Názory k článku Miroslav Uďan (Shoptet): Proč jsme se museli stáhnout z Brazílie

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 29. 5. 2015 11:20

    Martin Šoch (neregistrovaný)

    Tohle není jen Brazílie.

    Pohybuji se v zemích západní Evropy a někdy mě šokuje, jak tam věci na internetu bídně fungují. Co je u nás samozřejmost a lidé jsou na to zvyklí, to tam považují za budoucnost.

    Německo, Švédsko, Dánsko, Norsko... tam jsou v mnohém tak neuvěřitelně pozadu, až je mi z toho někdy do pláče.

    Ono i v USA je pár hlavních tahounů typu Google, Amazon, pak dlouho nic a pak následují zoufalci se stránkami z roku raz dva, kde se objednává u živého člověka pomocí emailu.

    Když už si tam podnikatel zřídí Shopify, tak je to malý zázrak. Přitom to skoro nic neumí. U nás si lepších služeb konkuruje deset.

    V ČR si někdy připadám jak v Silicon Valley!

  • 29. 5. 2015 9:28

    wsh (neregistrovaný)

    simplia: "Aktuálně bohužel přijímáme eshopy pouze na základě pozvánky. Zájem o naše řešení je velký, takže musíme tímto způsobem regulovat přísun nových klientů. Pokud chcete získat pozvánku, můžete se registrovat k odběru novinek. Pozvánky rozesíláme registrovaným odběratelům náhodně na základě pravidelného losování."

    U Shoptetu si založím eshop zdarma, vyzkouším a rozhodnu se. Tady u těch se přihlásím na spamlist a budu se radovat jak malé dítě, když mi dovolí aspoň zjistit, co jejich řešení umí. To určitě.

  • 29. 5. 2015 11:12

    Michal (neregistrovaný)

    Mne nesedia tie pocty… Hovori ze maju 250 klientov mesacne x 5 mesiacov = 1250 novych v tomto roku 2015. Takze ak to odpocitam od 5222 klientov = cca 4000 klientov na konci roku 2014. Hovori ze 26 mil. Kc bude o 60% viac, ako v r.2014, tak to mame v r.2014 obrat 16,2 mil. Kc (uctovnu zavierku nezverejnuju...). 16,2 mil. Kc / 4000 = 4050,- Kc vynos na klienta za rok = 337,- Kc mesacne. To je extremne malo (pozrite na ceny ich balikov a dalsich sluzieb). Tie udaje musia byt jasne klamstvo.

  • 29. 5. 2015 9:26

    2x4b (neregistrovaný)

    "Konkurence v této oblasti musí být poměrně vysoká. První mě napadl Webnode Víta Vrby"

    Tak tím to autor článku opravdu zabil... znalost e-commerce trhu nula.

  • 2. 6. 2015 9:51

    h4x0r

    Postavte se například k tramvajové zastávce a pozorujte lidi kolem sebe, větší polovina z nich tam bude koukat do telefonu a nasávat informace, bavit se.

    Tramvají jezdím celkem často, kolem zastávek se pohybuji dost a "větší polovina (sic!)" těch, co koukají do telefonu, tam rozhodně není. Chápu, že přání je otcem myšlenky a že je třeba vyvolávat dojem, jak všichni mladí koukají do smartfounů a strašně by chtěli neustále nakupovat, ale trochu soudnosti by neuškodilo.

  • 2. 6. 2015 10:52

    h4x0r

    Pro úplnost přidám ještě nereálné krajní varianty s nejmenším možným obratemv odpovídající oficiálně publikovaných informacím o počtu klientů a nejoblíbenějším programu:
    Enterprise: 0 klientů
    Business: 0 klientů
    Lite: 1624 = 1624*431*12 = 8,4M
    Profi: 1626 = 1626*1311*12 = 25,6M
    ==========
    Celkem 34M

    Enterprise: 0
    Lite: 1083 = 5,6M
    Business: 1083 = 11,3M
    Profi: 1084 = 17M
    ==========
    Celkem 33,9M

    Vždy více než dvojnásobek uváděného obratu. Máte koule na to nějak důvěryhodně to vysvětlit?

  • 2. 6. 2015 10:03

    h4x0r

    A ono se na tom v principu něco mění? Při "průměrném počtu" e-shopů za rok 2014 v cifře 3250 to vychází na průměrný měsíční příjem na klienta 415Kč. Vzhledem k tomu, že sami uvádíte, že program za 1490Kč je ten nejoblíbenější, je zcela evidentní, že vám to někde skřípe.

    Máte 4 placené programy, takže minimum na to, aby jeden z nich byl nejoblíbenější, znamená všechny programy zhruba stejný - čtvrtinový - podíl a jeden (ten nejoblíbenější), velice těsně nad čtvrtinu. To je nejmenší možná míra toho, aby se dal nazývat nejoblíbenější.

    A teď trochu té matematiky. Už to nebude 2. třída ZŠ, ale asi tak 4., ale doufám, že to dáte i tak.

    Čtvrtina z 3250 platících klientů je 812, takže :
    812 klientů platí Lite
    812 klientů platí Business
    812 klientů platí Enterprise
    a 814 platí ten nejoblíbenější Profi.

    Abych Vám co nejvíc přál, tak všichni platí s roční frekvencí a mají slevu 12%.

    Klienti Lite: 812*431*12 = 4,2M
    Klienti Business: 812*871*12 = 8,5M
    Klienti Enterprise: 812*1751*12 = 17M
    Klienti Profi: 814*1311*12 = 12,8M
    ==========

    Celkem roční příjem 42,5M. Vy uvádíte něco málo přes 16. Kde udělali soudruzi z NDR chybu?

  • 2. 6. 2015 11:34

    Miroslav Uďan (neregistrovaný)

    diky moc za vas zajem o nase obraty, uprimne vam zavidim vas volny cas.. :)

    co se tyce vaseho dotazu, myslim si ze tady vzniklo nedorozumeni uz na zacatku, velmi pravdepodobne zpusobenym spatnou formulaci pri prepisovani rozhovoru.

    Pri rozhovoru jsme se bavili o tom kolik mame klientu, mysleno celkove a pak se pan novinar ptal, jak klasifikujeme "aktivni" eshop. Dotaz byl polozen protoze napr. vyhledavace zbozi charakterizuji aktivni eshop jako ten, pres ktery probihaji nejake obraty za urcite obdobi. My ho charakterizujeme ciste tak, ze je pro nas aktivni eshop ten, ktery plati mesicni pausal, nezavazne na tom jestli tam ma obraty, nebo ne, ci jak velke. Myslel jsem samozrejme platici klienty, ne ty co maji tarif zdarma, tam to podle toho meritka samozrejme merit nejde a ani to nedelame. Mel jsem za to ze to je jasne, mozna tomu tak nebylo. My nikde nerikame ze mame pres 5000 platicich eshopu (ani nevim pro koho by byla tato informace dulezita, ci co bychom ziskali tim, ze bychom nevtrdili ze v tomto poctu jsou i tarify zdarma), rikame proste ze mame pres 5000 eshopu. Nektere z nich jsou s tarifem zdarma, nektere platici. To jaky to je pomer, aby vam sedeli vypocty, bych si s dovolenim nechal pro sebe.

    Udivuje me, jak dokazete nekoho osocit jako lhare, bez toho abyste si overili ze pocitate vypocty spravne. Stejne tak absolutne nechapu, co bych mel z toho, kdybych opravdu lhal o ocekavanych obratech - to realne nezajima ci nema vliv na nikoho jineho, nez na me, spolecnika a ucetniho. To, jestli mame obrat 5, 10, nebo 100mega, nebo jestli 1000 nebo 5000 klientu, nema absolutne zadny vliv na samotny narust klientu, ci to jak vnimaji kvalitu sluzeb nasi zakaznici. Od toho mame trosku lepsi nastroje. V tomto jsem byl jen osloven redakci s dotazem jestli bychom si mohli promluvit o aktualnim stavu spolecnosti a ja uprimne odpovidal, nemam duvod lhat.

    Ja se nebojim tady pod svuj post podespat, pokud budete mit vy koule na toto, nebo me aspon poslete email na vas, rad vas na konci roku k nam pozvu, ukazu vam jestli jsem se trefil nebo ne a provedu vas po nasem "doupeti lharu" :)

    pekny den preji

  • 2. 6. 2015 12:24

    h4x0r

    Vidíte, kdybyste si našel trochu času na to naučit se číst, třeba byste si všiml, že jsem vás neosočoval jako lháře. Pouze jsem tvrdil - a za tím si stojím - že jednoduchá matematika dokazuje, že něco z uvedeného není pravda. Mimochodem - na to, abych udělal pár výpočtů a sepsal to, stačí řádově minuty, to není dizertační práce na 150 stran.

    Nicméně pokud v článku tvrdíte, že máte 5000 aktivních e-shopů a na konkrétní dotaz, jak se aktivní e-shop pozná, odpovídáte, cituji: "Aktivní e-shop je pro nás ten, který nám platí", pak skutečně nerozumím, jak při rozložení tarifů, které máte, při počtu "klientů, kteří vám platí", které máte, můžete mít tak mizerný obrat, protože to prostě matematicky nevychází.

    Takže máme tvrzení 1:
    "Shoptet má po pěti letech působení na trhu 5 000 aktivních e-shopů. Jak vlastně charakterizujete aktivní e-shop? Aktivní e-shop je pro nás ten, který nám platí."

    A máme tvrzení 2: "My nikde nerikame ze mame pres 5000 platicich eshopu"

    Výrokovou logiku jsme sice měli už dávno, ale myslím, že odporující si výroky poznám ještě pořád dobře. Vykroutit byste se z toho mohl možná tak, že řeknete, že těch 5000 Vám podsouvala Lupa a vy sám jste to nikde neřekl, ale ouha: http://blog.shoptet.cz/5000-aktivnich-e-shopu-na-systemu-shoptet/

    Nakonec se zdá, že jste se odkopal:
    "rikame proste ze mame pres 5000 eshopu. Nektere z nich jsou s tarifem zdarma, nektere platici."
    Toto už si skutečně (poprvé v této diskuzi!) dovolím označit za lež - pokud v rozhovoru tvrdíte, že máte 5000 aktivních e-shopů, přičemž aktivní=platí nám, tak nemůžete bez ztráty kytičky nyní říci, že máte celkem 5000 e-shopů, přičemž některý platí a jiný ne. Vzhledem k obratu, které padly, věřím tomu, že máte 5000 e-shopů, z nichž jen zlomek vám platí. A snažili jste se v článku vytvořit dojem, že máte 5000 platících zákazníků.

    No a proč byste to dělal? Proč Hitler zavedl, že DAP číslovala průkazky s výrazným inkrementem? Protože se snažil vzbudit dojem velikosti a tím důležitosti. Proč se firmy předhánějí v tom, kdo měl větší prodeje, obraty, počty klientů apod.? No přesně kvůli tomu samému, vyvolat pozitivní dojem úspěchu a velikosti.

  • 2. 6. 2015 13:53

    h4x0r

    Nezlobte se, ale tohle vám neberu. Otázka byla zcela jednoznačná a ptala se na to, jak těch 5000 aktivních e-shopů definujete. Hned v první větě odpovědi jste napsal, že jsou to ty, co platí:

    Shoptet má po pěti letech působení na trhu 5 000 aktivních e-shopů. Jak vlastně charakterizujete aktivní e-shop?

    Aktivní e-shop je pro nás ten, který nám platí.

    Vymlouvat se na nesprávnou interpretaci je podobné tomu, jak si jeden chlápek stěžuje druhému, že se s ním žena rozvádí jen proto, že se přeřekl. Místo "dobré ráno, miláčku" totiž řekl "zkazila jsi mi celý život, ty tlustá krávo".

  • 2. 6. 2015 14:12

    Miroslav Uďan (neregistrovaný)

    Znovu se vas ptam - co bych ziskal tim kdybych v tomto lhal? :) Na finalnim poctu klientu to nic nemeni, jen pomer mezi platicimi a neplaticimi, coz ve vysledku zajima jen a jen me.

    Rozhovory nejsou prepisovane 100% tak jak probihaji, vzdy se to trosku pri prepisu upravuje a reviduje (pri rozhovoru jsme probirali asi o 3x tolik temat), stejne tak priznavam, ze jsem mohl formulovat odpoved ne uplne stastne. Takze jestli vas trapi tohle a ulehci vam to spanek, tak ano, priznavam ze ta odpoved neni zcela presna - mela byt "Aktivní e-shop je pro nás, v případě že si nezvolil tarif zdarma, ten, který nám platí." spokojeny? :)

  • 2. 6. 2015 13:11

    Miroslav Uďan (neregistrovaný)

    Jak jsem rekl, proste doslo k nespravne interpretaci. Jednalo se o dve informace - 1. ze mame vice nez 5000 projektu. a 2. ze z tech co plati bereme jako aktivni ty co nam proste plati, ne ty co delaji nejake obraty. Bohuzel ne uplne vhodne vyrcene/zazna­menane.

    Takze jedine co uznavam ze jsem si teto mozne ne uplne presne formulace mohl predtim vsimnout, ale uprimne me nenapadlo ze to nekdo bude spojovat (a ze to hlavne bude nekoho takto trapit) a znovu opakuji, pro nikoho jineho nez pro me nema informace o tom kolik z nasich projektu je platicich a kolik ne zadnou dulezitost a je nesmysl me kvuli tomu osocovat z uceloveho lhani - znovu rikam ze aboslutne netusim co by me to prineslo za zisk, ci vyhodu.

    A verte, ze klienti si nas vybiraji proto ze si nase sluzby vyzkousi a libi se jim, ne proto ze budou ve spolecnosti 100, nebo 10000 dalsich lidi - vetsinou nas testuji cca 2 tydny, nikdo si nas neobjedna jen tak impulzivne, ze si o nas precetl clanek, nebo ze videl pocet nasich projektu.

  • 2. 6. 2015 14:36

    h4x0r

    Jak vidíte, tak to, kolik máte skutečných (=platících) klientů zajímá nejen vás, ale řadu lidí zde v diskuzi. Víte, nabrat hafo klientů na služby zdarma není až zas takový majstrštyk, jak vám možná přijde. Spíš bych řekl, že je vám to ale úplně jasné, protože klíč k ziskovosti je o tom, jak ty neplatící klienty (resp. dostatečně velkou část z nich) zmonetizovat.

    Jinak díky za optání, mě se spí dobře. To, že jste kecal, bylo zjevné už od začátku, akorát nebylo jasné, zda v obratu nebo v počtu klientů (*platících* klientů). Tím se to vyjasnilo a je to.

    PS: Zajděte někdy mezi lidi a podívejte se na tu tramvajovou zastávku, zda tam polovina mladých bude čučet do mobilu. Tenhle totální nesmysl jste taky myslel nějak jinak? Že jste myslel tramvajovou zastávku u prodejny O2 a zrovna v den, kdy tam prodávali smartphony za 30% ceny? Pak bych věřil, že polovina mladých na zastávce do smartfounu čučet bude. Jinak je to totální fantasmagorie. O řád.

  • 2. 6. 2015 15:27

    Tonda (neregistrovaný)

    Naopak si myslim, ze pocet platicich je hodne dulezite cislo i pro zajemce o vas system. Kdyz jsem se v clanku docetl, ze mate 5000 placenych eshopu v CR, tak me to hned zaujalo a rekl si, ze to neni vubec spatny.

    Pokud ale mate jen zlomek platicich zakazniku, tak byste taky v CR mohli hodne rychle skoncit, stejne jako v Brazilii. A urcite moc dobre vite, kolik to da praci rozjet eshop - vyladit si sablonu, naucit se s nim poradne zachazet a predevsim naplnit udaji. A kdyz mi pak reknete, ze mam pul roku na to, abych to udelal cely nekde jinde znovu, tak bych asi vrazdil. A to nemluvim o tom, ze se pravdepodobne pri zmene eshop systemu zmeni i URL vsech stranek a ja muzu zacit od nuly :-(.

  • 2. 6. 2015 15:40

    Miroslav Uďan (neregistrovaný)

    Máme dostatek platících klientů, abychom mohli udělat deklarovaný obrat na konci roku, ktery neni uplne zanedbatelny :) Asi budete souhlasit ze je zahodno si nejaka cisla nechat pred konkurenci pod poklickou.

    Myslim si ze uz nyni jsme jedna z mala firem, ktera je maximalne transparentni co se cisel kolem provozu tyce

  • 2. 6. 2015 15:58

    Miroslav Uďan (neregistrovaný)

    Asi uz jenom posledni prispevek, protoze konstruktivita z teto debaty se uz davno vytratila a nyni uz jde jen o hnidopistvi a flexovani a tocime se dokola :)

    - nevim nakolik je nabrani "hafa klientu" jednoducha vec, u nas je za tim docela dost tvrde kazdodenni prace
    - nikdy jsem netvrdil ze to co delame je "majstrstik" (ale hrdy na to co delame vskutku jsem), proste jsem jen uprimne odpovedel na dotazy - verte nebo ne, titulek jsem nevymyslel ja, ale redakce Lupy :)
    - "kecani" a "lhani" je zamerne prekurcovani pravdy, ja nic takoveho nedelal a nedelam, uz jsem vam to vysvetlil.
    - ten primer s tou zastavkou byl muj ciste subjektivni nazor na budouci vyvoj. Asi tezko poprete ze mobilni traffic bude narustat, je to zjevny trend. Stejne tak jako ze narusta nakupovani pres mobily (coz zase velmi dobre vidime v nasich statistikach). Co se tyce konkretniho osazeni zastavky Jana Masaryka pod nasimi okny, tak je aktualni stav 12 lidi, 4 surfuji, 3 poslouchaji hudbu, jeden telefonuje :). Opravdu vam prijde smyslupne toto resit?

    mejte pekny den

  • 2. 6. 2015 16:04

    Tonda (neregistrovaný)

    Souhlasim, ze na mistni pomery jste docela informacne otevreni. Jen jsem reagoval na Vase vyjadreni, ze vlastne ty cisla nikoho nezajimaji. Me zajimaji z pragmatickeho duvodu, ze cim mensi pocet platicich, tim vyssi pravdepodobnost, ze to zavrete. A bohuzel ta Brazilie ukazuje, ze s tim nemate "problem" (coz ale neodsuzuji, jen to prijimam jako informaci na misku vah).

  • 2. 6. 2015 16:56

    h4x0r

    Já tuto debatu vnímám velice konstruktivně, protože některé části rozhovoru se podařilo ukázat ve zcela jiném světle.

    Nicméně jedna věc se vám musí nechat - máte dar extrémní neschopnosti se vyjádřit. V článku jasně píšete "Postavte se například k tramvajové zastávce a pozorujte lidi kolem sebe, větší polovina z nich tam bude koukat do telefonu a nasávat informace" a když vám řeknu, že je to nesmysl, tak přijdete s tím, že to byl jen příměr názoru na budoucí vývoj a doložíte to tím, že na zastávce Jana Masaryka je ta "větší polovina" přesně třetina. Že mobilní traffic narůstá vím sám nejlépe, o tom žádná. Pokud ale chci vyjádřit myšlenku, že mobilní trafic narůstá, je zbytečné vymýšlet kolem toho absurdní historky typu větší polovina na zastávce.

    Ne, že by to bylo tak zcela zásadní, ale poměrně dobře to ukazuje způsob, jakým si hrajete s fakty a jak moc je záhodno věřit vám v situacích, kde ty nepravdy, příměry a kdoví co dalšího jsou též vydávána za skutečnost. Přijde mi to dost škoda, protože si myslím, že vám to frčí docela dobře na to, abyste měli tohle zapotřebí.

  • 29. 5. 2015 13:55

    shoptet (neregistrovaný)

    Na tohle školy nejsou potřeba. Pokud máte 5.000 platících = aktivních klientů, kteří mají Shoptet (jak v rozhovoru tvrdíte) a celkové příjmy z pronájmů v ČR někde (řekněme) kolem 14 milionů korun za rok 2014, stačí ta čísla podělit.

    14 milionů : 12 měsíci : 5000 klienty = 233 Kč za klienta a měsíc.

    Vše ostatní co píšete v komentáři je jen mlha. Klient buď platí, nebo neplatí.

    A do upsellingu se radši nezamotávejte, ten vaše příjmy navyšuje (tzn. z těch 233 Kč měsíčně byste se dostali za základní pronájem ještě níž).

    Nebo svým klientům, kteří platí ceníkové tarify, skutečně chcete sdělit, že existuje naprostá většina klientů, kteří platí měsíčně jen dvě stovky a oni jsou prostě blbí, že si o to neuměli říct? Opravdu? ;-)

  • 29. 5. 2015 9:00

    kobl (neregistrovaný)

    Pred x lety jsem vybiral mezi shoptet a simplia. Jsem opravdu velice rad, ze jsem zvolil simplii. To co shoptet pres PR clanky vitezoslavne oznamuje jako nejnarocnejsi programatorskou praci s vyvojem x mesicu, tam bylo jiz pred 3rokama (konkretne ta pokladna). Hromadny tisk dokladu atd vse od zacatku...

    Timto bych tedy velice rad podekoval simplia.cz a kazdemu muzu doporucit tyto pany,

  • 29. 5. 2015 13:36

    shoptet (neregistrovaný)

    Je to ještě horší, to by všechny tržby firmy musely vycházet jen z pronájmů e-shopů. Reálně to podle jeho informací z článku vychází na dvě stovky za klienta měsíčně.

    To Mirek vážně to PRko na Lupě potřebuje tak nutně, že mu stojí za to lhát - a ještě k tomu tak blbě?

  • 29. 5. 2015 8:56

    dino

    "Jedna z nejoblíbenějších je Boleto Bancario, což je něco na způsob dobírky."

    V jakém smyslu je to něco na způsob dobírky? Z popisu mi přijde, že je to klasická platba na účet předem, která ale probíhá vkladem hotovosti v bance (přičemž hádám, že důvodem bude to, že mnoho zákazníků nemá svůj bankovní účet).

  • 29. 5. 2015 13:38

    Miroslav Uďan (neregistrovaný)

    ja nevim, skoly nemam, ale neni lepsi, nez nekoho oznacite za lhare, se optat jestli je vas vypocet spravny? :)

    Protoze neni. Nezohlednujete to ze mame eshopy zdarma, pomer mezi platicimi a neplaticimi klienty, upselling, zmeny tarifu, navysovani rozpoctu na merketing atd. Nejak premyslim, jaky bych mel uzitek, kdybych tady lhal, naopak se snazim byt ve vsem jak to jen jde (samozrejme ze uplne vsechny cisla rikat nebudu) uprimny a rikat veci tak jak jsou.

    Pekny den preji :)

  • 29. 5. 2015 14:22

    David Hořava (neregistrovaný)

    Možná byste si mohl tu školu dodělat - pak byste nedělil obrat za rok 2014 počtem e-shopů v květnu roku 2015. Navíc je v článku uvedeno, že počet e-shopů v r. 2014 narostl o 1500, takže podle výpočtu z 2. třídy základní školy začínal Shoptet rok 2014 s 2500 aktivními e-shopy. "Průměrný počet" e-shopů za rok 2014 při konstatním nárůstu po celý rok tak vychází na 3250.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).