NetMarketshare sbírá data z celé řady mobilních webů, celkem cca 160 milionů návštěvníků měsíčně a jeho data vypovídají o tom, jaké je zastoupení návštěvníků mobilních webů v rámci jednotlivých mobilních platforem. Tato metodika má samozřejmě svá omezení, protože nemusí nutně vypovídat o tom, kolik uživatelů danou platformu ve skutečnosti používá, pro chybu postačí, aby se značně lišily poměry využívání mobilního internetu na jednotlivých platformách, což je mimochodem něco, o čem se hovoří u Symbianu. Ten jeho uživatelé používají k přístupu na mobilní internet významně méně, než třeba Apple zařízení, hlavně kvůli otřesnému ovládání a také kvůli vlastnímu konzervatismu.
Nyní již k srpnovým datům. Platformu Apple iOS zahrnující iPady a iPhone použilo téměř 70 % uživatelů mobilního webu. Platforma Android ve značném odstupu byla využita 15 % uživateli a Symbian zařízení si připsala necelých 5 %. Čtyři procenta uživatelů použila zařízení s Java ME a zbytek je pestrá směsice minoritních platforem jako Windows CE, BlackBerry nebo Bada.
Mobilní internet srpen 2011, Česká republika
Celosvětově je situace na prvním místě podobná, jen méně výrazně: Apple si zabral celkem 50 %, zajímavé je prohozené pořadí iPhone a iPadu, v Česku vévodí iPad.
Celosvětově ovšem na druhém místě dominují levné telefony s Java ME, ty získaly dalších 20 % trhu. Pak už je pořadí obdobné, snad jen BlackBerry mají silnější pozici. Mobilní Windows platforma se ani celosvětově prakticky neprosadila.
Mobilní internet srpen 2011, celosvětová data
Statistiky nevypovídají nic o využívání mobilních aplikací, které v sobě nemají PPC reklamu – mobilní PPC systémy jsou jedním ze zdrojů dat pro tuto statistiku. V každém případě je dominance Apple velmi zajímavá a pro vývojáře poučná.
Je také spravedlivé doplnit, že podobná statistika GemiusRanking vychází pro Apple o něco hůře, ta ale počítá statistiky dle výrobců telefonů, nikoliv dle platforem. Naopak výrazně lépe v ní vychází Nokia a mírně by si polepšil i Android.