zablokuje jeden z významných zdrojů tržeb. Co to z dlouhodobého hlediska znamená - horší informační servis pro čtenáře. Opatřováním informací se v důsledku bude věnovat méně lidí a méně médií. Pokud to začnou zachraňovat politici nějakou daní/dotací tak se média dostanou ještě do většího vlivu politiků.
Pro nás pro všechny je výhodné, aby média prosperovala protože to podporuje pluralitu názorů. Bohužel míříme opačným směrem.
Nesmysl. Lidé nejvíc čtou bulvár nebo články s šokujícími/bulvárními nadpisy. Pak se v diskuzi strhne flamevar a opět je "čtenost" větší. Ale jsou to ty články, které chci a kterých by mělo být víc? NE. Navíc nějaké počítadlo může mít server lokálně, nemusí se stahovat X přebujelých molochů kdoví odkud.
p.s.: provozuji eshop a GA používám, protože to je jednoduché/pohodlné řešení, ale naprosto chápu, že to koncového uživatele nezajímá a proč to blokuje.
Presne to je ten duvod proc s tim lidi zacali, protoze zacali vznikat reklamy pres celou stranku, reklamy co zacnou do sluchatek kricet zvuk, vyskakovaci okna, nesmyslne velke reklamy, zavirovane, podvodne atp.....
Takze weby muzou brecet jak chteji, co si zaseli, to tedka sklizi :-).
Muj pristup:
Idelane bych chtel blokator co vsechny weby neblokuje (jen ty otravne reklamy co jsem psal). Pak bych si oznacil ty, ktery jsou prasata a nezanaji miru.
Bohuzel defaultne se blokuje hodne (podle meho az moc). Reklama mi nevadi a muze mi ukazat i zajimavy veci.
Ja osobne spis vitam weby, ktere hlasi hlasku - mas blocker, prosim vypni. Vzdycky to zkusim a znovu zapinam az kdyz nekdo tu reklamu prehani.
Já bych reklamy ani neblokoval. Ale pokud nedokážu na stránce plné reklam nalézt obsah, pak mám dvě volby. Buď na stránku přestanu chodit, nebo, poškodím provozovatele, chodím na stránku ale on z toho nic nemá. Zní to hanebně, sebestředně, narcisticky, ale mé uspokojení mých potřeb (přečtení si článku který mě zajímá) je mi pořád bližší než uspokojení potřeb provozovatele (zobrazení reklamy a případné kliknutí, které zaplatí vydání článku). Bohužel, reklamy se staly příliš agresivní, doplácí na to ale provozovatel, ne zadavatel reklamy.
I obyčejná Joomla v admin rozhraní ukazuje, kolikrát bylo na ten který článek kliknuto. Samozřejmě bez asistence nesmyslů jako je gemius.pl.
Blokuji vše, v čem se vyskytuje řetězec "gemius". už od dob prvního adblocku.
Kromě toho, čtenáři je budoucnost nějakého magazínu šum-a-fuk.
škoda že vy všichni blokátoři (co musíte mít dost smutný a frustrující život kdyz za všim vidíte jak zrovna vas nekdo nekde sleduje a zneuziva vase data ha ha urcite nejakou socku s predpotonim modeme maji zajem vsechny konspiracni subjekty) nicmene tak ci tak si neuvedomujete ze provozovatele 99% serveru a portalu ktere ctete ziji z REKLAMY nebo myslite ze to delaji z vlastniho poteseni? Pro vase krasne oci? Pro vas usmev?
Zablokujete reklamy = ukoncite jejich prijem = ukoncite provoz. Jak jednoduche. Cesky clovek si zvykl vse mit zadarmo. Kdyz provozovatel da placeny obsah 95% lidi odejde. Kdyz da reklamy blokujete je. Uvazovani cloveka ceskeho je zvracene.
Je nutno ale podotkout take ze provozovatele (ti debilni) maji svuj podil viny v tom ze to s reklamou prehaneji.
Přesně tak, pokud mne něco vytáčí, tak to přidávám na Black List, stejně jako když mi volají různé reklamní agentury na telefon. Z daného čísla už si nikdy nezavolá, případně ze segmentu čísel... Jak prosté.
A stačilo by se chovat slušně - např. požádat čtenáře o podporu tím, že si sám, z vlastní vůle, přečte reklamu a podpoří tak vydavatele. A ne se chovat jako zloději a zločinci...
Naopak, je to z dlouhodobého hlediska velmi nerozumné. Vy ty statistiky sice k ničemu nepotřebujete, ale to médium ano, má-li mj. zlepšovat obsah, kvůli kterému tam chodíte, protože nepozná, co vlastně lidé čtou. Takže můžete sice blokovat reklamu, ale nemůžete pak už argumentovat tím, že médium má hledat jiné cesty, jak vydělávat.
Blby je, ze kdyz jsem zacal blokovat GA, tak se nektere stranky proste odmitly donacist a nefungovaly korektne (priklad - nesly rozkliknout diskuse na Zive). Jinak samozrejme souhlas s predrecniky - na tohle si svoji konektivitu neplatim, pocitejte si navstevnost lokalne. Nemam zajem doplacet na lenivost webaru.
Ja mam gemius.pl na blackliste odkedy zacali so stupidnym vyskakovacim oknom na nejaky idiotsky prieskum. V dnesnej dobe otvarat vyskakovacie okno je fakt ako 15 rokov dozadu. A rozhodne neplanujem domenu gemius.pl odstranit z blacklistu a ak sa prestahuju na inu domenu a zacnu s otravujucim vyskakovacim oknom znova, zablokujem kludne aj dalsiu domenu. Ja ich stupidne vyskakovacie okna nepotrebujem.
na mobilním modemu s pomalým přenosem dat, tak se mi načítání stránek nejčastěji zasekne právě na něčem z gemius.pl. Je třejmě plná totálních shitů, které jen blokují provoz. Blokování této stránky je tedy velice rozumné, bez ohledu na to, že se některým líným a neschopným "pokazí" statistika (kterou já na nic nepotřebuji).
Tak zrovna blokace Celé domény gemius.pl je dobry nápad. Stejně tak blokace celého googleanalytics. Stejně tak všech počítacích stránek Toplist navrcholo atd. Statistiku si maji počítat servery pomocí lokálních prostředku a ne využíváním 3rd party. Mnou spravované podnikové a komunitní sítě je blokují již mnoho let.