DDV,
pekny clanek - to se musi uznat. Na zacatku jste primo ukrutnym zpusobem kritizoval ony prestrelky a kousek nize strilite po cPressu :-D
Nefim, ale je to docela k smichu (ikdyz se nyni moc smat nemuzu - prisla mi faktura na zavratne vysokou castku Ö:(
V zasade souhlasim s clankem, ktery je sam (pane Zandl prominte :-) peknym prikladem nevtiravych PR. Je skvele, ze se na Lupe otevrene hovori o PR a jak dokazuje clanek pana Cermaka, byla to trefa do cerneho. Poskytovani obsahu nabizi spoustu prilezitosti, jak "tam neco protlacit." Je pak jen na uvaze content providera, zda lakani podlehne. Ale ke clanku: Pokud nechcete konkurenci prozrazovat sve pocity a obavy, nechte si psat TZ nekym jinym. Medialni prestrelka portalu dosahla toho, ceho chtela: zviditelnila je. Nektere vic, jine min. K tem dvojsmyslum... Moc bych se jich nebal, kontroverzni TZ ma vetsi sanci zaujmout. Vse je opet otazkou miry.
Rekl bych, ze je moc nezviditelnila - videli jsme to my na internetu, ale normalnich lidi, kteri internetem neziji, se to dotklo minimalne, pokud vubec.
Posledni dobou se zda, ze reklama prorusta do obrich rozmeru. Nedavno jsem mluvil se znamym, ktery vlastni firmu zabyvajici se prodejem PC, spravou siti atp.
Podarilo se mu ziskat vyznamneho klienta, ktery vsak jako protihodnotu za sluzby nabizel reklamu v pomerne znamem casopise, ktery vydava.
Vse (nejenom) na internetu se toci okolo reklamy. Reklama se prodava, vymenuje, kupci se s ni a provozovatele serveru se na ni snazi zbohatnout. Je to proste artikl, ktery hybe svetem. Dalo by se rict, ze je to hlavni polozka tzv. "nove ekonomiky". je mozna jen otazkou casu, kdy se budou lide kvuli bannerum "koupat" v nektere z ceskych prehrad.
Jakousi pokroucenou modou posledni doby se stali zminene "tiskove zpravy" coz neni v podstate nic jineho, nez umne zaobalena reklama. 90% tiskovych zprav bych s uspechem mohl hodnotit jako PR clanky.
Korunou tomu vsemu oznacuji "medialni prestrelky" na vetsich i mensich serverech. Clanek Patrika Zandla bych oznacit za (ne)povedenou medialni prestrelku mohl, ale...
Ale ma to vubec smysl? Tyto reakce na vypad konkurence v podstate bavi ctenare a nezainteresovane strany. Sam take plne chapu, ze potreba branit se vsemi prostredky, ktere jsou k dispozici je v dnesnim konkurencnim prostredi nutnost.
Dnes mi hla zluci sousedka Blazkova, ktera si stezuje, ze ji z me koupelny prosakuje voda (je to kec - v me koupelne voda nikdy netekla). Pujdu a napisi clanek, kde "za trest" odhalim jejich nocni mejdany. Nebo jeste lepe: napisu o ni tiskovou zpravu ve ktere ji pekne pohanim a kdyz uz budu v tom, udelam si nejakou tu reklamu.
Je to opravdu milé; nechci tady psát, že postižená husa zakejhala, to jistě čtenáři poznali sami.
PZ píše, že "milióny shlédnutých stran se generují obtížně" a prý je to jakési klepání hřebíčku. Patricku, jak komu. MobilMania nyní dělá přes 70 000 stránek denně, tedy 2 milióny za měsíc. Pokud se Mobil server dopracoval k 3.4 miliónů za několik let, není to tedy "čtyřnásobek", ale už podstatně méně než dvojnásobek (ani při 50 000 stránkách denně to není čtyřnásobek, ale jenom o něco více než dvojnásobek! Ty počty ti moc nejdou, není divu, že ani firma moc nefunguje). Jinak počítám průměr včetně víkendů, pro šťouraly.
Co se týká toho "Mobil server killeru": ptají se nás často kolegové z branže i lidé z firem a ptají se, zda tímto serverem chceme "pobít" Mobil server. Píši tedy v tiskové zprávě pouze to, co je skutečnost - lidé nám to předhazují a já říkám: ne, cíle MM jsou jiné, pokud při tom porazíme Mobil server, je to dobrá zpráva, ale je to jenom byproduct.
Rád si Jiří počkám na audit Mobilmanie. Jen tak pro zajímavost, za říjen, kdy jsme ještě měli výpadky se serverem, jsme dosáhli 4,5 milionu, to je milion rozdíl jen za měsíc, tiskovou zprávu jsi dostal, takže počty neštymují tobě.
Firma mi funguje docela dobře, děkuji za optání. Jsem s ní spokojen, kdyby tě to zajímalo a nepotřeboval jsi jen pomlouvat.
Paneboze, milankove, mobilserverama prasteni, lidem je vase hastereni ukradene. A hlavne na nich bude zalezet, kdo jakou navstevnost bude mit.
Dohadovat se o vecech sirsiho vyznamu je vzdycky fajn - a dokonce to muze byt nekdy uzitecne. Ale hrdlit se verejne o to, komu se vic blejska kravata, je jen zalezitost vasi osobni revnivosti. A kdyz uz se do toho poustite, vsimnete si, ze vam v tom zcela chybi humor (coz treba sefum velkych zahranicnich firem pri vzajemnych potyckach nikoli). Jak dva mali haranti na pisecku...
Uz vidim, jak me tu nekdo zacne okrikovat: "Jen je nechte, at tece krev! To je vono!..." Nebo se snad pletu?
kdyz pominu, ze mobil okopiroval manii a ze pro odborniky vubec neni (pro odborniky totiz mohou psat jen odbornici!!!), tak nedpustitelna je agitace v zoldu Pegase vyplyvajici z nenavisti pane Zandla k ostatnim mobilistum.
Mobilmania jasne rulez.
kdyz pominu, ze mobil okopiroval manii a ze pro odborniky vubec neni (pro odborniky totiz mohou psat jen odbornici!!!), tak nedpustitelna je agitace v zoldu Pegase vyplyvajici z nenavisti pane Zandla k ostatnim mobilistum.
Mobilmania jasne rulez.