Přesně naopak. Ocenil bych registr telefonních čísel, kam je povoleno posílat reklamní SMS a volat. Do takového registru by se člověk sám přihlásil a za každou reklamní SMS nebo zavolání by dostával od reklamní agentury nějaké to procento ze zisku. A za reklamu na číslo neuvedené v registru by hrozily pokuty likvidečního rázu. :-)
Umím si představit affiliate program u reklam na mobilní telefony. Když jej bude provozovat přímo operátor, tak to může být i finančně zajímavé pro konzumenta. Dejme odeslání jedné sms zadarmo za přijetí reklamy ve stejné podobě.
Mělo by to určitě úspěch, nemám kredit, je slyšet ze strany pubescentů častěji, než dej mi cigáro.
Kromě pípnutí mobilu se nás reklama snaží upoutat rozmanitými dalšími otravnými způsoby: vykukuje z růžku webové stránky, cpe se do mailboxu, vyřvává z obecního rozhlasu, ucpává dopisní schránku, občas dokonce formou podomního prodejce zvoní na dveře.
Míra našeho zotročení je pouze otázkou priority, jakou těmto kanálům nastavujeme. Mne by skutečně znechutilo pouze to, kdyby mi začali něco nabízet přátelé v osobním styku.
Mám hloupý telefon, kde nejde skoro nic, ale docela by mne zajímalo jak je to u chytrých telefonů..
Dá se nastavit aby některé SMS chodily do jiných složek, neupozorňovali přijetím a nebo se rovnou mazali na základě čísla?
To samé, dá se nastavit aby některé hovory, předvolby nebo čísla "nezvonili", zvonili potichu a nebo se hovor odmítl?
Z ruzku webovek nekouka nic, to resi Adblock a podobni. Do mailu pres web nechodim, nicmene tam by to bylo stejne. Horsi je reklama v radiu a dopisnich schrankach, tam me vytaci taky. Kupodivu nejlip snasim domovni prodejce. Ti me sice vytaci taky, ale narozdil od ostatnich zpusobu je muzu rovnou velice jadrne poslat do patricnych mist a taky to rad delam. Aspon nekdy si clovek ulevi tak adresne, ze to puvodce reklamniho spamu opravdu pociti sam na sobe :)
To právě problém je. Pokud je reklama z normálních čísel, reklamky je neustále mění. Tedy zablokujete to, z kterého reklama přišla a druhý den vám přijde z dalšího. Pak jsou ještě zkrácená čísla, která fungují pro větší množství služeb. Zablokováním takového čísla si odříznete i žádané služby.
take jsem spozoroval, ze mi obcasne prijde nejaka nevyzadana smska a to primo od operatora. , prisla mi jedna , vde tri a uz (behem nejake doby). , no co , nelenil jsem napsal jsem jim primo z webu, ze chci okamzite zruseni reklamnich nevyzadanych smsek , nebo at mi za tuto jejich priblblou reklamu plati . Jsem zvedav, jak se to bude vyvyjet dale.
Tak reklamni SMS ma tu vyhodu, ze jde rychle smazat. To telefonaty, reklama v televizi a podobne cloveka obtezuji vic. Idealni je reklama na webu, tam se da celke uspesne ignorovat nebo uplne zablokovat. Myslim ze by stacilo to resit stejne jako u dopisnich schranek, kam staci dat cedulku "nevhazovat letaky". Ocenil bych registr telefonich cisel, kam je zakazano posilat reklamni sms a volat. Ovsem poruseni by bylo treba trestat.
Dá se to odfiltrovat, dá se to ignorovat. Co mi vadí víc, je telemarketing. Někdo mě velmi krátce prozvoní (robot, co hledá aktivní čísla) a pak následuje hovor:
- Dobrý den, u telefonu Milada Opršálková, společnost VQT. Můžu se vás zeptat, zda preferujete satelitní televizi nebo kabelovou?
- Já preferuju žádnou televizi
- Aha, tak promiňte.
Už jenom to prozvonění mě vytáčí, používám telefon jako služební a nevolat zpátky by se mi nemuselo vyplatit. Od tý doby neznýmý číslo ověřuju na kdotovolal, abych zbytečně neztrácel čas.
No a to je celá pointa takového registru: zabránit tomu, aby někdo kradl lidem čas a přeprodával jej dál rozsekaný na reklamní spoty. :-)
Ostatně, nemusí jít nutně o haléřové částky. Cena každého registrovaného konzumenta reklamy se bude lišit podle výše příjmů, místa bydliště, zájmů. Ceny za reklamu cílenou např. na podnikatele v Brně, nebo na vysokoškoláky technických oborů, budou přece někde jinde, než ceny za reklamu plošnou a necílenou.