Společnost Time Warner v úterý oznámila, že ze dvou hlavních nápadníků o vstup do své internetové divize America Online vybrala Google. Pro Microsoft, který o podíl v AOL také usiloval, to však podle analytiků zase tak dramatická prohra není. Svoji verzi vyhledávače chce tak jako tak integrovat do příští verze Windows (Vista), takže rozšíření jeho záběru i na web je celkem logické. S „nativním“ vyhledávačem přímo v prostředí operačního systému má prý Microsoft slušnou šanci své protivníky z „desktopu“ vytlačit. Navíc již údajně testuje svoji pay-per-click službu AdCenter, kterou hodlá spojit se svým vyhledávačem.
Google za 5% podíl v AOL zaplatí miliardu dolarů, dalších 300 milionů dolarů poskytne AOL ve formě kreditu na nákup kontextové inzerce. AOL je současně největším zákazníkem Googlu, za prvních devět měsíců tohoto roku se na jeho tržbách podílí deseti procenty. (News.com
a také Partnerství Google – AOL. Pyrrhovo vítězství?
)