Hlavní navigace

Odpověď na názor

Odpovídáte na názor k článku Na mince a bankovky budeme jednou pohlížet se stejným úšklebkem jako na mušle a korálky. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.

  • 21. 6. 2024 13:09

    seniorskeptik

    Petr M:
    V podstatě by tě vyšlo levněji vyměnit celé auto a nejlépe za spalovací klasiku. Elektřina z baterií je, (a ještě dlouho bude), vhodná jen na pohon koloběžek, tříkolek, invalidních a golfových vozíků. Ale ujet za den v jednom tahu 900 km se 4roky starým elektroautem? Ani náhodou a zejména v zimě. A co budeme dělat s odešlými akupacky? Dodnes nikdo neví, jak je ekologicky zlikvidovat! Jenže elektromobily se vyrábět a prodávat musí, protože si to přejí ekoteroristé a investoři, kteří ve vývoji těchto nesmyslů utopili spoustu peněz a chtějí návratnost za každou cenu. Co na tom, že výroba lithiových baterií je drahá a ničí životní prostředí? Co na tom, že to často shoří? (naposledy v Austrálii bateriové úložiště; hořelo týden a hasiči měli zákaz zasahovat, škoda přes miliardu Kč!), co na tom, že je to dvojnásobně dražší, než spalovací klasika, pneumatiky mají sotva poloviční dojezd, kvůli váze a reálná životnost je max. 5 let; potom klesne kapacita baterií, zejména při používání rychlonabíječek, natolik, že se s tím dá jezdit leda za roh do samoobsluhy. Takže to budeme lidem nutit horem dolem, i když dobře víme, že jde o technicky nedonošený produkt. Něco jiného jsou bateriové trolejbusy, kde baterie slouží k překonání úseků, kde by bylo natažení trolejí problematické a hlavně, umožní řešit odbočky a křižovatky bez nutnosti používat složité a choulostivé křížení a výhybky. Takže bateriový trolejbus bude moci v Plzni přejíždět úrovňové křížení s železniční tratí, elektrifikovanou systémem 25 kV/50 Hz, což by jinak bylo technicky proveditelné jen za cenu vložení uzemněné části do drážní troleje. Pamatuji, jaké monstrum viselo na křižovatce ve Štěpánské, kde se křížily dvě trolejbusové linky a co viselo na Knížecí. (trolejbus a tramvaj).

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).