Na Wikipedii musíte vy prokázat encyklopedickou hodnotu příspěvku. Což je docela těžké.
Na OpenStreetMap nic takového není. Pokud to existuje v terénu, tak to do mapy patří. Resp. zarostlá cesta patří smazat. Editace se vrací zpět jenom vzácně. Když se zjistí, že někdo kopíruje z cizí mapy nebo když někdo v terénu zjistí jiný stav. Obojí je netriviální.
Za opravu chyb jsme rádi a editace je opravdu jednoduchá (tlačítko Upravit vlevo nahoře).
Asi před měsícem jsem se vydal po lesní cestě na Mapy.cz, respektive po “turistickém okruhu” sestaveném z asi 15 bodů… no ukázalo se, že dobrý půlkilometr lesní/polní cesty byl zarostlý 20-letými stromy.
Asi se naučím, jak aktualizovat mapy, ale jsem zvědavý, jak trvalé ty editace budou, u wiki jsem dost narazil, a potom, co několik oprav bylo vráceno zpět jsem se do oprav přestal pouštět. Tak snad tady někdo nebude porovnávat se starou mapou a mazat opravy.
Záleží, zda je to problém dočasný, kdy očekávám brzkou nápravu nebo trvalý.
Měl jsem na mysli třeba opuštěné cesty, které byly přeloženy jinudy ale v krajině jsou stále patrné. Když už jednou v té mapě jsou, připadá mi lepší je označit jako zrušené či opuštěné a buďto nezobrazovat nebo zobrazovat jinak. V turistických mapách bývají takto například uvedeny zrušené železniční tratě (orientační bod), takže předpokládám, že v podobném smyslu bylo myšleno i odstranění zarostlé cesty z mapy.
Ahoj, napr. Osmand - https://osmand.net/ umi vykreslit viditelnost cesty, od tmave cerne po lehoucce sedou, podobne umi i zohlednit napr https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Key:smoothness ruznym srafovanim.
Pokud je cesta stále alespoň trochu patrná, tak je u ní možnost nastavit viditelnost - od skvělá až po strašná. Trochu jiná věc je, že to zatím myslím žádný renderer nijak nezohledňuje. Takže v mapě bude cesta stále viditelná a nerozeznatelná od jiné průchozí cesty, Taky se dá nastavit hladkost - od koloběžek přes terénní auta až po specializovanou techniku. To už v rendererech nějak odlišeno bývá.
U těch zrušených železničních tratí většinou zůstává patrný násep. Když je odstraněn i ten, je většinou trať zcela odstraněna.
Něco si sami zmapovali pomocí brigádníků, dnes SNAD už spolupracují s KČT a dostávají novinky. Kdyžtak zde je kontakt https://kct.cz/rada-znaceni-kct