Minulý týden rostla pouze skupina Prima, největší pád zažila Česká televize

7. 9. 2015
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Skupina Nova se poprvé od začátku léta dostala v týdenních číslech nad Českou televizi, meziročně si ale výrazně pohoršila: klesaly všechny její kanály.

Mezitýdenní vývoj (vs. 35. týden 2015)

Cílová skupina 15+

První zářijový týden přinesl body zejména skupině Prima. V součtu všech jejích čtyř kanálů si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let oproti poslednímu srpnovému týdnu polepšila jako jediná z velkých televizních skupin. Připsala si 0,92 procentního bodu na hodnotu 21,81 procenta. Prakticky „na svém“ zůstala skupina Nova, která ve srovnání s předminulým týdnem klesla o jednu setinu procentního bodu na hodnotu 29,39 procenta a poprvé od začátku léta se v cílové skupině 15+ dostala nad Českou televizi. Ta si pohoršila nejvíc ze všech velkých televizních skupin, když se propadla o 1,60 procentního bodu na souhrnný podíl 29,15 procenta. Poklesu se nevyhnula ani skupina Barrandov, která si pohoršila o 0,11 procentního bodu na 5,91 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Česká televize byla prozatím bez novinek, přesto zůstala lídrem

Z jednotlivých televizních stanic zaznamenala minulý týden největší růst Prima love, v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let si polepšila o 0,37 procentního bodu na hodnotu 2,44 procenta. Obdobně rostla i zpravodajská ČT 24 (+ 0,35 procentního bodu na 4,35 procenta) a hlavní kanál Primy (+ 0,34 procentního bodu na 14,36 procenta). Naopak největší propad potkal sportovní kanál České televize, který si pohoršil o 2,05 procentního bodu na hodnotu 3,30 procenta. Klesala ale také ČT 2, a to o 0,25 procentního bodu na podíl 4,40 procenta, a pak také Óčko, resp. souhrnný podíl Óčka a Óčka Gold, který se oproti předminulému týdnu snížil o 0,13 procentního bodu na 0,77 procenta.

Top 10 všechny stanice (36. týden 2015)

Cílová skupina 15–54

U mladších diváků od 15 do 54 let minulý týden nejvíce posilovala Prima Cool. V průměrném celodenním podílu na publiku si v této cílové skupině připsala 0,45 procentního bodu na hodnotu 5,54 procenta. Podobný růst u mladších diváků zaznamenala i Nova Cinema, která si polepšila o 0,41 procentního bodu na 5,33 procenta. Rostla také Prima love, a to o 0,38 procentního bodu na hodnotu 2,96 procenta. Opačný trend vykázala ČT Sport, jejíž podíl se ve srovnání s předminulým týdnem propadl o 1,41 procentního bodu na hodnotu 3,45 procenta. Klesal také hlavní kanál Novy, jehož podíl se propadl o 0,59 procentního bodu na aktuálních 24,15 procenta. Významnější pokles vykázala rovněž ČT 2, která přišla o 0,41 procentního bodu a minulý týden uzavírala průměrným podílem 3,58 procenta.

MINULÝ ROK: Prima odsouvá Českou televizi na pozici trojky na trhu. U mladých už vede

Rovněž u mladšího publika od 15 do 54 let si v souhrnných podílech za celé televizní skupiny polepšila pouze skupina Prima. V součtu všech čtyř svých programů narostla o 0,80 procentního bodu na hodnotu 22,32 procenta. Ostatní tři velké tuzemské skupiny klesaly. Nejvíc Česká televize, která přišla o 1,36 procentního bodu a klesla na hodnotu 23,52 procenta. Výrazně menší pokles potkal skupinu Nova, která se propadla o 0,27 procentního bodu na 34,26 procenta. Poklesu se nevyhnula ani skupina Barrandov, která přišla o 0,21 procentního bodu a vykázala celkový podíl 4,22 procenta (jediným ze tří programů Barrandova, který mírně rostl, byl Barrandov Plus; hudební kanál Barrandov Muzika zatím skupině nepomohl ani setinou procentního bodu).

Kanály – průměrné podíly (36. týden 2015)
Graf podílu kanálů (36. týden 2015)
Graf podílu skupin (36. týden 2015)

Meziroční vývoj (vs. 36. týden 2014)

Cílová skupina 15+

Zajímavá data přináší meziroční srovnání s prvním zářijovým týdnem loňského roku. Z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na publiku starším 15 let nejvíce posilovala ČT 1, a to o 1,78 procentního bodu na hodnotu 15,26 procenta. Významný nárůst o 1,55 procentního bodu na podíl 3,30 procenta zaznamenala i ČT Sport. Hodně rostla i TV Barrandov, která si připsala 0,91 procentního bodu na hodnotu 4,93 procenta. Opačný trend vykázal hlavní kanál Novy, který se výrazně propadl o 3,34 procentního bodu na letošních 21,63 procenta. Klesala i Nova Cinema, jež si pohoršila o 0,91 procentního bodu na podíl 3,79 procenta, a také dokumentární kanál Prima Zoom, který přišel o 0,60 procentního bodu a vykázal podíl 1,70 procenta.

Ještě zajímavější srovnání nabízí souhrnné podíly celých televizních skupin. Česká televize si meziročně polepšila o 3,46 procentního bodu na hodnotu 29,15 procenta, přičemž jediným z šesti jejích programů, který zaznamenal pokles, byla zpravodajská ČT 24. Meziroční růst vykázala i skupina Barrandov, která loni touto dobou provozovala jen jednu televizní stanici, zatímco letos už má čtyři (poslední z nich, Barrandov Muzika, odstartovala uplynulou sobotu). Barrandov si připsal 1,89 procentního bodu na hodnotu 5,91 procenta. Skupiny Nova a Prima meziročně klesaly. Prima nikterak významně, pohoršila si o 1,19 procentního bodu na hodnotu 21,81 procenta, ale dramaticky se propadla skupina Nova, která přišla o 5,14 procentního bodu a klesla na hodnotu 29,39 procenta. Klesaly přitom všechny její programy bez výjimky.

MM 25 baliček

Graf týdenních podílů kanálů (2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let, na které se programově i obchodně zaměřuje skupina Nova, si meziročně v průměrném celodenním podílu na sledovanosti nejvíce polepšila ČT Sport. Připsala si 1,71 procentního bodu na hodnotu 3,45 procenta. Stoupal i hlavní kanál Barrandova, a to o 0,71 procentního bodu na 3,39 procenta, a rovněž Prima Cool, která si polepšila o 0,39 procentního bodu na 5,54 procenta. Opačný trend zaznamenal hlavní kanál Novy, který se meziročně propadl o 2,49 procentního bodu na letošních 24,15 procenta. Významně klesala i Nova Cinema, konkrétně o 0,87 procentního bodu na podíl 5,33 procenta. Poklesu se nevyhnula ani Prima love, která přišla o 0,64 procentního bodu a vykázala podíl 2,96 procenta.

Meziroční vývoj u celých televizních skupin kopíroval situaci u širší cílové skupiny všech dospělých diváků nad 15 let. Rovněž u publika od 15 do 54 let nejvíce posilovala Česká televize, která si ve srovnání s loňským prvním zářijovým týdnem připsala 2,35 procentního bodu na hodnotu 23,52 procenta. Nepatrný pokles přitom zaznamenala pouze ČT 2. Nárůst vykázala i skupina Barrandov, a to o 1,54 procentního bodu na hodnotu 4,22 procenta. Naopak skupina Prima meziročně u mladšího publika klesla o 0,92 procentního bodu na souhrnný podíl 22,32 procenta. Největší propad ovšem zaznamenala skupina Nova, která přišla o 4,44 procentního bodu a vykázala podíl 34,26 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2015)

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).