Microsoft dohání konkurenci v herním světě. Pořídil si streamovací Beam

12. 8. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Každý velký hráč chce mít svůj streamovací server pro hráče. Microsoft přichází s odstupem se svou troškou.

Amazon vyfoukl Googlu Twitch, Google si pak rozjel vlastní YouTube Gaming a Microsoft si teď kupuje službu z amerického Seattlu. 

Beam přináší do světa streamovaných herních přenosů interaktivitu. Diváci se mohou zapojit do samotné hry třeba tím, že mohou vybírat zbraně v multiplayerových střílečkách a podobně. 

Služba odstartovala během letošní akce TechCrunch Disrupt NY v New Yorku a vyhrála tamní startupovou soutěž. Teď by se měl tým připojit k divizi Xboxu. „Díky tomu budeme moci růst mnohem rychleji než dosud. Posílíme i infrastrukturu,“ plánuje šéf startupu Matt Salsamendi na blogu firmyDetaily obchodu ale zatím ani jedna ze stran neprozradila. 

Marketing meeting Ai a tvorba obsahu

Pro Microsoft jde každopádně o praktický krok, díky kterému může podporovat komunitu. Na svém blogu firma zmiňuje možnosti nové služby na příkladu při využití u komunity kolem svého Minecraftu. 

Sledování živých přenosů z her je velmi populární. Twitch každým rokem zdvojnásobuje počet uživatelů, kteří se na videa dívají – v roce 2012 měl 20 milionů unikátních uživatelů měsíčně, o rok později 45 milionů a loni už překročil hranici stovky milionů. Koneckonců i proto za něj Amazon zaplatil 970 milionů dolarů. 

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).